Gå til innhold

Liste med ateister


Anbefalte innlegg

Når man faller inn i en viss gruppe legger man ofte merker til andre folk innen for samme gruppe.

Jeg merker det når det kommer til kjevhente, siden jeg er det selv så legger man merke til kjente folk som også er det.

 

Jeg driver å leser litt på listene til wiki, de har egene fordelt på yrker og slik og jeg er overasket over hvor mange kjente det er på lista, bare for å ta en da,

 

Dette er da bare de som holder på med film og slikt,

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_athei...on_and_theatre)

 

Jeg er litt usikker på lista, noen er greie nok og har sagt offentlig at de ikke tror, men noen av dem tror jeg bare noen har satt på lista fordi de har hintet eller sagt de tviler osv.

 

Men det er fremdeles mange kjente der git og mange jeg ikke viste om var det(viss de da faktisk er det)

 

Dette er jo dem mest over fladiske lista, man har lister med folk som har litt mer tyngde bak seg, lister med forfatere, filosover, vitenskapsmenn osv.

Men valge den lista da det er mange veldig lett gjenkjenlige.

 

Så har andre ateister også lagt merker til kjente ateister, og har dere blitt overrasket over at de var det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes lista over jøder (både religionen, og folket) er den mest imponerende. Da så få av verdens innbyggere er jøder.

 

Når du sier det så er faktisk listen over folk som er kristne kanskje enda mer imponerende, for det utgjør så utrolig mange som 20% av verdens befolkning som kan være så ignorante... ;)

 

he he.

 

Syntes slike lister er litt dumme jeg da, men de er vel nødvendig for noen ateister kanskje, for å ha noen kjente å støtte seg på? Kan jo være vanskelig foreksempel i USA å gå ut å si at du er ateist og da kan det vel være greit å vise til noen andre, vel ansette mennesker som også er ateister? Who knows...

Lenke til kommentar
Sjekk ut denne filmen her Gunfreak.

 

http://www.youtube.com/watch?v=L3BuvYtp7qs...re=channel_page

 

En stor liste med kjente ateister.

 

Jeg ble litt overrasket over å se Lance Armstrong på den lista. Amerikansk toppidrettsuvtøver som har bekjempet dødelig kreft, da ligger alt til rette for å takke høyere makter.

 

Men vi har (eller hadde) Bruce Lee på laget. Militant ateisme hadde vært noe helt annet om han fremdeles var i live :p

Lenke til kommentar
Jeg synes lista over jøder (både religionen, og folket) er den mest imponerende. Da så få av verdens innbyggere er jøder.

 

Når du sier det så er faktisk listen over folk som er kristne kanskje enda mer imponerende, for det utgjør så utrolig mange som 20% av verdens befolkning som kan være så ignorante... ;)

Poenget mitt var vel at det er såpass få jøder at det er imponerende. Den kristne listen vet jeg ikke så mye om :p

Lenke til kommentar
Jeg synes lista over jøder (både religionen, og folket) er den mest imponerende. Da så få av verdens innbyggere er jøder.

 

Når du sier det så er faktisk listen over folk som er kristne kanskje enda mer imponerende, for det utgjør så utrolig mange som 20% av verdens befolkning som kan være så ignorante... ;)

Poenget mitt var vel at det er såpass få jøder at det er imponerende. Den kristne listen vet jeg ikke så mye om :p

Vet ikke om der er noen liste over kristne, men JEG gidder ihvertfall ikke sitte å skrive alle de navnene, DET er brennsikkert :)

Lenke til kommentar

Det må først defineres hva en kristen er.

 

Hvilken av de 35-40 tusen forskjellige måtene å være kristen på er riktig/riktige?

Er man kristen om man ikke tror på en personlig gud?

Er man kristen om man tror på Jesus sitt budskap, men ingen gud?

Endret av Gronko
Lenke til kommentar

Om man er kristen bør man tro på Jesus, og tro at det er en Gud her i verden. Slik jeg ser det.

 

Og det er helt vanlig at folk har forskjellige syn på det å være kristen. De fleste her i Norge vil at vi skal ha en blandingsøkonomi, vi skal ha demokrati og vi skal ha ytringsfrihet. Likevel ender vi opp med tusen forskjellige måter å gjøre det på, og det er helt normalt.

 

Det er også tusen måter å være ateist på. Eller agnostiker.

Lenke til kommentar

Sikker på at du er kristen? Om du ikke glemte noe så syntes jeg ikke du kan kalle deg en kristen, du glemte flere viktige ting som dette:

Synd.

Himmel/helvete.

Den hellige ånd.

Dommedag.

Kirken (er ikke den hellig?)

Bibelen. (hva er nå da din mening verdt når du kan lese guds ord og finne den riktige sannheten?)

 

 

Jeg håper at du er enig i at det ikke finnes noen dogmatisk hellig skrift i økonomi og skjønner at det er mer "naturlig" at folk har forskjellig oppfatning innen det feltet og ser at den sammenligningen faller for kort. Det samme kan sies om ateister og agnostikere (hva nå enn slags dyr de er).

Lenke til kommentar
Det er også tusen måter å være ateist på. Eller agnostiker.

Agnostiker kanskje, ateist nei.. for det eneste ordet ateist sier er at du ikke har noen tro på guder... hvordan dette kan gjøres etter PAC metoden eller på tusenvis av forskjellige måter er meg en gåte .... ?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...