Gå til innhold

Pandemona, del 2


Anbefalte innlegg

Lafte pc hørtes tøft ut, bør kunne vinne noen casemod-compoer da, hvis du klarer å få med greia på LAN. Hadde blitt mye tøffere om du hadde laget hele greia i teak, og lakket den skikkelig. Akuratt som en skikkelig trebåt, med messingdetaljer over alt. Den radiator-tingen som vappo-opplegget har kunne du byttet ut da, varmeregister ellerno (eller vanlig radiator fra bil siden kassa er så stor) Da ville den blitt bedre i vifteløst modus.

 

Kan ikke bytte ut den Kjøleren (kondesatoren) med et varmeregister ellerno.

Det går ikke vann i de røra, men freon og da må røra være polerte innvendig for at anlegget skal virke.

Ny kondesator kan skaffes fra www.danfoss.dk eller noe slikt, men det er ikke behov for ny kondesator på det lille anlegget der. Må heller få en bedre luftstrøm gjennom den.

Må ha såpass god luftstrøm at kompressoren også blir kjølt ned.

Jeg ville ha tatt ut de to viftene som er monter bakerst i kabinettet og laget et større hull slik at viften til kondesatoren får skikkelig ut blåsning.

Vifta til kondesatoren er vel orginal for anlegget? bør ikke senke hastigheten på denne. vist du får for høy temperatur så kan det medfør at kompressoren kobler ut.

Men verst av alt er vist trykkgass temperaturen skulle komme opp i 120°C. Da vil freon fyllinga og ojen spalte seg og du får en enormt dårlig kjøling og smøring av kompressoren til slutt.

Kan tippe trykkgass temperaturen skal ligge fra 50°C til 90°C.

Du kan måle dette på røret som går ut av kompressoren og mot kondesatoren.

 

Men det er sikkert ikke noe krise i dette kabinettet. men jeg ville ha fjernet de viftene bakerst og heller hatt et svært hull.

 

Har lyst å mekke kjøleanlegg i maskinen min, men jeg har en Shuttle sn41g2 så jeg har knapt med plass.

 

Syntes prosjektet ditt var helt konge, er du sterk

? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen, nå har jeg kommet hjem til kassen min og er klar med en statusrapport. Skal prøve og svare på de fleste spørsmål nu, så bær over med meg.

 

1. Tja, jeg er litt sterk, men det er en grunn til at jeg har montert hjul på den. ;)

 

2.1. Den alarmen dama gav meg var falsk. Kompressoren har ikke hatt problemer i hele tatt. Som nevnt tidligere har katoder innvirkning på chillcontrol, og siden jeg enda ikke har loddet på en kondensator på den, oppfører den seg fortsatt sinnsykt under belysning.

Det som skjedde var rett og slett at hun skulle vise venninnene sine lysene i pc'n min, skrudde de på- noe som førte til at chillcontrolen trodde temperaturen på CPU hadde oversteget max-grensen, noe som resulterer i shutdown og displayet viser E010 og piper kontinuerlig. Ikke rart hu ble nervøs? :D Kan ikke vente at dama er expert på vapo.

 

2.2. Jeg trenger ikke noen ny radiator eller noe annet nytt som gjør vapoen heftigere. Den er godt kjølt, og selv ved max hastighet blir den ikke særlig varm. Dette er takket være de to viftene jeg har montert bak kompressoren. Det ville nok være en dårlig plan og fjerne de for å erstatte de med et stort hull i.o.m. at radioatorviften (condenser fan) går på pysete 30% (noe som er mer enn nok). Temp er stabil på -16 på en rimelig heftig overklokk. ;)

 

2.2.2. Et unntak fra overnevnte er at tanken på å fylle kompressoren med r404a er fristende, iom at det er kommet en ny firmware til vapo som muliggjør hold-temps på -50C ;) Det ville vært kos, men får se hvor mye juling jeg kan gi dette systemet før det dør. Og gå fra Vapo til en stock kjøler er som å gå fra en 21" skjerm til en 14". Mao noe du ikke vil gjøre.

