Gå til innhold

Snik-islamisering i Norge, hva synes du?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er en tråd om dette emnet fra før av, men jeg lager ihvertfall en. Moderator får stenge denne visst det er en fra før.

 

Hva synes dere om denne snik-islamiseringen som skjer i Norge?'

 

11 Tegn på snik-islamifisering av Norge

 

** Mindre ytringsfrihet

Som en følge av de såkalte Muhammed-karikaturene tok advokat og Venstre-politiker Abid Raja til orde for at Norge måtte få en ny blasfemiparagraf som beskyttet mot det som kan oppfattes som religiøst krenkende. Regjeringens forslag om å gjenopplive paragrafen var et knefall for dette kravet.

 

** Egen eldreomsorg for muslimer

Høyres Afshan Rafiq og Aps stortingsrepresentant Saera kahn foreslo i 2005 at innvandrere måtte få egen eldreomsorg som var tilpasset deres kultur. De to ville ha egne muslimske avdelinger på sykehjemmene.

 

** Halal-mat i fengsler

I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme.

 

** Alkoholfrie dager

Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.

 

** Offentlige muslimske høytider

ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.

 

** Kjønnsdelte svømmebasseng

I et møte med daværende kommunalminister Erna Solberg i 2004 krevde Norsk Muslimske Ungdom at det ble innført kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler, og at det etableres egne dusjer.

 

Ved Møllergata skole i Oslo har rektor, etter press fra foreldre og etter velsignelse fra Oslo kommune, innført kjønnsdelt svømmeundervisning.

 

** Bønnerom på arbeidsplassen

I fjor gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.

 

** Shariadomstoler

SV-politiker Reza Rezaee krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.

 

** Grisebilde

Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset.

 

** Islam-bank

Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.

 

** Imamutdanning

Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.

 

 

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=537126

 

snikislam.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
** Mindre ytringsfrihet

Som en følge av de såkalte Muhammed-karikaturene tok advokat og Venstre-politiker Abid Raja til orde for at Norge måtte få en ny blasfemiparagraf som beskyttet mot det som kan oppfattes som religiøst krenkende. Regjeringens forslag om å gjenopplive paragrafen var et knefall for dette kravet.

 

Syntes folk skal få tegne hva de vil, enten der er jesus, muhammed, buddha, julenissen eller tannfeen det er tross alt yttringsfrihet og syntes ikke vårt samfunn har bruk for paragrafer i sitt loverk som beskytter overto eller innskrenker yttringsfrighet.

 

** Egen eldreomsorg for muslimer

Høyres Afshan Rafiq og Aps stortingsrepresentant Saera kahn foreslo i 2005 at innvandrere måtte få egen eldreomsorg som var tilpasset deres kultur. De to ville ha egne muslimske avdelinger på sykehjemmene.

 

Tilpasset deres kultur ? Når de flytter til dette landet og vi er så gjestfrie at vi tar imot dem så burde det være en selvfølge at de tilpasset seg vår kultur.

 

** Halal-mat i fengsler

I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme.

 

I norge slakter vi kjøtt på en måte, i resten av verden slakter de kjøtt på sine måte. Syntes ikke muslimske skikker skal utføres i det statlige og offentlige sektor. Norge er ikke en muslimsk stat.

 

** Alkoholfrie dager

Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.

 

Igjenn, det er en del av norsk kultur å konsumere alkohol, har folk fra andre kulturer problemer med den kulturen som praktiseres her, så flytt til ett annet land ? Er der ikke mer fornuftig at ett fåtall ekstremister (regner med det kun er et fåtall av muslimer som har så ekstreme meninger) flytter enn at resten av landet skal bøye seg for deres spesielle kultur ?

 

** Offentlige muslimske høytider

ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.

 

Alle kulturer og relgioner kan ikke få helligdager, da hadde det vært hellig dag 365 dager i året, i norger har kristendom vært praktisert lengst av dagens aktive relgioner. Jeg ser ikke på verken meg selv eller den store majoriteten av norge som kristne, men kristendommen har preget vår kultur og siden den har vært sterkest lenge er det deres helligdager som er offentlige, det er ikke annet å gjøre enn å leve med det, evetuelt bosette seg i land om er tilpasset individets ønskede skikker.

 

** Kjønnsdelte svømmebasseng

I et møte med daværende kommunalminister Erna Solberg i 2004 krevde Norsk Muslimske Ungdom at det ble innført kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler, og at det etableres egne dusjer.

