Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lang tid tar en tyggis på og fordøye ?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei :)

 

Jeg har hørt at en tyggi tar 7 år på og fordøye, men jeg har vanskelig for og tro det. Er det noen som vet hvor lang til det egentlig tar, eller er det rett at det tar 7 år ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En gang jeg tygde på en lidl-tyggis i over tre timer, så oppløste den seg bare sånn "poff!" i munnen på meg. Den ble til en skikkelig slimete og guggete masse på et par sekunder. Jeg aner ikke hvorfor.

Har faktisk opplevd det samme før. Det er ganske merkelig.

Samme her. Tror det var xtratyggis, faktisk. Ble plutselig bare en gugge med masse små klumper og slim. Skikkelig ekkelt!

Lenke til kommentar
Tygger du lenge nok løyser den seg opp, det er riktig. Treng ikkje tygge på den heller, berre ha den i munnen i mange timar så blir den smuldrete og slimete. Sånn sett ser eg ikkje noko grunn for at det same ikkje skulle kunne skje i magen.

Einig, skulle tru det var desto meir effektivt i magen også. Kan ikkje tru at den kjem heil ut at i såfall.

Lenke til kommentar

Den vil jo det, uansett kva form den er i. Det med 7 år er jo sjølvsagt feil. Svelger du ei klinkekule vil den kome ut innan nokre dagar. Det som kjem i magen blir enten fordøyd og restane sendt til tarmen eller sendt rett til tarmen dersom det ikkje kan fordøyast. Som med ein tyggegummi. Den kan ikkje fordøyast, men den blir oppløyst nedi der. Etter nokre dagar kjem den ut igjen, men sannsynlegvis ikkje i same form og stand som den var på veien ned.

Lenke til kommentar

Vil nok tru den kjem ut att ganske fort ja, det med 7 år er sikkert berre noko folk seier til ungane sine for at dei ikkje skal svelje tyggisar.

 

Og det at den løyser seg opp i munnen når ein har tygd på den for lenge er skikkeleg ekkelt. Har opplevd det nokre gongar. Usj :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest håvard
En gang jeg tygde på en lidl-tyggis i over tre timer, så oppløste den seg bare sånn "poff!" i munnen på meg. Den ble til en skikkelig slimete og guggete masse på et par sekunder. Jeg aner ikke hvorfor.

Har faktisk opplevd det samme før. Det er ganske merkelig.

Samme her. Tror det var xtratyggis, faktisk. Ble plutselig bare en gugge med masse små klumper og slim. Skikkelig ekkelt!

dette har jeg også opplevd, med en grønn extra tyggis! heeelt syykt! den bare POFF! så var det som å suge på melk, helt forundelig, skjønner vikelig ikke hvorfor

Lenke til kommentar

what comes up must come down:)

what comes in must come come out:D

gjelder det meste:)

 

 

 

En gang jeg tygde på en lidl-tyggis i over tre timer, så oppløste den seg bare sånn "poff!" i munnen på meg. Den ble til en skikkelig slimete og guggete masse på et par sekunder. Jeg aner ikke hvorfor.

Har faktisk opplevd det samme før. Det er ganske merkelig.

Samme her. Tror det var xtratyggis, faktisk. Ble plutselig bare en gugge med masse små klumper og slim. Skikkelig ekkelt!

dette har jeg også opplevd, med en grønn extra tyggis! heeelt syykt! den bare POFF! så var det som å suge på melk, helt forundelig, skjønner vikelig ikke hvorfor

 

sovna me tyggis i kjeften ein gang, våkna på morningen me heile dritten spredd overalt inni munnen.

blei seff så varmt at den blei fordelt rimlig bra virket som den hadde smeltet:P artig opplevelse, plagsomt å fjerne:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...