 

3. Kontrollpanelet er ikke noe særlig stas nei, det skal frostes det også, men som Lars sa, jeg fikk det styggtravelt før påsken. Kommer oppdaterte bilder om en stund.

 

4. Byggetegninger: Ja, dette skal komme, men foreløpig har jeg bare de tilsølte papirlappene jeg hadde under byggingen. Når jeg får tid skal jeg leke meg med et tegneprogram og lage brukbare tegninger, for så å legge de ut på ok.no.

 

5. Plexiglassene skal jeg ikke fjerne. Selv om det kan se litt rotete ut iblant, var det slik jeg ville ha det. Det er ikke så mye mer og si om den saken. ;)

 

6. Som sagt tidligere, radiatoren skal festes skikkelig og få en form for grill foran, evt et filter eller no som gjør den litt mer diskret i forhold til resten av designet. CS-grillen skal bestå. :D Jeg spilte så utrolig mye CS da jeg var mindre, og det hender seg jeg spiller litt enda, så akkurat den effekten digger jeg, rett og slett.

Harddiskene skal få et nytt oppheng, etter jeg satte de i RAID er de blitt sykt varme, så jeg har et 'nifty' design på gang. Stay tuned.

Hodekortplaten og bakdelen (den som noen av dere kaller PCI-holderen) skal lakkeres enten i gull, eller i svart.

 

7. Den bråker veldig lite.

 

Det var alt for denne gang, bare fyr ivei med fler spørsmål.

 

Till next time 8) [/u]

Lenke til kommentar

Bra kasse. 100 kgs PC er kult. Mye av designen er jeg forsåvidt "enig" i.

 

Men;

 

Gull funker IKKE sammen med svart!!!

IMHO ble svært mye av designen ødelagt av det gullet du slang på. Sølv eller stål hadde funka. Gull, nei. Veldig ikke. Selv om valget av gull gav meg brekninger må jeg si at resten av kassen IMHO var en estetisk nytelse. :yes:

Lenke til kommentar

Okey det var kanskje veldig bra laga da.. :p men, likte ikke helt den CS saken din.. litt sånn fjortis faktor.. ellers så var den "sliding doors" litt fet tenkt på.. men det var et lite "hull" ved cd-rommene.. det likte jeg ikke helt..

+ den var litt for stor til å ta med på LAN o.l. så da blir kanskje den "skjønnheten" stående hjemme hos deg..

 

men bra arbeid

Lenke til kommentar

:lol: Jeg har sett penere, men det er et bra innskytende og en god ide'. Neste geng kommer du antagelig til å legge kjøleren ekstern og trekke lufta gjennom et gj.trekkskabinett ??

Flott at du viser hjula. De er altfor ofte utelatt. Til dere som ikke har: Jeg har et chieftech kabinett, gikk på BilTEMA og kjøpte 4 hjul med brems for 50,- og skrudde de med kabinettskruer rett opp i bunnen. Det tok 2 min av mitt liv og er kjempegreit. !! :woot:

Sliding-door Kjempegreit. Stå på. Du vokser med oppgavene, så det kommer vel mer ??

Jeg opperer datafres , er det stort marked for å lage slike kabinett i tre-fiber-plater ?? :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tja, det kan du spørre om. ;=) Akkurat når befinner jeg meg i telemark, lang vekke fra alt som heter datamaskiner og casemodding, så det blir ikke før jeg kommer hjem igjen, rundt den 15. august. Men skjønt - da har man mange penger i kassen, og da spøker det for noen nye prosjekter.

 

:D

Ha en god sommer alle mann!

Lenke til kommentar

Ville det vere mulig å flytte Vapochillen til toppen av rotedelen av klossen, så du kunne senke høyden litt? Hadde du klart å bøye/strekke slangen slik at du likevel klarte å feste den på socketen? Har planer om å bygge noe lignende, men har ennå ikke anskaffet meg vapochillen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:smile: vis jeg skal lage tre kabinett så skal jeg gjøre den så liten som mulig :D . får da blir det enkelt får meg å bære den fra Lan til hjem og til andreplasser.

 

 

og så synes jeg at småe kabinetter er ganske tøffe :p

 

men jeg synes den store var utrolig tøff også :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...