Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg blir "upopulær" fordi en upopulær jente liker meg.


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Uansett hvordan du løser dette trådstarter, som jeg håper du gjør på en god og fornuftig måte så husk en ting: Neste gang du mobber noen så tenk på hvordan du selv følte å bli mobbet!!!

 

Kanskje, jeg sier kanskje, klarer du å ta et skritt riktig vei ved å IKKE fortsette med det!

 

Mobbing er ingen menskerett! Bare fordi et menneske ser anderledes ut, eller har noen mindre gode egenskaper eller hva det måtte være, gir ikke det en person rett til å mobbe andre!

en gutt på 13år begikk selvmord pga mobbing. fetteren min var med på mobbinga av den stakkars gutten. han slet tungt etter at de fikk vite at han skjøt seg med revolver. fy faen.......en 13år gammel gutt som skyter seg pga ekstrem mobbing.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter, ingen kan bli mobbet med mindre de lar seg mobbe. De erter deg fordi du viser at det funker på deg, at det irriterer deg. Du gjør det til en big deal, og det er underholdende for mobbere.

 

Vis at du ikke bryr deg, det gjør deg ikke noe :)

 

Hvis dem plager deg, kan du si spøkefullt "Jeg har ihvertfall draget" :cool:

Lenke til kommentar

Å herregud TS du er patetisk! Her har vi ei som ligger nederst på den sosiale rangstigen og du har verken moral, ryggrad eller empati nok til å sette pris på at _noen_ faktsk gidder å finne det verdt noe som helst. Du er såpass ynkelig som person at du er mer opptatt av at noen trekker i deg, enn å se hennes betydelig mye større sosiale utfordringer. Du har så liten integritet at du faktisk lar dette gå inn på deg?!? Gro litt baller for pokker! Ha baller nok til å ikke stå å se på at andre blir tråkket på. for så lenge du aksepterer at andre skal trekke i deg for at hun liker deg, så tråkker du alt dette videre ned på henne.

 

Ut fra hva du har skrevet i ditt åpningsinnlegg bør du skjemmes!

Lenke til kommentar
Trådstarter, ingen kan bli mobbet med mindre de lar seg mobbe. De erter deg fordi du viser at det funker på deg, at det irriterer deg. Du gjør det til en big deal, og det er underholdende for mobbere.

 

Vis at du ikke bryr deg, det gjør deg ikke noe :)

 

Hvis dem plager deg, kan du si spøkefullt "Jeg har ihvertfall draget" :cool:

 

Aaah :D PU er løsningen til alt eller hva? ;)

 

Skulle akkurat til å skrive det samme. Trådstarter: Det er ingen andre enn deg selv og din egen realitet som er problemet her. DU er problemet, INGEN andre.

 

Mot de la Vie

Endret av motdelavie
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir provosert av slikt, men mennesker og da spesielt barn/ungdommer er som dyr inntil de har lært seg å oppføre seg.

De lever som flokkdyr og tenker kun på seg selv og benytter flokken til å hevde seg selv.

Hadde de hatt muligheten til det hadde di drept ofrene sine også for å få enda mere cred.

 

Jeg er selv et mobbeoffer og det beste jeg vet er når de "sterke" gutta putter en pistol mot tinningen og fyrer av, og ja en av de som mobbet meg gjorde nettop det da dama gikk fra han.

 

Så håper dama drar deg tilstrekkelig langt ned så du får føle litt på kroppen hvordan det er å ikke være i toppsjiktet.

Lenke til kommentar
Kjenner jeg blir provosert av slikt, men mennesker og da spesielt barn/ungdommer er som dyr inntil de har lært seg å oppføre seg.

De lever som flokkdyr og tenker kun på seg selv og benytter flokken til å hevde seg selv.

Hadde de hatt muligheten til det hadde di drept ofrene sine også for å få enda mere cred.

 

Jeg er selv et mobbeoffer og det beste jeg vet er når de "sterke" gutta putter en pistol mot tinningen og fyrer av, og ja en av de som mobbet meg gjorde nettop det da dama gikk fra han.

 

Så håper dama drar deg tilstrekkelig langt ned så du får føle litt på kroppen hvordan det er å ikke være i toppsjiktet.

 

 

Nei, det ville vært idiotisk. Ethvert menneske er en ressurs. Jo færre man er, jo svakere er man = mindre sjanse for å overleve :)

 

Motdelavie, Of course! Pu is everywhere... ;p

 

 

Melisma, hvorfor det? Vi har ytringsfrihet. Så det er ikke noe galt i det ts kommer med :)

Hvorfor dømme ham opp og ned? Han er tross alt bare et menneske som har lært av sine erfaringer at for han er det bedre å mobbe enn å ikke mobbe. Dog, bygger dette på en svakhet ettersom han føler at han må følge strømmen istedet for å skape sin egen virkelighet.

