Gå til innhold

Amentio og leveringstider


Anbefalte innlegg

Hey, en interessant historie her som minner mye om det dere har vært borti.

 

Meg om en kompis bestilte to stykker av alle komponenter som skal til for å bygge en komplett pc, inkl tastatur, mus og en 24" skjerm. Hele sulamitten m.a.o

Til sammen kom dette på rundt 260000 kroner.

Amentio forsikret meg om at jeg skulle ha fått alt innen idag (3 Oct), bortsett fra skjermkort som ville bli ettersendt om en uke.

Joda, pakken kom og jeg byttet fra meg ett skift fra jobben for å kunne kjøre bort å hente den idag.

Problemet: Pakken manglet hovedkort, dvd-spiller, tastatur, prosessor og skjermkort...

 

Jeg har fått INGEN beskjed fra amentio om att det faktisk kom til å mangle noe mer enn bare skjermkortet, så jeg laget jo litt oppstyr på butikken da jeg tenkte det var posten som rotet. Hvorpå de i butikken stresset med å ringe postsentralen for å se om de visste noe. Men nope, dette viser seg å være Amentio som har rotet.

Utrolig frustrerende at de ikke kan gi meg beskjed om hva jeg faktisk får i posten, og jeg går utifra att de kommer til å sende litt i ny og ne nå fremover.

Forbannet irriterende, da jeg var klar for en høstferie med gaming.

Skal ringe på Mandag og hudflette de.

 

Siste kjøp fra Amentio. Jeg punger ikke ut over 26000 spenn til ett firma som ikke har ting på stell i det hele tatt.

Enda en som ikke skjønner hvordan Amentio opererer ser jeg.

 

Ordren vil normalt ventes med å bli sendt til alle varene er på lager hvis ikke annet er spesifisert. Det kan være unntak da vi opererer med flere leverandører, og under slike tilfeller vil varer som er på lager hos de forskjellige leverandørene bli sendt så snart som mulig.

 

Amentio skal være Norges billigste nettbutikk og vi vil derfor alltid hente varen fra den billigste grossisten for å holde prisene så lave som mulig for våre kunder. Du kan derfor oppleve at ordren blir levert i flere kolli.

 

Men dette er vel slikt du ikke gidder å lese dette? Nei... det var det jeg tenkte meg. Slutt å syt når det står svart på hvitt hvordan frakten fra Amentio foregår. Selve lageret til Amentio er svært lite. De bestiller varer hos grossist som blir sendt direkte til deg fra disse, som da gjør at pakker kommer i flere kolli fra flere mulig steder i landet. Det kan også komme fra Sverige enkelte ganger.

 

Hjelper lite så syte og klage når man faktisk ikke leser Salgs- og leveringsvilkår. Amentio er billige av en grunn. Denne måten av bestilling gjør at en gjerne må vente noen dager ekstra, men til gjengjeld har man da spart noen kroner. Vil man ha alt der og da bestill heller fra steder som har eget lager som f.eks Komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey, en interessant historie her som minner mye om det dere har vært borti.

 

Meg om en kompis bestilte to stykker av alle komponenter som skal til for å bygge en komplett pc, inkl tastatur, mus og en 24" skjerm. Hele sulamitten m.a.o

Til sammen kom dette på rundt 260000 kroner.

Amentio forsikret meg om at jeg skulle ha fått alt innen idag (3 Oct), bortsett fra skjermkort som ville bli ettersendt om en uke.

Joda, pakken kom og jeg byttet fra meg ett skift fra jobben for å kunne kjøre bort å hente den idag.

Problemet: Pakken manglet hovedkort, dvd-spiller, tastatur, prosessor og skjermkort...

 

Jeg har fått INGEN beskjed fra amentio om att det faktisk kom til å mangle noe mer enn bare skjermkortet, så jeg laget jo litt oppstyr på butikken da jeg tenkte det var posten som rotet. Hvorpå de i butikken stresset med å ringe postsentralen for å se om de visste noe. Men nope, dette viser seg å være Amentio som har rotet.

Utrolig frustrerende at de ikke kan gi meg beskjed om hva jeg faktisk får i posten, og jeg går utifra att de kommer til å sende litt i ny og ne nå fremover.

Forbannet irriterende, da jeg var klar for en høstferie med gaming.

Skal ringe på Mandag og hudflette de.

 

Siste kjøp fra Amentio. Jeg punger ikke ut over 26000 spenn til ett firma som ikke har ting på stell i det hele tatt.

Enda en som ikke skjønner hvordan Amentio opererer ser jeg.

 

Ordren vil normalt ventes med å bli sendt til alle varene er på lager hvis ikke annet er spesifisert. Det kan være unntak da vi opererer med flere leverandører, og under slike tilfeller vil varer som er på lager hos de forskjellige leverandørene bli sendt så snart som mulig.

