elvenbow123 Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hei folket. Ville det være dumt og kjøpe Empire TW via Steam? færre patcher og slikt? dårlig online mulighet? Vet lite om seam generelt... Takk på forhånd Endret 27. februar 2009 av TSP Endret til en mer beskrivende emnetittel. Fra "Empire tw via steam" til "Noen forskjell om jeg kjøper Empire: TW via Steam?"
Gunfreak Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Spiller ingen rolle hvor du kjøper det, det legger seg i STEAM uansett
TSP Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hei du! Det Creative Assembly har gjort med dette spillet i serien er å inngå en avtale med Steamworks. Det innebærer at det ikke har noe å si hvorvidt du kjøper spillet i en spillbutikk i byen, i en nettbutikk eller via Steam - spillet må uantsett aktiveres gjennom Steam. Du vil derfor få de samme oppdateringene som alle andre, spillet tar og i bruk Steam sine flerspillermuligheter. Forskjellen er at ved å bestille via Steam før lanseringdatoen 4. mars kan du blant annet nå få Rome: Total War Gold med på kjøpet. Om du kjøper "Special Forces Edition" vil du få 6 ekstra enheter i spillet i forhold til originalversjonen. Det finnes og tre andre forskjellige spesialenheter man kan få tilgang til, disse er fordelt til en del nettbutikker som tilbyr koder som gjør at man kan få tilgang til en av disse ekstra spesialenhetene i tillegg - om du forhåndsbestiller en fysisk kopi. Om du kjøper gjennom Steam har du valget mellom orignalversjonen og "Special Forces Edition". Forskjellen om du kjøper gjennom Steam vil være at du ikke vil få en fysisk kopi av spillet i hånda - noe jeg personlig foretrekker - men her får du naturligvis finne ut hva du ønsker selv. Om du bestiller slik at du får det i hånda vil du antakelig få med manual. Om du bestiller Special Forces Edition og du velger en fysisk kopi vil du i tillegg få med et kart. Les mer her. Endret 27. februar 2009 av TSP
elvenbow123 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Skrevet 27. februar 2009 Hei du! Det Creative Assembly har gjort med dette spillet i serien er å inngå en avtale med Steamworks. Det innebærer at det ikke har noe å si hvorvidt du kjøper spillet i en spillbutikk i byen, i en nettbutikk eller via Steam - spillet må uantsett aktiveres gjennom Steam. Du vil derfor få de samme oppdateringene som alle andre, spillet tar og i bruk Steam sine flerspillermuligheter. Forskjellen er at ved å bestille via Steam før lanseringdatoen 4. mars kan du blant annet nå få Rome: Total War Gold med på kjøpet. Om du kjøper "Special Forces Edition" vil du få 6 ekstra enheter i spillet i forhold til originalversjonen. Det finnes og tre andre forskjellige spesialenheter man kan få tilgang til, disse er fordelt til en del nettbutikker som tilbyr koder som gjør at man kan få tilgang til en av disse ekstra spesialenhetene i tillegg - om du forhåndsbestiller en fysisk kopi. Om du kjøper gjennom Steam har du valget mellom orignalversjonen og "Special Forces Edition". Forskjellen om du kjøper gjennom Steam vil være at du ikke vil få en fysisk kopi av spillet i hånda - noe jeg personlig foretrekker - men her får du naturligvis finne ut hva du ønsker selv. Om du bestiller slik at du får det i hånda vil du antakelig få med manual. Om du bestiller Special Forces Edition og du velger en fysisk kopi vil du i tillegg få med et kart. Les mer her. Da blir'e nok steam på meg Har rome tw, så dropper å forhåndsbestille
Nerowulf Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Tror ikke det blir noe dyrere å forhåndsbestille. Så da er det jo like greit å gjøre det. For jeg tror Steam har et slags opplegg der du kan gi bort spill, hvis du har flere av dem.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Forhåndsbestiller man så får man laste ned spillet 2 dager før release, så man er klar til å spille på utgivelsesdatoen.
