Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til beste bruktbilkjøp (under 100 laken)


Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny bil og er litt "lost" mht merker, modeller og hestekrefter :ermm:

Jeg har sett litt rundt og blir bare mer og mer usikker på hva jeg burde gå for, derfor trenger jeg sårt hjelp..

 

For øyeblikket eier jeg en driftsikker Toyota Carina 1.6 XLI 1990 type "konebil". Denne duger helt fint, men vil ha noe nyere og større siden jeg har planlagt norsk bilferie i sommer.

 

 

Det jeg helst ønsker i en slik bil er:

 

- Driftsikkerhet (foretrekker japansk, men er åpen for forslag)

- Praktiske løsninger

- Komfort

- Greit med drag, gjerne turbo

- Relativt drivstoffgjerrig

- Enkel å skru på om noe skulle ryke

- Lav km

- Bilen må være produsert etter årtusenskiftet

- 5-seter

 

Andre ting som kunne vært interessant:

 

- 4x4

- st.vogn

 

Er det håp tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de nye volvoene er ikke dårlig. uansett så er volvo verdens mest trafikksikrebil. :)

 

siden du nevner japansk så er jo toyota ikke dumt.

 

og toyota har heller ikke mye feil. jeg ville gådd for toyota. toyota er gode biler. :)

 

nyere volkswagen er heller ikke dum. hviss du kjøper en bil som er fra år 2000 og oppover til nå er du sikret en god bil ;)

 

hva er maks pris du strekker deg til da ?

 

siden du nevnte firhjulstrekk så er vell

 

kansje toyota rav4 noe. men er ikke sikkert det var det du var på utkikk etter ?

 

rav4: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1872554

 

toyota avensis er jo også en god bil.

 

 

denne var en grei pris på synes jeg. også at den har lav km stand

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2085477

Lenke til kommentar
Hvorfor plukker du frem to annonserte biler til så mye over 100 000, når ts nevner at det er makssummen han er villig til å bruke?

da vil jeg se at du kommer med en bil som er like bra som de bilene til under 100 000 da ?

 

:dontgetit:

 

Jeg er ikke helt med..

 

En bil til 150k eller 1.5 mill hjelper meg fint lite hvis budsjettet mitt er 100k..

Leste du emnet før du postet?

Lenke til kommentar
Hvorfor plukker du frem to annonserte biler til så mye over 100 000, når ts nevner at det er makssummen han er villig til å bruke?

da vil jeg se at du kommer med en bil som er like bra som de bilene til under 100 000 da ?

Om trådstarter ser etter bil til maksimalt 100 000,- hjelper det han fint lite at han kan få en knallbil til 175 000,-. Comprende?

 

Så at en annen nevnte 406, og sjekket på finn. Ser ut som du kan få en del 406'er, både stasjonsvogner og sedaner til den prisen. Da må du dessverre droppe håpet om firehjulstrekk, og mine erfaringer med Peugeot tilsier ikke at det er en driftssikker bil. Kan en Mondeo være interessant?

 

Renault Laguna, 2003-modell, stv.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...