Gå til innhold

Leter etter et nytt spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :w00t:

Jeg har i det siste savnet å ha et bra spill å komme hjem å kose meg med. Har lyst å finne et godt spille, men vet ikke helt hva som er bra nå for tiden.

Jeg leter etter et spill der du har frihet og kan gå hvor du vil nesten når du vil. På en måte at du har en verden foran deg, og mye å utforske.

Spillet kan godt være litt gammeldags. Det bør også ikke ha mer en 16 i aldersgrense.

Takker for tips:D

Ps: Ønsker ikke wow :thumbdown:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror Fallout 3 passer... Er blanding av FPS og RPG, og veldig fri verden... Mye å utforske der, ja... Aldersgrensa kan være et problem, er ikke sikker på om det er 18 eller 16...

Endret av kjermy
Skrevet
Tror Fallout 3 passer... Er blanding av FPS og RPG, og veldig fri verden... Mye å utforske der, ja... Aldersgrensa kan være et problem, er ikke sikker på om det er 18 eller 16...

Thanks, da har jeg et anternativ :thumbup:

Noen flere? Liker spille der du/personen din blir bedre, altså oppgradert på en måte :p

Skrevet
Any one?

Har du vurdert Elder Scrolls: Oblivion? Det kom for noen år siden.

Førstepersons rollespill. Det utspiller seg i en annen verden, i middelalderen. Der har du et stooort område med flere byer og haugevis av quests. Du kan bli med i guilds og gjøre oppdrag for de. Du kan bli gladiator. +++ ... Veldig omfattende hva du kan gjøre. Du har også en "main storyline" du kan følge (og må følge for å fullføre spillet). Characteren din utvikler seg utifra hva du gjør, og blir bedre på de tingene du velger å gjøre ofte. Spillet har ett veldig bredt spekter av valgmuligheter.

Du kan gå nøyaktig hvor du ønsker å gå selv.

Trailer:

Jeg har tilbragt kanskje 100 timer eller mer foran dette spillet.

Best liker jeg å spille som tyv og snikmorder med bue og kniv. Det er utrolig nervepirrende å snike seg rett bak ryggen på vakter, og jeg er veldig trent i akrobatikk og kan hoppe høyt og nå steder man normalt ikke når.

Skrevet

Oblivion er vel supert! Jeg tenkte Fallout 3 passet perfekt, men der var det nok 18+ :(

Men Oblivion er vel omtrent nokså likt, bare lavere aldersgrense (regner jeg med), og middelalder aktig... Men utrolig morsomt spill, med masse gøye mods...

Skrevet

Crysis og Crysis Warhead. Må ha ganske bra pc. 16 år på det.

Far cry 2. Masse å gjøre. På slutten blir du litt lei. Bra tidsfordriv. 16 år på det også.

Call of duty 4: Veldig mye å gjøre, veldig bra singleplayer del. 16 år på det også.

Skrevet (endret)
Crysis og Crysis Warhead. Må ha ganske bra pc. 16 år på det.

Far cry 2. Masse å gjøre. På slutten blir du litt lei. Bra tidsfordriv. 16 år på det også.

Call of duty 4: Veldig mye å gjøre, veldig bra singleplayer del. 16 år på det også.

Veldig bra spill, men ikke så mye utforskning og åpen verden... Snakker om Cod 4

Endret av kjermy
Skrevet

Total War serien så er det mange gode spille og det er mye og utforske. Det er strategispill så det blir nok ikke utforskning på samme måte som du tenker med ekstremt gode spill. Anbefaler deg å prøve Medeival 2. KOster bare 99 kr og du får expasnionen Kingdoms til 99 kr også. Har du begge to så har du 5 forskjellige campaigns og masse å gjøre. Det nyeste spillet i serien, Empire kommer 4 mars og det er også ett stor modding community til Rome og Medieval 2.

Skrevet
Oblivion er vel supert! Jeg tenkte Fallout 3 passet perfekt, men der var det nok 18+ :(

Men Oblivion er vel omtrent nokså likt, bare lavere aldersgrense (regner jeg med), og middelalder aktig... Men utrolig morsomt spill, med masse gøye mods...

Er det ikke de samme som har utviklet både Oblivion og Fallout 3? Jeg har aldri spilt fallout 3 men det er på listen over spill jeg skal skaffe meg. En kompis har spilt gjennom begge deler og sier at man ser at det er samme produsent som har laget begge spillene, fordi noe av det samme går igjen i begge to. (?)

Skrevet
Total War serien så er det mange gode spille og det er mye og utforske. Det er strategispill så det blir nok ikke utforskning på samme måte som du tenker med ekstremt gode spill. Anbefaler deg å prøve Medeival 2. KOster bare 99 kr og du får expasnionen Kingdoms til 99 kr også. Har du begge to så har du 5 forskjellige campaigns og masse å gjøre. Det nyeste spillet i serien, Empire kommer 4 mars og det er også ett stor modding community til Rome og Medieval 2.

Medieval 2 er kanskje det råeste realtime strategi spillet jeg har spilt.

Jeg har alltid ønsket spill der du styrer hele tropper og ikke bare enkeltsoldater. Jeg har alltid ønsket meg spill med massive slag, der flere tusen soldater er involvert på slagfeltet og hver enkelt soldats innsats teller. Dette får Medieval 2 til veldig bra! (og de andre spillene i total war serien)

Det beste i medieval 2 er når kruttet blir oppfunnet. Jeg pleier å bygge store artilleribataljoner med noe nærkamps infanteri til støtte. Fienden blir alltid kraftig demotivert av de store tapene kanonene påfører før de rekker å nå frem til artilleristillingen. Og når de først når frem så er kampmoralen lav og de ender opp med å flykte. Jeg hadde en gang 1500 soldater mot meg (stort sett rekrutterte bønder og lett infanteri), mens jeg selv hadde 9 artilleribatteri med fotsoldater (tungt infanteri) til støtte, ca 400 mann. Jeg tapte ikke mer enn rundt 100 fotsoldater mens fienden tapte over 1000 soldater og resten flyktet. Da var jeg skikkelig gira =)

Prøvde meg på ett slikt slag igjen, men da hadde fienden både kavaleri og artilleri mot meg, så da tapte jeg artilleribataljonen min :( Spiller alltid på hard.

Skrevet
Da burde du glede deg til Empire. Da skal det endelig bli en bra multiplayer del også.

Ja jeg har fulgt med litt på dette spillet, skal definitivt skaffe meg det men jeg bør nok ha ny pc først :(

Skrevet

Er det ikke de samme som har utviklet både Oblivion og Fallout 3? Jeg har aldri spilt fallout 3 men det er på listen over spill jeg skal skaffe meg. En kompis har spilt gjennom begge deler og sier at man ser at det er samme produsent som har laget begge spillene, fordi noe av det samme går igjen i begge to. (?)

Joda, ligner en god del, samme produsent, og det merkes... Men jeg syns ikke det er negativt, er krem spill begge to

Skrevet

Joda, ligner en god del, samme produsent, og det merkes... Men jeg syns ikke det er negativt, er krem spill begge to

Ja absolutt. Det gjør ikke meg noe at de tar med gode elementer fra oblivion inn i ett nytt spill (ikke første gangen man henter elementer fra tidligere spill, for å si det sånn) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...