Gå til innhold

BK: Naust og snefokk


Itw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk

 

Ja Rodswinger er noe der, men som du sier så gir det at man kan se vinden, i havet noe til bildet.

Prøvde det, og man mister mye av de litt krappe bølgene i begynelsen av bildet, og passet faktisk best med de i bildet, er da min mening.

 

 

post-28938-1236198978_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar
Tusen takk

 

Ja Rodswinger er noe der, men som du sier så gir det at man kan se vinden, i havet noe til bildet.

Prøvde det, og man mister mye av de litt krappe bølgene i begynelsen av bildet, og passet faktisk best med de i bildet, er da min mening.

 

 

post-28938-1236198978_thumb.jpg

Enig med deg i det,men likte at husene kom nærmere,kanskje en litt større utgave:1000-1100 pixler på lengste? :hmm:

Lenke til kommentar

Bildet ser gammelt ut, men stolpene drar meg rett tilbake til idag.

Likte bildet veldig godt. Dramatisk og flott.

Nesten litt "nasjonal-romantisk".

 

Jeg ville brukt litt tid på å klone bort stolpene.

Så lenge det ikke er et journalistisk mål med bildet syns jeg vi kan velge selv hva vi til ta bort/legge til i bildene våre. -Det skal mye til å finne den rette plassen for et bestemt uttrykk man er ute etter..

Dessuten blir vi noe mer enn kun fotografer/hobbyfotografer ved litt ekstra etterbehandling, vi blir "digitale kunstnere" ;)

Jeg mener det er lov å bruke like mye tid på etterbehandling som selve prosessen, fra å se et motiv til man trykker ned utløseren.

 

Det tekniske er ikke perfekt, men stemningen du har fanget er det.

Komposisjonen sitter litt løst for min del.

Lenke til kommentar
Det tekniske er ikke perfekt, men stemningen du har fanget er det.

Komposisjonen sitter litt løst for min del.

 

Kunne godt tenkt meg og fått noen tips angående det tekniske du nevner her:)

 

Skal prøve meg på og clone vekk de stolpene, for er helt enig med dere som nevner at de ødelegger litt.

Cloning er ikke min sterke side, men skal se om jeg finner noen guider på det på nett, da jeg kun har lekt litt med det tiligere.

Men tror nok som envnt at det kan gjøre bildet bedre ja.

 

Har vært litt usikker på om jeg skulle beholde den murbygningen til venstre, siden den ble litt klippet, men på grunn av andre ting som ødela bildet, fikk jeg ikke tatt med hele.

Men har da vent meg til den jeg nå, men hva mener dere?

Har prøvd uten og, men nå blir det tomt uten den så..

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på det tekniske, og er overasket over at du spør.

Det eneste jeg kan si er; hva tilfører bildet noe bra? -Hva trekker blikket bort fra det som er viktig for deg å få fram (er det bra eller er det dårlig)?

 

Jeg kan noen komposisjonsregler bare, men det viktigste er egentlig om man er fornøyd med alt i, og med bildet.

Lenke til kommentar

Tja var vell bare nyskjerig på hva du tenkte på...

 

Selv så er det vell stolpene, og skiltene i bildet som er ødeleggende.

Men er mange stolper og linjer, så er mye og evnt fjerne, men tror nok som nevnt tiligere at det kan forbedre bildet litt.

 

Men er ellers veldig gøy med inspill, er jo best og få det fra andre, er mye man ikke ser selv.

Det som er så bra med BK.

 

Kirka den vil jeg da ha der:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...