Gå til innhold

Pandemona, del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei Nei Nei Nei Nei Nei Nei Nei & atter Nei ... den derre "greia" der sur ut som ein 15 åring som har brukt komfermasjonspenga sine på å kjøpe Cervin VEGA 15" bass & noe treplater til å lage ei kasse til heile ruklet. FYSJ OM ... Det derre du har laga der er ein ein GAME PC med tilhengerfeste som kan kjøres opp på hytta for å spille med. Du har da UPS :lol: ... Skal det gjøres noe slikt så skal den LAGES I ALUMINIUM ... 100% ALL THE WAY å ha vapochill å greier å skal liksom ta heile greie HEILT ut ... ka med å putte ein WaterChill inni med det samme ... koz med XX antall vifter ... kan vel aldri vere an den stillegåanse sorten ala Papst ?

hehe Nei :lol: Du alså ... Extrem kjøling ,men kjøling til HD ? Skjermkort ? heh kaskje psu ? chipset ? heh Den Derre kaller eg HARRY.

 

Annonse ;)

---------------------------------------------------

HARRY PC Henger selges

for 10 000 ,- klart med hengerfeste :D

Passer fint til VW Bobble :lol:

har masse lys & brytere & RAW Power :lol:

---------------------------------------------------

 

Kall meg slemm nå , men når du har eit ALUMINIUMS Chassi gjere heimelaga som er vapochill & waterchill å kun 2 stk vifter & kjøler CPU, GPU, HD'er , PSU , & chipset da skal du få Ei Flaske med FIN Konjak[/b]

Lenke til kommentar

Hehe når du første har mekket en så stor kasse, ja hvorfor ikke gjøre det skikkelig og putte inn en kompressor til + en vannkjølt kondesator og kjøre anlegget som et kaskade? Kommer langt under -16 da.

 

Har du mekket hele greia selv? (kjøleanlegget)

Hvordan er det med kondens rundt prosessoren og hovekortet?

Lenke til kommentar
Fra artikkelen

Ikke spør meg hva jeg har surret kablene inn i, for det aner jeg ikke. Fant det i kjellern til landlorden min. Sikkert noe elektronikk-greier.

 

- http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/17/176880.htm

 

Fra artikkelen

Nederst: HDD Led, dessverre inaktiv etter jeg mekket RAID. (Løsning på dette mottas gjerne på mail)

 

http://www.zapwizard.com/ide/

 

For dere andre som er ute etter idéer anbefaler jeg denne: http://bit-tech.net

 

Solid byggverk, tenkte noe i samme bane, men kjøpte meg nytt kabinett isteden. (Feig? - Ja, kanskje litt... :-?)

Lenke til kommentar

Jøss, det var iallefall delte meninger. 8)

 

Hyggelig og høre at noen av dere liker det iallefall.

Når det er sagt: Jeg har jo dratt på en toukers påskeferie, og returnerer ikke før i morgen kveld, men samboeren min kan fortelle at kompressoren har hatt litt problemer mens jeg var vekke. Spørs om det blir litt for varmt for den i vifteløs modus. Skal utbedres.

 

Jeg kan vel ikke si annet enn at dette er et produkt som er langt fra ferdig- dere har nå bare sett frem til del 2, men det kommer nok mange flere. Har idèer i hodet hele tiden, og det er mye som skal rettes på.

 

De som liker det får bare følge med videre, og dere som syns kassa er siste sort- følg med likevel; utelukkende for å få en god latter :D

Har full forståelse for at 100kg med PC ikke høres særlig knas ut for enkelte! :lol:

 

Till next time

Lenke til kommentar

Prosjektet er ganske stilig, men jeg synes en del løsninger er mindre gode.

Et så stort kabinett bør lages som et møbel. Fargen er stilig og spesielt med den stripe-effekten du fikk.

 

men....Alle plexiglass burde vært fjærnet. Ikke spesielt fint å se inn i en stor sort boks å se masse kabler i et glorete lys (samme hvor godt man rydder i kablene). Alternativit ville jeg heller laget et enkelt motiv på de største flatene for å bryte opp "box-effekten".

 

Og grill over radiatorene må komme (som du sier så er jo ikke prosjektet på langt nær ferdig).

Hadde også sett bedre ut om du ikke hadde skrudd det fra utsiden.

 

Valg av tre som byggematriale synes jeg er veldig bra. Midre resonans, og en finstruktur i overflaten.

 

 

space

Lenke til kommentar

Er jo en morsom kasse dette her. Må jo være fin å bruke til styrketrening, hvis man i det hele tatt tør å løfte den da ...

 

Personlig hadde jeg nok gått for et annet utseende. Er i grunnen lei sånne store svarte bokser. Ville heller prøvd å etterligne det nye stereoanlegget mitt, som er "bjørk" og "sølv". Hadde tatt seg bedre ut i stua i hvert fall. Jeg hadde nok også gått for en helt standard kjøleløsning.

 

Eller kanskje jeg skulle ta å lafte en PC. Kan ikke huske å ha sett noen gjøre det før. Hadde nok blitt et veldig særnorskt resultat. :)

 

Men nei ... jeg har for tiden 2 PCer, stasjonær og bærbar, og jeg klarer meg fint med dem en god stund fremover, så det blir nok ikke noe PC-snekring på meg ...

Lenke til kommentar

Lafte pc hørtes tøft ut, bør kunne vinne noen casemod-compoer da, hvis du klarer å få med greia på LAN. Hadde blitt mye tøffere om du hadde laget hele greia i teak, og lakket den skikkelig. Akuratt som en skikkelig trebåt, med messingdetaljer over alt. Den radiator-tingen som vappo-opplegget har kunne du byttet ut da, varmeregister ellerno (eller vanlig radiator fra bil siden kassa er så stor) Da ville den blitt bedre i vifteløst modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...