 

 

Ved Møllergata skole i Oslo har rektor, etter press fra foreldre og etter velsignelse fra Oslo kommune, innført kjønnsdelt svømmeundervisning.

 

Jeg reagerte sterkt da jeg leste den saken om Møllergata skole, syntes det er forkastelig at vi vraker våre egne normer og vår egene prinsipper. Prinispippet med likestillt undevisning der barn av begge kjønn undervises sammen bør eksisterer i norge.

 

** Bønnerom på arbeidsplassen

I fjor gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.

 

Håper ikke de forventer at alle arbeidsplasser skal utsyres med relgiøse omeråder for alle ulike troer og sekter som vi har eksisterende her. De fleste arbeidsplasser oppererer på en relgionsnøytral profil, og er ikke utstyr med bønnerom for noen relgioner. Sånn bør det forbli.

 

** Shariadomstoler

SV-politiker Reza Rezaee krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.

 

Eller beholde det rettsystemet vi har i dag, eventuelt videreutvikle det på en fornuftig basis fremfor relgiøs eller fremmed-kulturel inflytelse.

 

 

** Grisebilde

Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset.

 

Egentlig en bagatell og liten sak, men prinsippet sier sitt, igjenn er det forkastelig at den norske kulturen skal endres sånn etter de som vi i all vår gjestfrihet har skjenket opphold her.

 

 

** Islam-bank

Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.

 

Muslimer må gjerne starte en slik bank for min del så lenge de finaniserer den selv, jeg tar gjerne opp lån der selv jeg dersom det er 0 % rente, lønner seg å være tidlig ute da ettersom de mest sannysnlig går konkurs.

 

** Imamutdanning

Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.

 

Igjenn de må gjerne finanisere slikt selv. Jeg ser ikke hvorfor det norske utdanningsystemet skal innføre utdanning som ikke tilhører vårt samfunn eller vår kultur.

 

 

 

 

Bottom line er: Når du immigrerer til et annet land er du heldig siden du mest sansynlig kommer i en bedre situasjon (derfor en immigrerer), da viser man så pass dannelse at man endrer seg etter det nye landets kultur. Det er for det første det høflige altenrative, og for det andre bedre for lokal befolkningen og immigranter siden det er mer praktkisk at en minoritet tilpasser seg en majoritet enn motsatt

Lenke til kommentar

Jeg føler at dette er det samme som skjedde med Norge da det ble kristnet. Folk som ikke følgte kristendommen ble drept. De innførte kristne helligdager, statskirke. Det er først nå de skiller mellom stat og kristendom.

 

Islamiseringen kommer til å være mye mer brutal og voldelig.

Lenke til kommentar

Staten burde ikke gjøre noe som helst for å støtte religion i det hele tatt. Kristne og muslimer ville ikke likt at penger ble tatt fra de slik at jeg kunne bruke det på påskeharekostymer.

 

Jeg håper virkelig ikke situasjonen utvikler seg slik at Norge "tilpasser" seg muslimer til den grad som trådstarter hinter til. Stop absolutt all støtte til religion, hva folk bruker deres egen tid og penger på får være deres sak, men ikke pokker om skattepengene mine skal gå til nisseluer og andre produkter av idiotisk overtro!

Lenke til kommentar
** Mindre ytringsfrihet

nevner bare PFU-saken ang Otto Jespersen

 

** Egen eldreomsorg for muslimer

først av alt vil jeg si at eldre omsorgen generelt i Norge er temmelig dårlig, og hva så om at dei ønsker en egen eldreomsorg for sine eldre?

 

 

** Halal-mat i fengsler

likestiller jeg med at vegetarer krever sin type diett

 

** Offentlige muslimske høytider

hva så?

 

** Islam-bank

hva så? dei har allerede startet flere butikker (helt sykt, jeg vet!!) rundt om i landet

 

** Imamutdanning

syns vi kunne droppa presteutdanningen heller, så er de likestilt. eller hva med at staten godkjenner imamutdanning og dermed får en finger med i spillet og får luka ut ekstremistene?

Lenke til kommentar
** Mindre ytringsfrihet

Som en følge av de såkalte Muhammed-karikaturene tok advokat og Venstre-politiker Abid Raja til orde for at Norge måtte få en ny blasfemiparagraf som beskyttet mot det som kan oppfattes som religiøst krenkende. Regjeringens forslag om å gjenopplive paragrafen var et knefall for dette kravet.

Bullshit! Vi tror ikke på Muhammed, og ingen kan heller tvinge oss til å tro på den figuren.