TSP Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Absolutt ingen grunn å ikke forhåndsbestille om du allerede har Rome: Total War. Til forskjell fra Empire: Total War er dog butikkversjonene og Steamversjonen forskjellige og ikke helt lik i hvordan man f.eks modifiserer det eller hvor man finner filene. Men er sikkert veldig kjekt om du en gang skulle miste dine originale Rome: Total War-spill eller noe annet skulle hende dem. For da har du fortsatt Rome: Total War tilgjengelig gjennom Steam og det tar ikke større plass så lenge du ikke laster det ned. Rome: Total War Gold inneholder vel og "Rome: Total War - Alexander" som det ikke er sikkert at du har. Og som de andre påpeker, fordelen man har ved å forhåndsbestille er at du får lastet ned spillet i forkant, slik at du er klar når du får lov til å begynne å spille det den 4. mars. Jeg har og forhåndsbestilt, men selv har jeg forhåndsbestilt en fysisk kopi av Empire: Total War - Special Forces Edition.
Nerowulf Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Det er ikke akkurat mye billigere å kjøpe fra Steam, i forhold til andre nettbutikker (eks Absoluttspill). Er egentlig litt rart, siden du betaler jo bare for en stor haug av 0'ere og 1'ere i en bestemt rekkefølge, og koster ingenting å sende. Mens kjøper man på den vanlige måten får man cover, dvd, manual, og softwear'en. Priser Steam: 49.99/59.99 € -- 436/525 NOK (hadde det vært dollar: 344/414 NOK) Absoluttspill: 429/579 NOK (+39 kr frakt) - sendes ut 1-2 dager før release (mange som boykotter Steam fordi de skifta valuta til Euro, uten å sette ned prisen. Altså spillene ble en del dyrere.) En annen ting som jeg syns er rat (og dumt). Hvorfor har vi release den 4. mens USA har den 3. Burde ikke ha no å si når man kjøper det fra Steam. Jeg trodde grunnen for at USA fikk spill før Europa var fordi de rekker ikke å lage og sende ut nok spill til å mette begge markeder.
elvenbow123 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Jeg har gold edition ja, men ikke alexander greia.
bigsmoke Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Jeg advar mot steam! Hvis du vil få fult ut av spillet ditt så lover jeg deg at Steam er noe faenskap for å si det pent.
ketle Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Det eneste jeg har å utsette på Steam er at en eller annen idiot der har funnet ut at en dollar skal være lik en euro. Dette gjør at Steam ikke lenger er billig, men ganske dyrt. Bortsett fra det har jeg ikke hatt noen problemer med Steam. Har hørt om andre som har opplevd problemer med det var for lenge siden, dvs like etter at Steam kom. De siste årene har jeg ikke hørt om noen som har hatt problemer.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Siden det er blitt til € burde de i hvert fall satt ned prisen med 20 % sånn at det ble omtrent som før kanskje litt dyrere. Slenger du på maks en 50 lapp så har du spillet på disc i stedet nå, med noen få unntak.
dado Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Nå har jeg kjøpt Total War Special Forces Edition for 59.99 euro.Men,den vil ikke laste den ennå.Jeg trudde vi skulle kunne laste det i dag og spille i morra.Noen som vet når vi kan laste spillet:) Endret 3. mars 2009 av dado
ByS0 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Nå har jeg kjøpt Total War Special Forces Edition for 59.99 euro.Men,den vil ikke laste den ennå.Jeg trudde vi skulle kunne laste det i dag og spille i morra.Noen som vet når vi kan laste spillet:) Tror det er postet en annen plass på total war forumet, at vi kan begynne å laste ned spillet rundt 17GMT -> 18 norsk tid i dag (tirsdag). edit: Sitat fra Gunfreak: "Det har faktisk kommer frem at ALLE som har et dvd kan autorisere sin kompi kl. 6 i kveld" Endret 3. mars 2009 av ByS0
dado Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Ok den er grei,takk for svaret:) Endret 3. mars 2009 av dado
ByS0 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 (endret) wops, dobbel post Endret 3. mars 2009 av ByS0
dado Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Gleder meg veldig.Trur du jeg kan kjøre spillet på fullt eller.Krever spillet mye av dataen.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Du kan garantert kjøre spillet på fullt. Pcen min kan jo dra demoen på Ultra. Den er 1 år gammel og jeg kjøpte heller ikke akkurat det beste.
detvarvondtdet Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Jeg blir litt forvirret. Jeg har kjøpt spillet via steam, men der står det enda "not yet released". Jeg trodde man kunne forhåndsinstallere det også "åpnet" de for spilling på release.? En annen ting, nå står det at spiller unlockes om ca 1 time. Betyr det at vi kan forhåndsinstallere om ca 1 time for så å spille i morgen, eller kan vi spille allerede i kveld? Håper noen kan ta seg tid til å svare på mine noe "nooblike" spørsmål Endret 3. mars 2009 av detvarvondtdet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå