Gå til innhold

Ny spillsjanger til gamle far, Mass Effect vs Fallout 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter'n har nettopp kjøpt seg ny PC og kan (endelig) spille moderne spill som krever 3d-motor. Han ha nedlagt utallige timer med Civilazation og Alpha Centuary på den gamle PCen. Tenke jeg skulle overaske han å kjøpe et nytt spill til han som han kan spille på den nye PC'en. Har selv spilt Mass Effect til 360 og ble mektig betatt av historien, siden eple ikke faller langt i fra stammen er jo også Fatter'n glad i Sci-fi.

Vurderer derfor å kjøpe ME til min kjære far, helt til jeg kom til å tenke på Fallout 3. Har desverre ikke spilt spillet selv(enda), men etter å ha sett på Gametrailer TV og Michael Pacter(som er rimelig oppe i åra) sier at han digga det, tenkte jeg at kanskje dette også ville falt i smak hos min far.

Fatter'n har alderi spilt FPS eller RPG før, så jeg kommer til å velge det spillet jeg tror er lettest for han. Han jobber IT-ansvarlig så han har rimelig peil på å navigere rundt i meny'er og diverse grensesnitt, det han ikke liker er når det blir altfor mye stress. Så spørsmålet mitt er da, hvilken spill er lettest for totalt nybegynnere til både RPG og FPS?

NB: Er ikke interresert i en diskusjon på hvilket av spilla som er best da jeg er rimelig sikker på at begge spilla e bra nok bare man kommer i gang med settinga av en RPG/FPS-spill. Har heller ikke spilt Fallout 3 so NO SPOILERS!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spilt begge og vil anbefale Mass Effect. Begge spillene lar deg ta det med ro i begynnelsen, og kontrollene minner mye om hverandre. Begge har sine sider, men jeg foretrekker helt klart Mass Effect da jeg synes det har en mye bedre historie, bra medhjelpere, bra dialog og så videre.

Skrevet

Jeg ville gått for Fallout 3. Historien vil kanskje appellere mer til han, siden det er ETTERKRIG I AMERIKA og sånn. Og det er bare noen få punkter Mass Effect overgår Fallout 3 på, mener jeg. Dialogvalgene i ME var langt i fra så dype som folk skal ha det til, og Fallout 3 sine dialoger er nesten like bra.

Det eneste som virkelig er bedre i Mass Effect mener jeg er karakterene. Men det betyr absolutt ikke at man ikke kommer til å like karakterene i Fallout 3.

Skrevet

Kanskje du burde prøve Fallout 3 litt selv, før du kjøper det til ham. Hvis han har tålmodighet er vel disse spillene nor for ham. Da tenker jeg på om han for eksempel gidder sette seg inn i stats og sånn. Men han har jo tålmodighet til å spille Civ...

Skrevet

Jeg har prøvd begge to, og selv om jeg likte begge foretrukket jeg mass effect, synes storien var ganske artig, pluss at jeg synes det var kult å se hvor dypt spillet gikk i seg selv (i form av det leksikon greine og sånn).

Skrevet

Hah... Begge spilla er jo nokså lange, så jeg ser ingen vits i kjøpe begge. Kjøper et og tester ut om han liker det, liker han det kan det hende han får det andre seinere. Men jeg har bestemt meg, det blir Mass Effect.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...