Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

viser at jeg er tilkoblet nettet men får ikke opp noe internett


Anbefalte innlegg

Har opplevd slike problemer før, og problemet er stort sett enten feil innstillinger eller for svakt signal.

Ring kundeservice til leverandøren og gå gjennom innstillingene og se at det er riktig.

Jeg har opplevd trøbbel med å ha routere i mixed network modus (dvs at de kjøre A, B og G nettverk +eventuellt N samtidig)

Er en fordel å låse nettverket til kun å bruke G eller N.

Har også opplevd at adobe reader har kuttet signalstyrken, så fjern den og legg f.eks inn pdf xchange viewer isteden.

Ellers har det hjulpet å installere oppdaterte driver og eventuelt oppdatere firmware i router....men det er når alt annet ikke funker.

Hei!

 

Hvis det er signalet så burde ikke min laptop komme på nett med samme kabel, så det utelukker jeg.

 

har snakket i timesvis med TN og de kan ikke hjelpe meg. Virker som om de ikke kan stort mer enn meg.

Så lenge maskinen viser ar den er pålogget så kan ikke jeg skjønne annet enn at det er noe som "sperrer" tingangen ett eller annet sted i maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har opplevd slike problemer før, og problemet er stort sett enten feil innstillinger eller for svakt signal.

Ring kundeservice til leverandøren og gå gjennom innstillingene og se at det er riktig.

Jeg har opplevd trøbbel med å ha routere i mixed network modus (dvs at de kjøre A, B og G nettverk +eventuellt N samtidig)

Er en fordel å låse nettverket til kun å bruke G eller N.

Har også opplevd at adobe reader har kuttet signalstyrken, så fjern den og legg f.eks inn pdf xchange viewer isteden.

Ellers har det hjulpet å installere oppdaterte driver og eventuelt oppdatere firmware i router....men det er når alt annet ikke funker.

Den beste hjelpen får man fra de som har lest tråden.. Han bruker ikke trådløst nett.

 

Du sier at du har TO nettverksikoner på startlinja? Hvilke to er det? Du skal egentlig bare ha en. Om det er to kan det være et dummy-nettverk i tillegg til det vanlige nettverket. Da vil alle programmer prøve å gå gjennom dummyen og da feile.

Lenke til kommentar
Har opplevd slike problemer før, og problemet er stort sett enten feil innstillinger eller for svakt signal.

Ring kundeservice til leverandøren og gå gjennom innstillingene og se at det er riktig.

Jeg har opplevd trøbbel med å ha routere i mixed network modus (dvs at de kjøre A, B og G nettverk +eventuellt N samtidig)

Er en fordel å låse nettverket til kun å bruke G eller N.

Har også opplevd at adobe reader har kuttet signalstyrken, så fjern den og legg f.eks inn pdf xchange viewer isteden.

Ellers har det hjulpet å installere oppdaterte driver og eventuelt oppdatere firmware i router....men det er når alt annet ikke funker.

Den beste hjelpen får man fra de som har lest tråden.. Han bruker ikke trådløst nett.

 

Du sier at du har TO nettverksikoner på startlinja? Hvilke to er det? Du skal egentlig bare ha en. Om det er to kan det være et dummy-nettverk i tillegg til det vanlige nettverket. Da vil alle programmer prøve å gå gjennom dummyen og da feile.

Skjønner!!

 

Jeg har bare ett ikon som er av 2 maskiner som vier at jeg er pålogget. :-)

 

Annen ting:

på nettverkstilkoblinger så har jeg en som sier: lokal tilkobling, tilkoblet, NVIDIA nForse Networkong Co...

Den andre sier: 1394-tilkobling, Deaktivert, 1394 nettverkskort

 

Jeg har forsøkt å bytte for å bruke den andre med samme resultat...

Lenke til kommentar

hvis det er blokkering i programkontrollen til brannmuren pleier det som oftest å funke å pinge, men det gjør det jo ikke hos deg.. og virker som du har avinnstallert alt av brannmur software?

