Gå til innhold

Forvrengt og skurrende lyd fra lydkortet!


Anbefalte innlegg

Hei. For noen uker siden kjøpte jeg meg et creative soundblaster Audigy se. Koblet det til pci-sloten, startet opp og installerte alle driverne som var tilgjengelig. Det første jeg testet var lydkvaliteten på musikk, var stort fornøyd med kvaliteten på lyden som kom.

 

Men etter jeg skulle teste mic på Ventrilo ble jeg litt skuffet. Når jeg snakket på ventrilo kunne jeg høre meg selv litt lavt ut ifra headsettet mitt(Creative Fatal1ty vanlig, ikke usb)

Dette var ikke det eneste problemet, for det var nemlig skurring i lyden fra alle spill. Pluss at når et spill kjørte, var lyden fra de andre på ventrilo helt forvrengt. Har prøvd å endre på maskinvareaksellerasjonen for lydkortet, men dette hjalp veldig lite.

 

Til slutt ble jeg så hasende irritert at jeg tok ut lydkortet igjen, å brukte det interne i hovedkortet istede. Men jeg vil så gjerne få ordnet lydkortet og brukt det.

 

Noen som kan være så snill å hjelpe meg videre utifra dette, eller komme med råd om mulige feil?

 

Takker for svar :thumbup:

Endret av Perritsc0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet hvordan du fikser det at du hører deg selv.

 

Åpne opp det store lydpanelet ved å dobbeltklikke på høyttalerikonet i tray (XP). Så går du til voluminnstillinger for avspilling, sørg for å hake av at mikrofonen vises. Videre muter du mikrofonen under avspilling. Se bilde under:

 

359663.jpeg

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Jeg vet hvordan du fikser det at du hører deg selv.

 

Åpne opp det store lydpanelet ved å dobbeltklikke på høyttalerikonet i tray (XP). Så går du til voluminnstillinger for avspilling, sørg for å hake av at mikrofonen vises. Videre muter du mikrofonen under avspilling. Se bilde under:

 

359663.jpeg

 

 

Skal teste ut dette så fort jeg får mulighet til det. Men et spørsmål, når du haker av mute på mikrofonen blir den ikke da "disabled" hvis du skjønner hva jeg mener. Altså at micen ikke er i bruk når du haker av mute?

 

Anyways, tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å bumpe så jævlig for å være ærlig. Nei, mikrofonen blir ikke skrudd av når du velger å mute den der jeg viste deg. Den blir disablet på avspilling så du hører ikke den selv, men er fortsatt aktiv på innspilling så andre hører deg.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å bumpe så jævlig for å være ærlig. Nei, mikrofonen blir ikke skrudd av når du velger å mute den der jeg viste deg. Den blir disablet på avspilling så du hører ikke den selv, men er fortsatt aktiv på innspilling så andre hører deg.

 

 

Hehe, hysterisk etter å få løst problemet:P

Okej, skal gjøre som du sier. Men det største problemet står fremdeles igjen:(

Men tusen takk for hjelpen, setter stor pris på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...