 

Amentio skal være Norges billigste nettbutikk og vi vil derfor alltid hente varen fra den billigste grossisten for å holde prisene så lave som mulig for våre kunder. Du kan derfor oppleve at ordren blir levert i flere kolli.

 

Men dette er vel slikt du ikke gidder å lese dette? Nei... det var det jeg tenkte meg. Slutt å syt når det står svart på hvitt hvordan frakten fra Amentio foregår. Selve lageret til Amentio er svært lite. De bestiller varer hos grossist som blir sendt direkte til deg fra disse, som da gjør at pakker kommer i flere kolli fra flere mulig steder i landet. Det kan også komme fra Sverige enkelte ganger.

 

Hjelper lite så syte og klage når man faktisk ikke leser Salgs- og leveringsvilkår. Amentio er billige av en grunn. Denne måten av bestilling gjør at en gjerne må vente noen dager ekstra, men til gjengjeld har man da spart noen kroner. Vil man ha alt der og da bestill heller fra steder som har eget lager som f.eks Komplett.

 

Før du blåser deg opp og sprer det glade budskap så burde du kanskje lese posten min skikkelig først. Men det gidder du vel ikke nei?

 

Amentio forsikret meg om ALT skulle sendes til meg i en pakke bortsett fra skjermkortet. Det gjorde de altså ikke, noe som skapte diverse bryderi for meg idag, uten å komme nærmere inn på detaljene rundt det...

Men du tenker vel som så att man må være snill med butikkene og ikke klage når man ikke får det man har betalt en liten formue for til avtalt tid.

Lenke til kommentar
Før du blåser deg opp og sprer det glade budskap så burde du kanskje lese posten min skikkelig først. Men det gidder du vel ikke nei?

 

Amentio forsikret meg om ALT skulle sendes til meg i en pakke bortsett fra skjermkortet. Det gjorde de altså ikke, noe som skapte diverse bryderi for meg idag, uten å komme nærmere inn på detaljene rundt det...

Men du tenker vel som så att man må være snill med butikkene og ikke klage når man ikke får det man har betalt en liten formue for til avtalt tid.

Du får vel ringe og hudflette alle underleverandørene også da... Selv sendte jeg bare en enkel mail til Amentio. Her sendte de meg alle sporingsnummerene til de forskjellige delene jeg hadde bestillt. Da får du hvertfall vite hvor tingene dine er henn.

 

Du bestillte to komplette PCer. Det ville mest sannsyneligvis ha blitt 2-4 kolli fra hvilken som helst webshop. Er ikke sikkert det er Amentio sin skyld i det heletatt, men posten. Har selv opplevd at en ordre har blitt sendt i 2 kolli samme dag, men kom fra til meg på to forskjellige dager.

 

Jeg vet det er ergelig at du ikke fikk tingene dine før høstferien. Nå vet jeg ikke når du bestillte til å begynne med, men store ordre tar som regel litt lenger tid og du burde kanskje ha tatt til rette at noe slikt kunne skje.

Lenke til kommentar

Før du blåser deg opp og sprer det glade budskap så burde du kanskje lese posten min skikkelig først. Men det gidder du vel ikke nei?

 

Amentio forsikret meg om ALT skulle sendes til meg i en pakke bortsett fra skjermkortet. Det gjorde de altså ikke, noe som skapte diverse bryderi for meg idag, uten å komme nærmere inn på detaljene rundt det...

Men du tenker vel som så att man må være snill med butikkene og ikke klage når man ikke får det man har betalt en liten formue for til avtalt tid.

 

du burde kanskje lese posten din selv først... i følge posten din så lovte amentio deg at du skulle få alt innen en hvis dato (bortsett fra skjermkort... blabla), men de sa vel ingenting om at alt skulle komme i EN pakke, gjorde de vel? (er ikke det du skriver heller liksom..) det var vel DU som antok det? er jo ikke amentio sin feil hvis en underleverandør eller posten somler... men den som venter på noe godt.. ;)

Lenke til kommentar

Må si meg fornøyd med Amentio. De er billige og selv om pakkene innimellom kommer i seperate forsendelser bruker de å komme i rimelig tid. Sist nå har jeg bestit noen forskjellige ting på søndags kveld. De gav meg raskt beskjed på mandag at min ordre er effektuert og at pakken kan ventes innen 4 dager. Mottar pakken i morgen så det er som forventet.

 

Hvis du er veldig opptatt av leveringstid vil jeg generelt anbefale komplett som nok er best på det, men dog med noe høyere priser på produktene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bestilte varer fra Amentio sist uke.

 

Ringte på mandags-morgenen for å forhøre meg om når varene kom til å bli sendt. Joda, de skulle sendes i løpet av dagen, timene går og ingen sendingsnummer.

