Gå til innhold

[Løst]sette inn harddisk med virus?


Anbefalte innlegg

Jeg har en harddisk på den gammle pcen min, og jeg vet at jeg kan sette den inn i den nye pcen min, men problemet er at på den gammle harddisken er det innstallert windows, og den har tonn med virus. Det jeg hadde tenkt var å formatere den, men vil ikke virusene flytte seg over til den harddisken jeg har inne i den nye pcen min, eller er det ikke noe problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problmet er at det er at harddisken har intrigert windows sort of, altså når pcen starten (den gammle) så trykker jeg f10 tro jeg så kommer jeg inn på en sånn meny der trykker jeg formater, men viruse på pcen har gjort sånn at hele greia fryser når jeg prøver å formatere?

 

Og jeg har aldri trengt windows cd når jeg har formatert som sagt den har intrigert windows (sort of)

Endret av Tommy-
Lenke til kommentar
jeg kommer jo ikke inn på harddisken fra deng gammle pcen, har prøvd safemodus

Ja da er det jo et annet problem er ide eller sata?

Setter du den inn i nye pcen se i bios at ide er aktivert.

Du må også se at bios finner den.

 

Eller har jeg misforstått,du er uklar "kommer ikke inn hdd gammel pc"

Skal du ikke putte den inn i ny pc og kjøre den der?

 

Er den gamle en laptop,du sier F10 dette er en funksjon som mange laptoper bruker for og legge inn farbrikk oppsett(da trenger man ikke win-cd)

 

I laptoppen sitter det 2.5' disk er det denne du skal bruke i den nye?

 

Du må forklare litt bedere hva du skal gjøre og om dette er laptop eller stasjonær.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Det er en stasjoner og jeg skal sette den gammle harddisken inn i den nye pcen. Men i den nye pcen har jeg alt en harddisk med windows installert. Den gammle harddisken har masse virus og kan jeg sette den inn i den nye pcen og formatere den uten at virusen flytter seg over til harddisken i den nye pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...