12Anonym12 Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 (endret) I dag kjøpte jeg min første moped, en Motorhispania Furia 2005 Mopeden blir hentet i morgen, så nå har jeg planer om å gå i gang med et lite prosjekt. Jeg har ikke så veldig mange ideèr/planer enda så det er bare å komme med innspill på hva du tror kan bli kult, eller hva som kan være lurt å huske på/gjøre Fakta: - Merke: Motorhispania - Modell: Furia - Årsmodell: 2005 - Km.stand: 6300 [x] Er ferdig [/] Har startet [0] Ikke ferdig Hva som MÅ gjøres: - Kjøpe nye dekk [0] Har planer om å gjøre: - Vaske hele sykkelen grundig [0] - Lakkere eksos svanen (svart?) [0] - Skifte clutch hendel [0] - - Har dere noen ideèr eller forslag så bare kom med dem Noen bilder av sykkelen: Sååå, hva syns dere? Endret 20. februar 2009 av Espen56
Reppemarkus Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Fin Moped Jeg ville ha byttet ut de gule pærene i blinklysa med krom pærer så man slipper eggeplomme". Og prøvd og lakkert eksos svanen svart
12Anonym12 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Hehe, Ja har egentlig lyst til å bytte til enten disse eller de her. Men jeg vet ikke om det vil virke litt harry med carbon eller om det kan bli kult?, hva tror dere? Hvis jeg skal lakkere eksos svanen, kan man bruke denne typen lakk og gjøre det selv da? Biltema også søk på "36-253" for å få opp produktet
12Anonym12 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Skrevet 20. februar 2009 Ingen som har noen meninger om blinklysene eller som vet noe om lakkeringen? Uansett, har oppdatert 1. post så vidt. Skal prøve å få tatt noen nye bilder av sykkelen i morgen og har planer om å få begynt å vaske sykkelen skikkelig i morgen . Så skal prøve å få laget en ganske bra update i morgen kveld
Momicocra Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Hadde vært kult med de første blinklysa, med krompære
12Anonym12 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Skrevet 20. februar 2009 Ja, har lurt litt på å kjøpe de, men er bare redd formen på dem ikke kommer til å passe helt til sykkelen? Eller det er kanskje noe jeg bare tror Hva syns dere om å beholde blinklysene og kjøpe nye blinklys glass? som disse? Hva tror dere blir penest, bytte bare blinklys glasset eller kjøpe nye blinklys?
ekwathne Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Jeg hadde beholdt de slik som det er nå, ser mer en bra nok ut.
Reppemarkus Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Bruk orginal blinklysa som står på nå, orginal og clean look med crompærer Riktig lakk ja, Stålet blir stygg varmt så hot paint" er det eneste som funker. Husk og lakkere nøye lag for lag så du slipper at det renner utover
12Anonym12 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Skrevet 21. februar 2009 Ja, da tror jeg at jeg går for orginal blinklysa. Flott er på utplasering på et lakkverksted på mandager, så kan jo høre der om han har noe sånn lakk som kan brukes der Beklager men måtte jobbe i dag, så blir ikke noe update. Som en liten trøst har jeg tatt litt nye bilder som jeg skal legge ut straks, må bare gjøre de litt mindre først I morgen har jeg fri, så skal se om jeg får gjort litt da
12Anonym12 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Skrevet 21. februar 2009 Da har jeg fått lagt inn litt nye bilder Er veldig mange så legger de fleste i spoiler ^ Trenger en vask ja
Reppemarkus Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Vask motoren grundig med avfetting for og fjerne all smuss og husk og gjør ren svanen før du lakkerer Mangler du en fothviler bak?
12Anonym12 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Skrevet 22. februar 2009 Skal se om jeg får startet med å vaske den litt i dag, men skal ikke love noe Ja, mangler en fothviler bak. Når jeg var å hentet mopeden så var den heller ikke der, så jeg spurte om han hadde den og han var sikker på at han hadde den, men han var ikke helt sikker på hvor han hadde lagt den. Men han sa han skulle komme ned med den hvis han fant den. Hvis ikke bestiller jeg nok bare en ny
Reppemarkus Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Ja, mangler en fothviler bak. Når jeg var å hentet mopeden så var den heller ikke der, så jeg spurte om han hadde den og han var sikker på at han hadde den, men han var ikke helt sikker på hvor han hadde lagt den.Men han sa han skulle komme ned med den hvis han fant den. Hvis ikke bestiller jeg nok bare en ny Okei, kjipt med sånne ting som mangler
UGP Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 har ikke vurdert å heve den litt? blir så mye finere
12Anonym12 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Skrevet 25. februar 2009 UPDATE Da har jeg startet litt med vasking av mopeden Jeg drev litt på søndag med dette, heldigvis var det ikke så veldig kaldt Vi har et lite hus i hagen hvor jeg rullet ut et teppe og gjorde i stand en liten plass hvor jeg kunne skru og vaske litt Slik så det ut når jeg begynte: og ettersom det var litt små kaldt måtte jeg jo fyre litt i den vakre ovnen som står i huset Slenger resten av bildene i en spoiler så slipper det å bli en meter lang post ^ Har kommet ganske godt igang med demonteringen ^ Fjernet dekslene på blinklysene og baklyset for var en slarkende lyd i det ene blinklyset, men det viste seg å være noe med festet på den orange "lkumpen" innenfor det klare glasset , hvis noen skjønner hva jeg mener Så jeg må nok bestille et nytt blinklys, for har sett på de og de koster nesten ingenting. ^ Skjønner ikke hvorfor det ser så veldig gult ut på bildet der, men i virkeligheten ser man såvidt fargeforskjell på det "gule" der og på resten av motoren :S ^ Plasten begynner å bli bra ^ Motoren ble ganske ren og pen nå, mangler jo fortsatt litt og som sakt så skjønner jeg ikke hvorfor det blir så utrolig gult på bildet Så neste oppdatering blir når motoren er helt ren og pen Det var alt for denne gang
Reppemarkus Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Det var alt for denne gang Skal ikke så mye til før det blir en mye penere moped
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå