Gå til innhold

Socket 939 hovedkort. Mulig å få kjøpt lenger?


Anbefalte innlegg

Mitt Asus A8R32 MVP Deluxe hovedkort fant ut den hadde jobbet nok i går, og nå leter jeg smådesperat etter et nytt hovedkort.

Ser ut som Socket 939 for lengst er avleggs hos de mest profilerte salgsstedene, så lurte på om noen har noen tips til butikker e.l som selger slike kort fortsatt?

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt Asus A8R32 MVP Deluxe hovedkort fant ut den hadde jobbet nok i går, og nå leter jeg smådesperat etter et nytt hovedkort.

Ser ut som Socket 939 for lengst er avleggs hos de mest profilerte salgsstedene, så lurte på om noen har noen tips til butikker e.l som selger slike kort fortsatt?

 

Takker for all hjelp :)

 

Du finner ett og annet 939-kort blant demovarene hos de ulike nettbutikkene med jevne mellomrom. Jeg kjøpte et 939-kort hos Komplett for få måneder siden.

Lenke til kommentar
Du finner ett og annet 939-kort blant demovarene hos de ulike nettbutikkene med jevne mellomrom. Jeg kjøpte et 939-kort hos Komplett for få måneder siden.

 

Har vært innom alle jeg kjenner til og sett både under demo og ordinær vare uten hell.

Skal fortsette å følge med, men hadde jo håpet å finne noe ganske snarlig, da jeg er uten pc frem til det er i orden :)

Lenke til kommentar
ellers har jeg klart å kjøre 939 cpuer i 754 hovedkort, skal sies at cpuen døde etter ca ett år, men kan være greit å huske, som en reserveløsning.

 

Du kødder ikkesant ?

nummeret 754/939 står for antall pinner/kontaktpunkter i sokkel og undersiden av cpu.

Kan du vennligst forklare hvordan du får en cpu med nihundre og trettini pinner ned i en cpu sokkel med 754 hull ? Og hvordan du har fått dette til å virke ?

Lenke til kommentar

eneste forskjellen mellom en 939 cpu og en 754 cpu er at 939 cpuene hadde doble minnekalaler mens 754 hadde nekle.

 

og angående det å få det neddi, var datamaskinen til noen jeg kjenner, han hadde bygd den selv for omtrent et år siden, så plutselig slutet den å fungere, jeg åpner den og tar ut cpu for å sjekke, pcuen hadde mange flere pinner en sokleten, mener jeg å huske, kan også være at det var omvent og at det var en 754 cpu i en 939 soklet sytem, men jeg husker i hvertfall at det ikke var likt antal pinner og hull (er ganske sikker på at det var en 939 cpu da det var et msi nf3 hk mener jeg og huske)

Lenke til kommentar

Det er keys i socketene (blind pin spots) nettopp pga av at man ikke får dyttet feil cpu i feil socket og kan skade system/komponenter. Du har rett i at 939 har dobbel minnekanal PCB lanes fra cpu socket til DIMM soklene på hk , dvs cpu 939 har fått 168 pins (for DDR chl #2) + 1 pinne mere fra IMC i cpu i forhold til S754.

Men at du har fått en 939 cpu ned i ett 754 kort/socket og til å i tillegg virke tror jeg ikke en døyt på.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvilken CPU du har, men sannsynligvis ikke kjempegod. Skal du erstatte kan du like godt kjøpe nytt som å kjøpe et kort til 850,-. En AMD Athlon 64X2 5000+ 2,6 GHz koster 470,-, Asus M2N-VM 247,- (hos amentio) og 2 GB DDR2 170,-. Sum 887,-. Ihvertfall et alternativ å tenke igjennom:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...