Blasfemiparagrafen er også en idiotparagraf uten mål og mening. Jeg tror på det jeg vil tro på, noe annet vil være i strid med min fri vilje. Så denne blasfemiparagrafen er på en måte i strid med ytringsfriheten. Skal man ha en slik blasfemiparagraf, må man førts bevise uten fnugg av tvil at det finnes en Gud, Jesus, Lucifer, Muhammed, Allah, Engelen Gabriel og Jomfru Maria.

 

 

** Egen eldreomsorg for muslimer

Høyres Afshan Rafiq og Aps stortingsrepresentant Saera kahn foreslo i 2005 at innvandrere måtte få egen eldreomsorg som var tilpasset deres kultur. De to ville ha egne muslimske avdelinger på sykehjemmene.

Greit nok. Men man må først få orden på våres egen eldreomsorg, før vi kan stresse hodet med andres.

 

** Halal-mat i fengsler

I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme.

Jeg har en enda bedre ide. Pølse og Svinekjøtt retter fra 1 Juni til 31 August.

Nei, spøk litt til sides. De trenger nå mat de som alle andre.

 

** Alkoholfrie dager

Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.

Det er deres og ikke oss Nordbarkar sitt problem. Det er nå heller ingen som tvinger noen her i dette landet til å drikke alkohol, er det vell?

 

** Offentlige muslimske høytider

ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.

Greit. Da kan de få jobbe under våres høytidsdager heller. Om de tror de skal få flere fridager, må e heller tro omgjen. Dog, de fleste har vell interesse for noen ekstra lønnet fridager? Hva med å også ta fri under budismenes helligdager?

 

** Kjønnsdelte svømmebasseng

I et møte med daværende kommunalminister Erna Solberg i 2004 krevde Norsk Muslimske Ungdom at det ble innført kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler, og at det etableres egne dusjer.

Hva om vi heller infører Sentō, uten barierer.. unisex-Sentō med andre ord.

 

** Bønnerom på arbeidsplassen

I fjor gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.

... Er den der folkerasen noengang på arbeid eller?

 

** Shariadomstoler

SV-politiker Reza Rezaee krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.

Kan si det kort og enkelt: Her i Norge er det våres og absolutt ingen andres lover som gjelder. Bryr meg faktisk ræva hva slags lover de hadde der dem kom fra.

 

** Grisebilde

Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset.

Hadde jeg vært sykehus ledelsen, hadde jeg griselagt hele sykehuset. Narkose og oksygenmasker som lignet på grisetryner, sengtøy med grisemotiv, bilder av griser på hvert rom og korridor og legene oppererer i grisa-rosa uniformer. Toppen av frekkhet å tro de kan bestemme hva vi skal gjøre.

 

** Islam-bank

Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.

Ja takk. Vi kunne alle tenke oss rentefri banker.

 

** Imamutdanning

Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.

Helt greit. Så lenge de betaler for det selv.

Lenke til kommentar
Les punktene en gang til. Muslimer krever egne banker slik at de SLIPPER renter..Skjønner du?

 

Jeg er enig med det siste du skrev..

 

teknisk sett er bare bankrenter en måte for banken å tjene penger (eller at du tjener på å låne de ut til banken).

 

og ser man litt nærmere så må jo banken tjene penger for å få hjulene til å gå rundt på andre måter. for eksempel et abonnementsopplegg hvor hver bruker betaler et beløp for å benytte seg av bankens tjenester.

Lenke til kommentar
** Egen eldreomsorg for muslimer

først av alt vil jeg si at eldre omsorgen generelt i Norge er temmelig dårlig, og hva så om at dei ønsker en egen eldreomsorg for sine eldre?

 

Hvorfor skal noen øsnke eldre hjem til sine eldre, er ikke litt av poenget med å flytte til norge å inntegreres i det norske samfunn. Regner ikke de seg selv som nordmenn selv om de er av en annen etnisk folkegruppe. Synes at i Norge bor nordmenn (både etnisk norske og ikke-etnisk norske) på vanlige norske gamlehjem

 

** Halal-mat i fengsler

likestiller jeg med at vegetarer krever sin type diett

 

De spiser det samme, det de krever er egne ritualer for tilberedelsen av maten. En vegetarianer krever å bli servert kun kanin mat som er en bestemt type føde. Slakteprosessen som noen mulsimer ønsker er en både mindre human og mer kostbar måte å slakte dyr på. En som ikke tåler en type mat kan begrunne det på medisinsk grunnlag. Når føden er den samme er det ikke noe medisinsk begrunnelse bak det, men ren overtro/fantasi

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...