Gå til innhold

24\7 klokk på e8600, Gigabyte ep35-ds4...? 5ghz boot !


Anbefalte innlegg

Hei Ottesen, lenge sia sist!

 

Dette var da forferdelig merkelig, kanskje du kan prøve å øke volten et lite hakk til? Eventuelt prøve med et annet minnebrikkesett om du har liggende, jeg vet ikke helt hva dette kan komme av egentlig. Men jeg vil tro det kan være at vcore er ustabil eller for lav, eller at det er en feil på minnebrikkene.

 

 

Edit; Personlig interesse, Tempraturer har du ? :D

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hællæ...

 

Fant ut at jeg har en solid vegg rundt 4,3-4,4ghz. Må ha for å få det stabilt:

 

4,2ghz@1,35v

4,3ghz@1,35v

4,4ghz@1,40v

4,5ghz@1,45v

 

Så den er stabil på 4,5ghz nå, greide lett over 10 timer prime.

 

Tempraturene er ganske ok, har litt nye vannkjølingsdeler. I et romm med 25-28 grader har jeg aldri over 65 grader i spill. I stresstesten greier den seg somregel akkurat under 70.

Lenke til kommentar

Tja, 4,5 er ok nok. Men håpet egentlig på 4,6-5ghz. Tror jeg har fått en ikke så bra chip som vanlig :( Andre folk har mye mer mhz enn meg på mindre volt.

 

Men men, fungerer jo iallefall stabilt da. Sitter på lan nå og pc'n har ikke klikket 1 gang på 3 dager uten å bli skrudd av :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Takk takk.

 

Vil kalle det er suicide klokk jeg egentlig, har 1,63v i windows. Neste hakk er 1,7v i bios, blir litt mye :D

;) har personli vært oppe i 1,8V (bios) på min e8400 c0, men merket fort etter dt at den ikke var slik den var før jeg prøvde...

 

så du har væll litt mer å gå på? :p hehe den som intet våger intet vinner : )

Lenke til kommentar
Takk takk.

 

Vil kalle det er suicide klokk jeg egentlig, har 1,63v i windows. Neste hakk er 1,7v i bios, blir litt mye :D

;) har personli vært oppe i 1,8V (bios) på min e8400 c0, men merket fort etter dt at den ikke var slik den var før jeg prøvde...

 

så du har væll litt mer å gå på? :p hehe den som intet våger intet vinner : )

 

Hoho, da begynner vi å snakke mye volt ja :)

 

Syntes ikke jeg har mye å gå på, neste hakk på volt "stigen" blir for mye og rammen er akkurat på grensa ved 5ghz. Målet var egentlig å greie 5ghz boot med denne, og det gikk akkurat. Eller har jeg den på 4,5ghz og 1,45v. Er fin og stabil der :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilket hovedkort bruker du? Har samme problem med min pc. Det er en e8500 (c0) og 790i ultra hk.

2*8800gt skjermkort, 1000w strømforskyning og ddr3 2000mhz brikker.

 

Klokker som fy og har kjørt 1,5v og 4,5ghz i et år snart. Prosessoren virker ikke som har fått noen reduksjon eller bugs, men stresstester har den aldri likt. Så lenge du ikke sliter med bluescreens osv, så drit i stresstesten! Min kjører alle spill, står på 24/7 og har ingen problemer. Bare stress testene som knekker den.. noen ganger etter bare 1/2-1min faktisk. Tror ikke du har noe å frykte.

 

Nå fikser jeg meg et nytt oppsett med AM3 og beste AMD prosessor + hd4890 i crossfire. Så skal se hva jeg kan pushe ut av e8500'n når jeg får delene til det nye oppsettet.

Grunn til jeg bytter oppsett er fordi jeg er gammel AMD fan, å det ser ut som jeg får mye for pengene med AMD. Det skal viss nok klokke greit også.

 

Edit: sorry, så ikke at det var en til side her. Fett å se at dere også har brukt mye volt! kanskje jeg slår pers om noen dager, håper på 4,8-5ghz ca med kanskje 1,65++v :O :D

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Hovedkortet er Gigabyte GA-EP35-DS4.

 

Fikk den stabil etterhvert, var bare at det måte mye volt til. Jeg må ha 1,45v for å ha 4,5ghz stabilt. (24t prime95 stabilt :))

 

Er litt typisk flaksen min angående cpu'er, har faktisk aldri hørt om noen andre med e8600 som må bruke like mye volt som meg for å få det stabilt på 4,5ghz :(

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Lol, tar opp denne tråden igjen etter nesten 3 år :) Litt pga når jeg satt sammen datanen så syntes folk jeg hadde mega mye volt som ikke ville vare, dataen har nå stått på i snart 3 år non-stop og går som bare det. Har handlet nye deler nå så tenkte det var en fin måte å avslutte tråden :)

Lenke til kommentar

Lol, tar opp denne tråden igjen etter nesten 3 år :) Litt pga når jeg satt sammen datanen så syntes folk jeg hadde mega mye volt som ikke ville vare, dataen har nå stått på i snart 3 år non-stop og går som bare det. Har handlet nye deler nå så tenkte det var en fin måte å avslutte tråden :)

Det bare understreker at prosessorer tåler vanvittig mye så lenge man har temperaturene under kontroll ;)

Flott at du var villig til å teste ut dette på din egen prosessor!

Lenke til kommentar

Lol, tar opp denne tråden igjen etter nesten 3 år :) Litt pga når jeg satt sammen datanen så syntes folk jeg hadde mega mye volt som ikke ville vare, dataen har nå stått på i snart 3 år non-stop og går som bare det. Har handlet nye deler nå så tenkte det var en fin måte å avslutte tråden :)

Det bare understreker at prosessorer tåler vanvittig mye så lenge man har temperaturene under kontroll ;)

Flott at du var villig til å teste ut dette på din egen prosessor!

 

Jupp, vet ikke hvor mange diskusjoner jeg hadde med folk angående det. Jeg var jo LANGT over "safe" volt sa folk, men som du sier å tåler dem mye ja :) Etterhvert når man klokker så treffer man en "vegg" uansett hvor man trenger så latterlig mye mer volt for lite mhz... så man ser egentlig fort hvor man bør legge seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...