Gå til innhold

Størrelse på Asus EEE 1000H


jsmtek

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet i et par uker nå og siklet på en EEE.

Jeg er hele tiden på reise i forbindelse med jobb, og skulle hatt en grei liten maskin til å surfe, chatte, se film med osv. Da jobben er meget strenge på det å bruke arbeids PC'en til denslags.

 

Privat har jeg en DELL XPS M1330, som ikke er så altfor stor.. Men litt for stor til å dra med seg i tillegg til arbeids-PCen. Det er da 1000H kommer inn i bildet.

 

Jeg klarer ikke helt å se for meg størrelsen på den, er det noen her som har noen bilder av den sammen med en penn, colaboks el. :blush: så jeg får noe inntrykk av størrelsen på den. Jeg syns liksom den ser så "stor" ut på de bildene jeg har klart å finne på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk denne i posten for et par dager siden, og elsker den! Jeg har nå pakket bort min 17" dell, fordi denne her gjør de samme tingene, den er liten men skjermen føles likevel stor, og tastaturet er like bra å skrive på som tastaturet på dell'en selv om det tok en 5-10min å vende seg til det, hender fortsatt at jeg trykker på pil-opp-knappen istedet for høyre shift. Har tatt noen bilder som viser størrelsen.

På det ene bildet er den oppå min dell inspiron 9400 (17" skjerm) og på den andre med mobilen min (LG kc550)

post-141785-1235299120_thumb.jpg post-141785-1235299172_thumb.jpg

 

Skjermen er ca 22,2cm bred og 13,2 cm høy, dvs litt bredere enn et halvt A4ark, og litt lavere!

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

din m1330 er 31,8 x 23,8 x 2,21 – 3,38 cm

Eee 1000h er 26.6 x 19,1 x 2,85-3.8 cm

 

Den er altså ikke mye mindre, men kunne ikke vært mindre i bredden om tastaturet fortsatt skal være ok å skrive på. Tastaturet den har er 95% av vanlig størrelse, og går helt ut til kanten. Den kunne vært tynnere, men har til gjengjeld et kjempebra batteri som varer 5timer med wifi på (opp til 7 timer uten wifi visstnok)

 

Her kan du se størrelsesforskjellen mellom dell m1330 og eee 1000h

http://www.sizeasy.com/page/size_compariso...30-vs-Eee-1000H :)

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...