 

Mobbing er kjipt, men vi er alle i stand til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Mobbing er en kortsiktig tankegang og at ofrene er en resursj er vel det siste mobberen tenker på, så hvorfor ikke drap i samme slengen?

Ved på gjøre offeret til ikke bare et offer men også fiende øker mobberen sin egen posisjon ytterligere.

Mobbing er en feig handling akkurat som jengtilhørighet er det.

Alene plukker man individene lett fra hverandre.

Lenke til kommentar

Enig. Han læreren som var beste læreren på barneskolen (etter min + ca 200 andres mening ) fortalte meg og en venn om en som tok selvmord pga. mobbing. Hun jeg har problem med er jeg hyggelig med, og hun har skjønt det. Vær hyggelig. Egentlig, om det å være populær i 8. er å mobbe folk, har jeg ikke lyst til å være populær..

Lenke til kommentar
Melisma, hvorfor det? Vi har ytringsfrihet. Så det er ikke noe galt i det ts kommer med :)

Hvorfor dømme ham opp og ned? Han er tross alt bare et menneske som har lært av sine erfaringer at for han er det bedre å mobbe enn å ikke mobbe. Dog, bygger dette på en svakhet ettersom han føler at han må følge strømmen istedet for å skape sin egen virkelighet.

 

Mobbing er kjipt, men vi er alle i stand til å gjøre det.

 

Ja, han skal få lov til å si det såklart! Men at han søker råd om hvordan og komme seg ut av dette synes jeg ikke folk burdte hjelpe han med. Han burdte få kjenne selv hvordan føles og bli mobba. Hna lærer av siner erfaringer, og dette er en av dem! Dog jeg har mine tvil om at han lærer seg den viktige leksa i dette tilfellet.

 

Vi er alle i stand til og drepe også,men gjør vi det? Nei.

 

Men ts er nok fjortis enda virker det som, og da er venner alt.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Ja, han skal få lov til å si det såklart! Men at han søker råd om hvordan og komme seg ut av dette synes jeg ikke folk burdte hjelpe han med. Han burdte få kjenne selv hvordan føles og bli mobba. Hna lærer av siner erfaringer, og dette er en av dem! Dog jeg har mine tvil om at han lærer seg den viktige leksa i dette tilfellet.

 

Vi er alle i stand til og drepe også,men gjør vi det? Nei.

Men ts er nok fjortis enda virker det som, og da er venner alt.

 

 

Hvis du hadde opplevd det samme som trådstarter, ville du vært en mobber da?

 

I don't know, men jeg er av den oppfatning av at fortiden former oss, hvem vi er og at vi alle har triggere for å utrette positive handlinger og forferdelig handlinger.

 

 

Jeg mener det kommer mer godt ut av å hjelpe ham, enn ved å dømme ham og la overlate TS til seg selv.

 

Ved at han ikke får noe hjelp her, kanskje det ikke skjer noen forandring. Jenta gjør ham bare enda mer frustrert og ts lar dette gå enda mer ut over jenta, som blir knust fordi personen hun liker mobber henne(Terkel i knipe, anyone?) ;p

 

Ved å hjelpe ts, veilede ham, kan vi bygge opp selvtilliten hans, som sikkert ikke, men forhåpentligvis vil gjøre ham sterk nok til at han ikke trenger å mobbe for å føle seg vel --> Jenta selv, såvel som trådstarter, får det bedre. Win-Win.

 

Handlinger har ringvirkninger. Hvorfor spre en negativ vibe når man kan spre positivitet?

Lenke til kommentar

Nåh.. jeg er vel enig i det du sier :hrm: Mot min vilje.. Blir bare oppgitt. Men jeg var vel ikke stort bedre i tankegangen da jeg var fjortis. Men jeg mobba ikke, og det kan jeg ikke forstå at noen kan ha hjerte til å gjøre.

 

*sniffsniff* syns det lukter PU her jeg..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Vi har alle forskjellig fortid, vi er alle forskjellige mennesker. Du var heldig som ble en sterk person som ikke følte et behov for å mobbe :)

 

Likevel, uansett hvilken fortid dem har, så søker jeg å forstå mennesker før jeg dømmer dem. Dog, det betyr ikke at jeg trenger å respektere de handlingene de gjør.

 

Hehe, PU is everywhere! There is no escape... ;p

Lenke til kommentar
Perpyro, mobbing har en funksjon. Det styrker samholdet mellom resten av gjengen, mellom mobberne.

 

Fleres velbehag > én persons velbehag

 

 

Perpyro, det ligger ikke i oss å instinktivt drepe andre mennesker. Hvordan skulle vi ellers bygget opp sivilisasjonene?

Det ligger definitivt i oss å drepe, "Survival of the fittest" anyone.

Vi er allerede fra fødselen utstyrt med et overlevelsesinstinkt og må vi drepe for å komme oss frem i livet så gjør vi nok det om ingen har lært oss om rett og galt i samfunnet.

Bare se på barn som ikke får grenser av foreldrene, de blir rene diktatorene i heimen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...