Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kjeme til å trenge nytt modem, oppgradering frå basis til turbo (telenor)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal oppgradere heimenettet frå basis til turbo sia vi har månge pc'a som bruka nett samstundes og lasta ned store file(og plenty med speling) Frå Telenor.

 

Googla meg framm at mitt modem som heite 510i ikkje tar full bandbredde og derfår må ha nytt. Når eg går gjennom guiden på nett for å oppgradere internetten kan eg berre velge eit trådlaust multimodem. Eg har alleride ein D-LINK DIR 655 som duge godt. Kan man ikkje velge ein switch (switch modem) istadenfor?

 

Eller kjøpe noko anna av Relacom eller ein anna plass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Den wlan biten på det nye modemet fungerer sikkert bedre enn den d-linken du har....

Eller du kan deaktivere den lik nevnt i forrige post...

Den du får fra telenor og er meget god og gratis....

Lenke til kommentar
Den wlan biten på det nye modemet fungerer sikkert bedre enn den d-linken du har....

Eller du kan deaktivere den lik nevnt i forrige post...

Den du får fra telenor og er meget god og gratis....

Har det samme oppsettet, 655 er bedre en del.

EDIT: Jeg har ringt til telenor et par ganger for andre med oppgradering, og sier at de har hatt 510i og vil oppgradere til adsl turbo osv, da hender det seg det kommer nye multimodemer i posten gratis.. Tror det samme er på fiber'n her også, om det ryker ett :wee:

Endret av qeamer
Lenke til kommentar

Det er enkelt å sette ST780WLT (Telenors multimodem) i "bridge mode".

Da fungerer det som et rent ADSL2+-modem, og du bruker D-Link'en din som trådløs ruter.

 

Men, man kan sikkert få tak i rene ADSL2+-modem (dvs. uten ruter, uten trådløst aksesspunkt, kanskje uten 4-port switch innebygget) som er billigere.

 

Bildet trådstarter linket til viser til en liste over kompatible modemer ...

Lenke til kommentar
bilde skulle vise at den ikkja va gratis, syns og den va dyr. Men trur eg vil kjøpe den og deaktivere wlan.

Ja, og listen over kompatible modem inneholdt ikke noe annet enn Telenors eget, så det var ikke mye hjelp å få der.

 

Denne tråden fikk meg til å ta en titt på online.no, og det jeg så der gjorde meg i hvert fall oppmerksom på at jeg satt med et "utgått" ADSL-abonnement, så nå har jeg bestilt en endring til noe bedre & billigere.

Lenke til kommentar

Teoretisk fungerer alle ADSL2+ modem. Forskjellen er at dersom du ikke har ett av telenor sine, vil kundeservicen falle bort. Og med den nyeste økningen så risikerer du 2000 i gebyr dersom du feilmelder linja og det er feil på ditt modem.

Personlig syntes jeg ikke 800 er for ille for ett modem som har trådløst. Med en turbo linje, og en bredbåndstelefoni mini til 0, så har du en kjapp linje med full support til 399. Har du samtidig mobil får du jo også 5% rabatt. Jeg kjører selv denne løsningen. Jeg har bare deaktivert det trådløse og koblet min D-link til eht på 780WLT'en fra telenor, og bruker den som aksesspunkt. Nå syntes jeg vel og den trådløse delen av selve modemet er ganske bra, tatt i betraktning at det kjører på "norsk standard" med tanke på sendestyrke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
gratis?

 

Uten_navn.bmp

Ser ikkje heilt gratis ut..

Jeg beklager så meget, men det må ha vært en kampanje på gang til Telenor da jeg bestilte. Vel fikk i allefall et som ikke virket med ip-telefoni og fikke et nytt modem av typen ZyXel P-2602HWT-F3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Jeg beklager så meget, men det må ha vært en kampanje på gang til Telenor da jeg bestilte. Vel fikk i allefall et som ikke virket med ip-telefoni og fikke et nytt modem av typen ZyXel P-2602HWT-F3.

Og dette modemet gikk ad undas etter 3 dager.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...