Gå til innhold

24\7 klokk på e8600, Gigabyte ep35-ds4...? 5ghz boot !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første test på 1,25v som stod på orginalt nå, gikk rett in i windows på 3,8ghz og super pi 1m på 12,45 sec :)

 

Denne cpu'n var faktisk raskere på orginal setting, alså 3,33ghz enn e6850'n på 3,8ghz.

 

Edit1: 4ghz på 1,25volt nå. Virket stabilt.

 

Edit2: 4,2ghz på 1,30 nå. Vet ikke om den er stabil ennå...

Endret av Ottesen
Lenke til kommentar

Sweet, blir nok litt bedre kjøling på deg da :)

 

Hadde vært kult å kommet høyere opp ja, håper på under 10 sec superpi 1m. Jeg er veldig usikker på hvor mye volt jeg kan kjøre på egentlig, mange sier 1.30-1.32v er grensa, men jeg ser også folk som sier at det ikke er noe problem med mye mer...

 

Er helt en annen varme på denne cpu'n iallefall, sykt mye kaldere enn e6850'n min.

Lenke til kommentar

5ghz greier jeg ikke, testet meg fram nå og fant ut at 4,8ghz er absolutt max. Måtte ha 1,536volt på cpu :devil:

 

Prøvde faktisk litt mer volt også, men kom ikke over 4,8ghz uansett. Så nå tør jeg ikke prøve høyere.. men greide 21,907 i score på 3dmark06.

 

Edit1: Har slått meg litt tid ro på 4,25ghz ved 1,3volt. Denne cpu'n er jo faktisk raskere ved 3,3-3,4ghz enn min gamle e6850 var ved 3,8-4,0ghz. Og MYE kaldere, 27 grader på begge kjernene akkurat nå...

 

3dmark06-21907-48ghz.jpg

Endret av Ottesen
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har flyttet radiatoren ifra inni kabinettet til oppå kabinettet. Og har montert en radiator til. Så nå er det 2 stykk 2x120 radiatorer med noen slappe vifter. Tempraturen sank noe veldig. Ved 1,4v pleide pc'n å bli 72 grader (eller kanskje varmere også, men der ga jeg meg.) Nå med samme temp i rommet og ved 1,46v ligger den rundt 60 grader på 100% load :D

 

Så nå er spørsmålet igjen siden tempraturen ikke er noe problem, hvor høyt skal jeg sette volten til en 24\7 klokk ? 4,6ghz ved 1,46v virker som er stabilt, har stått på 20 min med stresstest nå...

Lenke til kommentar
Hei.

 

Fikk akkurat ny cpu og la inn ny windows, håper på noen bra clockinger :)

 

Det er vel 1,30-1,32 volt som er smertegrensa på denne 45nm cpu'n ? Eller mer ?

 

Mvh

Helt på villspor :D er faktisk enda mer.. ;) 1,3625v-core som er anbefalt av intel.. selv kjører eg 24/7 på 1,4v

Lenke til kommentar

Jeg vet, det du svarte på er halvt år gammelt. Prøver å få min stabil nå som jeg fikk noen flere vannkjølingsdeler, men den greide 1 time stress men ikke 3 timer :S

 

Kjører på 1,472v og 4,6ghz, skal prøve å ha ca det som 24\7, når jeg får det stabilt nok da.

 

Edit: Måtte opp i 1,48v virker det som, greide iallefall 1 times occt. Får se når jeg legger meg om jeg setter på en 3 timers.

 

Edit2: Gikk fint med stresstest i 3 timer, da kaller jeg den stabil nok :)

Endret av Ottesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...