 

Ringer på nytt ved tre tiden, fyren jeg prater med sier at varene er til plukking og at de blir sendt litt senere. Jeg spør om de rekker å bli med i posten. Jepp, det skulle de gjøre.

 

Senere får jeg sendingsnummer, men det er kun varsel, ingen pakke er levert til posten. I motsetning til det jeg har fått høre i begge de to telefonsamtalene blir faktisk ikke varene sendt (jeg understreket hvor viktig det var at de ble sendt i begge samtalene).

 

Sender en mail hvor jeg forklarer situasjonen, og dag morges får jeg svar, de beklager seg og sier varene skal sendes i løpet av dagen.

Nå er klokka halv fem, og ikke en dritt har skjedd.

 

Det tyder på at varene sendes i morgen (onsdag), TO dager etter dem sa de skulle sende de.

 

Vanlig praksis?

 

 

Edit: Logget nettop inn. Når jeg trykker på "Ordre" knappen i kontoen min så vises hverken mine tidligere bestillinger, eller den omtalte bestillingen. Hva skjer med det?

post-19461-1257263171_thumb.jpg

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Alt er borte fra min ordre knapp også, og jeg har en del varer i rest der som er forhåndsbetalt, ringer de nok i morgen for å si det slik....

Litt slapp leveringstid men god kundeservice på telefonen.

 

Kommer definitivt til å ringe i morgen jeg og. Er enig i at de har bra kundeservice, men når de ikke holder det de sier så føler jeg meg lurt.

Lenke til kommentar

Bestilte 3 stk Western Digital Media Spillere live den 12 oktober fra Amentio. De var ikke på lager, men var forventet på lager i løpet av kort tid.

 

Torsdag den 22.10 får vi bekreftet at de er sendt fra lager. Får også sporingsnr. Synst pakken er mistenkelig lett (1kg), men tenker at det kan jo stemme mtp at spillerne er 300 gr pr stk.

 

Så skal vi hente pakken lørdag 24.10 og ser at de har sendt 1!! stk i stedet for 3.. på pakkseddel står det også bestilt 1, levert 1..

 

Ringer Amentio Mandag 26.10 og spør ka som har skjedd. Får en forklaring om at det er menneskelig svikt og at sånn kan skje.. problemet er jo at no har de ikke flere på lager og får ikke inn igjen før i begynnelsen av November..

 

Etter litt om og men blir vi enig om at vi får noen hdmi kabler (3 stk) som kompansasjon for at det er sendt 1 og ikke 3 og de skal sende de 2 siste SÅ SNART de får inn.

 

Fredag 30.10 ser vi at de har fått inn (noen dager før forventa.. ) Det står 50-99 på lager på nettsidene. Vi er i kontakt med Amentio på telefon og får bekreftet at de vil bli sendt no og får sporingsnr til hdmi kablene. I løpet av helgen ser vi at lager statusen går nedover og nedover. helt ned til 9 og til slutt 0 igjen og så kommer det at de får inn igjen 06 November..

 

Rett over helgen kontakter vi de og får beskjed om at vi desverre ikke får noen av de som de fikk inn før helgen (men de som bestilte i løpet av helgen de får!!!) men de vil skaffe oss 2 stk fra en annen leverandør som vil bli sendt seinest onsdag 04.11.2009. Vi spør om de denne gang kan GARANTERE dette. og JA det kan de sier de pr telefon. Vi får også en Epost den 03.11 om at ny leverandør GNT har bekreftet at de får inn 40 stk 04.11 og vil sende de då...

 

Samme dag (03.11.2009) sender vi en epost til GNT og spør om de har fått inn og om de vil bli sendt. Får svar Onsdag 04.11 om at det har de ikke og at de vil komme inn og bli sendt Torsdag eller Fredag... Samme dag (04.11) får vi epost fra Amentio om at de ligger til "allokering" nå og vil bli sendt til oss samme dag.. Sender de då et svar om at ifølge GNT stemmer ikke det. Då svarer de at DE OGSÅ vil få de inn torsdag eller fredag og at de vil bli sendt då... Er i kontakt med både de og GNT i dag og ingen har fått de inn.. Fikk de kanskje inn på i løpet av dagen og kanskje på mandag........... sjøl om det på nettsidene står forventet 13.11 no....

 

Kommer til å kontakte de igjen Mandag. Er de ikke sendt då kommer eg til å avbestille de og kjøpe et annet sted (når noen andre får de på lager.. ).

 

Synst dette er useriøst av Amentio.

 

Det verste er at Datakjeden i Trondheim (butikken) har den siste 1.5 uken ++ hatt 3 & 2 på lager. Amentio holder også til i trondheim og BEGGE har samme eiere.

 

Vi spurte om de ikke kunne skaffe spillerne fra Datakjeden butikken og få sendt til oss, men det gikk visst nok ikke....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...