 

du kan jo forsøke å reinstallere nettverkskortet:

gå inn på kontrollpanel - system - maskinvare - enhetsbehandling - under nettverkskort høyreklikker du på ethernet controller/network card (heter sikkert nvidia, broadcom eller realtek feks) og velger avinstaller.

restart maskin og vent til kortet blir installert på nytt

Lenke til kommentar
hvis det er blokkering i programkontrollen til brannmuren pleier det som oftest å funke å pinge, men det gjør det jo ikke hos deg.. og virker som du har avinnstallert alt av brannmur software?

 

du kan jo forsøke å reinstallere nettverkskortet:

gå inn på kontrollpanel - system - maskinvare - enhetsbehandling - under nettverkskort høyreklikker du på ethernet controller/network card (heter sikkert nvidia, broadcom eller realtek feks) og velger avinstaller.

restart maskin og vent til kortet blir installert på nytt

 

Da er det også forsøkt. Fremdeles ingen nett dessverre. kun de vante ikonene som sier jeg er på nett.... hehe

Nå begyner jeg å lure veldig på hva som kan være galt her når ingen klarer å løse det. Er det da jeg må reinstalere alt? (formatere?)

Lenke til kommentar

Vil bare si med en gang at dette kan jeg ikke noe om i det hele tatt.. men jeg hadde samme problem en gang og da fikk jeg et råd om å tømme mappen med midlertidige internettfiler eller hva det nå heter og det funket hos meg.. uten at jeg kan si noe om hvorfor. Skader ihvertfall ikke å forsøke.

Lenke til kommentar

Du nevnte tidligere i tråden at du også har 1394 firewire kort, mener å huske at du sa dette var deaktivert.. hvis så, overse denne posten.

 

En for lenge siden når jeg hadde en laptop med 1394 FW kort, så fikk jeg oppretta ei bro mellom dette og nettverkskortet.. da funka ikke nettet lengre.. når jeg sletta den broa, så funka det helt fint igjen :)

 

Men som sagt, om du har deaktivert dette kortet, så vil jo ikke dette problemet kunne oppstå.

Lenke til kommentar

prøv å start i sikkermodus (tast f8 gjentatte ganger under oppstart). hvis du kommer på nett der, betyr det at det er en tjeneste/prosess som sperrer i normal modus, men som ikke startes i sikkermodus. isåfall kan du jo poste en hijack this log i f.eks antivirus forumet så kan de som har peil på lese logger se hva det kan være (er nok ikke virus, men kan jo være sikkerhetsprogramvare som sperrer selv om du har prøvd avinstallere eller no lignende).

 

prøv å ping en ipadresse for å se om problemet kan være relatert til dns

 

ping feks 208.67.222.222

Endret av madmats
Lenke til kommentar

En venn av meg som tilsynelatende vet litt om data ba meg om å reinstalere windows. Så nå har jeg gjort det. Kun ett problem: Når jeg starter opp maskinen får jeg beskjed om "dette eksemplaret av windows må aktiveres hos microsoft før du logger på. Vil du aktivere nå? ja/nei"

 

jo da fint det, men jeg har jo ikke nett så da går dette bare i sirkel. logger meg på får popopp for så å måtte logge meg på igjen.

 

Så nå er maskinen max føkka vil jeg påstå.

Finnes det noe bakvei inn? via F10? F8?

forklar veldig nøye om detfinnes. Er ikke så god på slike boot menyer og likt.

 

og ja jeg forsøkte den Fix saken først. Fungerte dessverre heller ikke.

Endret av Miisu
Lenke til kommentar
Du kan vel svare nei til å aktivere nå? Du har 30 dager på å aktivere den.
Når jeg svarer nei så hopper den tilbake til velkomsthilsen og pålogg. -først kommer "logger av" for så å gi meg ny velkomsthilsen.

 

Frustrerende.

 

men: hvis jeg imorgen kjøper en tråløs sak, må den da instaleres først? da er jeg like langt... men hvis ikke kan det jo være jeg kommer på nett.

 

Takk for tålmodigheten din!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...