Gå til innhold

Skjermkort støy 4850x2 VS 4870x2


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har bygget meg en ny pc med Asus P6T Deluxe, i7 920, 6B ram og radeon HD 4850x2. Kabinettet er Antec P182. Problemet er bare at jeg synes 4850x støyer noe så sinnsykt at jeg vurderer å bruke angreretten på det og heller kjøpe et annet skjermkort. Til tross for at jeg må ut med omtrent 1000 spenn ekstra, er det 4870x2 som frister mest nå. Har lest flere steder at dette skal være en god del roligere, men samtidig er det også noen tester som forvirrer meg.

 

Tilsynelatende omfattende og pålitelig støytest

Forvirrende 4850x2 test

Forvirrende 4870x2 test

 

Husk forresten at desibel er logaritmisk skala, slik at å tenke at 41,9 dB er nesten dobbelt av 25,8 dB er helt feil. For å konvertere til lineær skala må man ta: 10^("antall desibel"/20). 41,9 dB er derfor over 6 ganger så mye som 25,8 dB lineært.

 

Forresten så er det først og fremst idle støyen som er interessant her. Hvis jeg spiller har jeg høy lyd på uansett :p Har seriøst problemer med å sove i samme rom som et 4850x2 på idle (og dvs viftehastighet på kun 12%). Tror dere 4870x2 er et godt alternativ? Evt Nvidia modeller?

 

Har en uke igjen av angrefristen, så håper på raske svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et 4870x2, og jeg er fornøyd med det :) Tror det kommer ann på hvilken produsent som har laget det da... Sapphire for eksempel, er veldig gode kort. Hvilken produsent har laget 4850x2 kortet ditt?

Har Sapphire selv. Sapphire sitt 4870x2 ser ut til å være det rimeligste nå, så det lover jo bra.

Endret av EnergY30
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...