Gå til innhold

4 GB DDR3 minne brikke


Gathor68

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si meg hvor jeg kan få kjøpt 4 GB DDR3 minne brikker. Begynner neste å lure på om det finnes. Finner jo noen linker på nettet, men ikke noen steder i norge jeg får kjøpt det.

 

 

Ønsker 2stk 4GB brikker nå til hovedkortet mitt som er et P5Q3 Deluxe/WiFi-AP @n, slik at jeg senere kan oppgradere til 16GB uten å måtte bytte alle minnebrikkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel dette som skjer når en bygger ny PC hvert 4-5 år og ikke følger så veldig mye med he he. Skjønner jo ikke helt hvorfor de selger hovedkort som støtter 16GB når det ikke er mulig å få kjøpt minne :(

 

 

Noen som kjenner til noen produsenter som har planer om å lage 4 GB brikker eller sagt på en annen måte tror dere dette vil komme?

Lenke til kommentar
Det er vel dette som skjer når en bygger ny PC hvert 4-5 år og ikke følger så veldig mye med he he. Skjønner jo ikke helt hvorfor de selger hovedkort som støtter 16GB når det ikke er mulig å få kjøpt minne :(

 

 

Noen som kjenner til noen produsenter som har planer om å lage 4 GB brikker eller sagt på en annen måte tror dere dette vil komme?

 

Minnekontrolleren støtter BÅDE DDR3 og DDR2 med størrelse opp til 16Gb.

Det vil si at produsenten av hovedkortet har valgt å legge opp til DDR3 sloter istedet for DDR2 og bruke DDR3 delen av minnekontrolleren i P45 brikkesettet.

Hadde det vært DDR2 så har du kunnet kjøre med 16Gb, ellers er jeg enig i at det er lite minne å finne for tiden.

Core i7 med HK fra Foxconn er spesielt handicapet, noe under 8Gb vil jeg ikke ha straks jeg begynner med heftigere last enn spill, så personlig så er også DDR3 brikker i litt større størrelser velkomne.

Lenke til kommentar

Samsung har i sine produktdata

4GB unbuffered low voltage DDR3 modul a' 4GB med produktnavn:M378B5273BH1

Disse er satt opp til lansering Q1 2009 og står som "availible" = NOW.

 

Modul navn/part number : M378B5273BH1 (med speed = F8 eller H9)

M = Memory module

3 = DIMM

78 = Databits X64 240pin Unbuffered DIMM

B = DRAM Component type DDR3 SDRAM (1.5V VDD)

52 = Depth 512M

7 = Number of banks : 8 banks & SSTL 1.5V

3 = Bit organization : X8

B = Component revision 3rd Gen

H = Package FBGA(Lead-free & Halogen free)

1 = PCB revision 1st rev

 

F8 = DDR3-1066 (533MHz @ CL=7,tRCD=7,tRP=7)

H9 = DDR3-1333 (667MHz @ CL=9,tRCD=9,tRP=9)

 

Legg merke til en 4GB modul til (M391B5273BH1) med databits X72 (ECC)240pin unbuffered som også kan brukes.

 

Datablad:

http://www.samsung.com/global/system/busin...udimm_rev10.pdf

 

Dette minnet vil du kunne ta med deg til ett X58 / i7 oppsett også med sine 1.5v SSTL ( du kunne anskaffet f.eks 3.stk med en gang)

post-35394-1235434907_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...