Pepsi Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har en 4 mnd gammel Samsung 46" LCD skjerm. Er sånn passe fornøyd med den. Problemet derimot er at den smeller som fy. Skjermen henger på veggen, og sånn helt uten videre kommer det noen kraftige smell fra tv'en. Merker ingenting på bildet eller lyd. Noen som har peilign på hva det kan være? Bør jeg klage og forlange et nytt? Takker for alle svar.
Jada-jada Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Smell det blir jo værre en skrekkfilm :!: Nei du får ringe suport ...
Boralis Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Har en kompis som sliter med det samme,dog er tvn et annet merke, men det virker som om at det rett og slett smeller i plasten (rammen) når tvn blir varm
Bytex Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Skjer på min gamle CRT-skjerm også, det. Mest etter at den er slått av. Kan gjerne komme flere høye smell flere timer etterpå så man skvetter skikkelig. Er vel plasten som strekker seg.
Pepsi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Men, er dette noe jeg skal godta eller bør jeg klage og forlange et nytt? Tv'en er tross alt ikke mer enn 4 mnd. Å sende det på service er helt uaktuelt. Hadde en Sony 40" LCD tidligere og opplevde aldri at den smalt. Synes det er litt rart.....
LORD G10 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Det hørtes skikkelig sært ut og det skal garantert ikke være slik enten det er plasten eller ikke... Du burde snakke med support!
Pepsi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Det hørtes skikkelig sært ut og det skal garantert ikke være slik enten det er plasten eller ikke... Du burde snakke med support! Takk! Da skal jeg gjøre det i morgen. Er så definetivt ikke fornøyd. Tar først en telefon til Samsung support, så stikker jeg innom Euronics butikken som leverte tv'en. Kommer ikke til å gi meg før jeg får en ny. Har visst rett på det iflg forbrukerloven
Christoffero89 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Du har IKKE rett på ny tv;) Butikken har rett på å sende den inn på service 2 ganger med same feil før du kan få ny;) Jeg har sendt min 1 mnd gamle panasonic inn 1 gang og skal sende inn i morgen igjen. Hvis du er snill og smiler får du bedre service dernede;) Hvilken euronics snakker du om?
Pepsi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Du har IKKE rett på ny tv;) Butikken har rett på å sende den inn på service 2 ganger med same feil før du kan få ny;) Jeg har sendt min 1 mnd gamle panasonic inn 1 gang og skal sende inn i morgen igjen. Hvis du er snill og smiler får du bedre service dernede;) Hvilken euronics snakker du om? Kunden har selv rett til å bestemme om en vil ha fikset varen eller ha en ny. Det er kun hvis butikk ikke kan levere en ny tilsvarende vare de kan kreve at den nåværende skal repareres. Les på forbrukerrådet så finner du det. Dessuten er det helt uaktuelt å begynne å reparere på en 4 mnd gammel tv. Hadde samme opplevelse med en Hitachi flatsekjerm for noen år siden. Den gikk i svart etter 3 mnd. Fikk ny på dagen. Det var hos Expert. Jeg regner med å få ordet det med min lokale Euronics. Har de siste årene svidd av over 100 000 hos de, så da bør ikke en skarve tv ødelegge et godt kundeforhold.
Christoffero89 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Du har ikke rett på det:) Står også i loven at selger kan kreve å fikse varen hvis kostnadene er urimelige;) Men hvis du er storkunde så kan det hende de gjør det av goodwill;) Det gjør jeg av og til hvis det er storkunde jeg har. 29. Retting og omlevering (avhjelp) Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. men som sakt, er du lojal kunde som handler my ekan det være de yte mer en loven;) Endret 2. mars 2009 av chriso89
pululf Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Jeg antar at det er plasten som strekker seg. Men ta og lukt om du kjenner brent lukt rett etter et av disse smellene. Det kan jo hende at du har en defekt strømforsyning.
Pepsi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Sitat fra Forbrukerrådet: Du kan for det første kreve å holde tilbake kjøpesummen dersom du ikke allerede har betalt. Du kan videre kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering) eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad.
Pepsi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Jeg antar at det er plasten som strekker seg. Men ta og lukt om du kjenner brent lukt rett etter et av disse smellene. Det kan jo hende at du har en defekt strømforsyning. Det har faktisk luktet brent etter noen smell. Men, jeg har trodd at det kom utenfra av at folk hadde fyr i ovnen i kulden. Men, når du nevner det så ser jeg ikke bort fra at det kommer fra tv'en. Nå er jeg enda mer bestemt på at denne skjermen skal leveres tilbake. Samsung skal ikke i hus igjen.
Christoffero89 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 urimelig kostnad er da en tv;) Men hvis du er storkunde er det stor sjangs du får ny sålenge tven er ripefri
Pepsi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Kommer i hvert fall til å prøve å få byttet det inn....ikke noe sælig å sitte ed hørselvern inne i stuen
Christoffero89 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Skjønner deg der. Det skader ikke å prøve;) Men ikke bruk den! kan være brannfarlig edit: Men for all del, ikke kom sur og krev ditt og datt;) Endret 2. mars 2009 av chriso89
Pepsi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 (endret) Skjønner deg der. Det skader ikke å prøve;) Men ikke bruk den! kan være brannfarlig Oki, da skal jeg trekke ut støpselet.....sitter å ser på det nå..... Takk Neida, skal ikke være sur. Kjenner eieren av butikken såpass bra at jeg håper dette løser seg på en grei måte Endret 2. mars 2009 av Pepsi
Christoffero89 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Det er en fordel ja:) Hadde tven min smelt hadde jeg dratt ut støpslet umidellbart:) Men lykke til;)
LORD G10 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Hvis det lukter brent i tillegg så er det all grunn til ikke å se på tv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå