Gå til innhold

Feature: Let's talk about sex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var aldri noe sex game v1 til Amiga,men til Commodore 64,og dette var i 1984-1985 ikke 1990

 

http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A...php%3Fid%3D2627

Hvordan vet man sånt? :ph34r:

 

Morsom artikkel, og helt enig i at amerikanerne er litt irrasjonale når det gjelder sensur av materiale ja. Men så er spørsmålet, viste artikkelforfatter alt dette fra før av, eller var det mye interresant research :p

 

Vil vel si at rundt 70% er ting jeg viste fra før av fra spillerfaring fra barn- og ungdomstiden og ting jeg har lest i senere år (elsker ubrukelig og absurd fakta). Men det ble en del merkverdig søking rundt omkring for å finne bilder og mer fakta om ting og tang jeg spilte når jeg var 10-12 år gammel (som f.eks. Sex Game som en kamerat av meg hadde til Amiga),eller Lula som vi satt en kameratgjeng og spilte sammen. ;)

Lenke til kommentar
God feature! Satt faktisk og mimret over Lounge Lizards her om dagen!

 

Lurer på når man får homsesex i mainstreamspill? Det ble jo baluba over Bully.

Er det homsing i Bully? Jeg så aldri noe slikt (heldigvis kanskje)

 

Såvidt jeg vet så gikk Bully aldri lengre enn kyssing og trusestjeling. Det var muligheter for å kysse noen av guttene, men det gikk aldri noe lengre enn det.

 

Et av de første tilfellene av homoseksualitet i et større mainstream spill skjedde i Ultima VII: The Black Gate. På et versthus i Buccaneer's Den kunne spilleren mot litt betaling bli med enten Martine, Wench, and Gilberto inn i et siderom for litt hygge og kos. I spillet kunne man (som i mange andre RPGer) bestemme selv hva slags kjønn på karakter man ønsket, og det var aldri lagt inn noen føringer på hvilken av de tre gledes-personene du kunne bli med. Spilleren kunne da kjøre safe og velge en av det motsatte kjønn og være hetro, eller take a walk on the wild side og gå for en av sitt eget kjønn for litt lesbisk eller homofil action.

 

Men ettersom homofili er en av de få tingene som er mer tabu enn sex i enkelte samfunn, så er dette noe man finner enda mindre av i spill.

 

I gjengjeld så har du Yaoi (boys love) og Yuri (girls love) som er veldig stort i Japan. Så du har de som tørr å satse på det. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...