Gå til innhold

Hva bør jeg samle på?

Appelsinmakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lista der var trist lesning. Jeg skulle gjerne lista opp eksempler på hvorfor, men da rekker jeg ikke forelesning. Tar det gjerne når jeg kommer hjem. Trådstarter; start på IMDB sin liste, den Topp 1000-lista har mye bra, men altfor mye svada.

Skrevet

Jo, det gjør den. Men den er et mye bedre utgangspunkt hvis man skal utforske litt. Topp 1000-listen så ut til å inneholde en bråta med eldre filmer som var "først ute", men med filmatiske grep som har blitt gjort bedre i ettertid. Det var altfor høy snittalder på filmene til at jeg vil anbefale å starte der. Starter man med IMDB-listen vil man få sett "det beste" av film fra de siste 30 årene, og man vil kanskje utvikle filmsmaken sin litt. Å hoppe rett på filmer som er 80 år gamle er ikke å anbefale, da ender du bare opp som Montag.

Skrevet
Å hoppe rett på filmer som er 80 år gamle er ikke å anbefale, da ender du bare opp som Montag.

blog_highfive.jpg

Men veldig enig. Film skal først og fremst være underholdene. Jeg tror han vil få mer ut av å se de "gode gamle" filmene etter å ha sett det beste fra de siste årene.

Skrevet (endret)
Hva er en montag? :dontgetit:

Ei samansetjing av ulike bilete og lydklipp, tenk kryss-klepp, treningssekvensane i Rocky eller Panserkryssaren Potemkin.

Endret av magnusbe
Skrevet
En sinnstilstand som gjør at du blir ekstremt sneversynt, men samtidig kaller du alle som liker komersiell film for sneversynte. Hold deg til blockbusterne, så går det bra.

<3

Skrevet (endret)
Å hoppe rett på filmer som er 80 år gamle er ikke å anbefale, da ender du bare opp som Montag.

Hehe, nå må dere ikke skremme gutten fra å prøve seg på klassikerne da. Å se s/h film i ny og ne har aldri skadet noen - tvert om, det er overdrevet inntak av Bayplosjoner som korrumperer skjøre tenåringssinn. Gi ungdommen sjansen til å se mesterverkene i filmhistorien før de havner på ville veier, sier nå jeg.

Om jeg skal gi en anbefaling av noe som ville være morsomt å samle på, ville jeg f.eks. gått for MoC sin katalog - mye kjekk film å finne der.

Denne er ikke dum å starte med.

Endret av Montag
Skrevet

Bor du i en stor by så kan du melde deg inn i den lokale filmklubben. De viser gjerne mer eller mindre "smale"/gode/viktige filmer. Ofte med en innledning før filmen. Kjekt om du er interessert.

Skrevet

Jeg anbefaler IMDB-lista. Ingen vits å gå rett på de tyngre filmene, og det er det vel de færreste filminteresserte som har gjort også. Det naturlige er vel å se tyngre film etterhvert som smaken og interessen utvikles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...