Gå til innhold

Hvordan sette Nextgentels Inteno modem i bridge mode?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk svar fra Inteno.

 

 

Hei igjen

 

 

 

NGT har en egen firmware som kun NGT kan betjene. Så alle funksjoner i disse modemene har spesial laget til NGT og hardkodet

 

Kristian

 

Tekniker på Inteno melder at man ikke kan endre fra PPPoE til bridge!

Hva? Det virker som om noen har fått det til her Inteno X5668 som bridge til Linksys WRT54GL

Hvis ikke det går så er vel alternativet å kjøpe ett eget modem?

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å bruke eget modem eller routermodem.

Det er igrunnen greit å ha NGTs routermodem som backup i tilfelle det skulle skje noe med overspenning e.l.

Det for vel bli alternativet når det NGT er det eneste av tre routermodem jeg ikke har fått satt i bridgemode.

 

Det er dette jeg prøver å få til Triple WAN HowTo med min gamle Linksys WRT54G v2.2

 

Se også her Hvordan få full båndbredde med flere Dsl i samme nettverk

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvordan sluttresultatet blir.

Et problem er at det ikke er sikkert du greier å utnytte summen av av alle linjene pga begrensning i WRT54GL. Vanligvis greier en router ca 50% av 100Mbit ved bruk av en linje.

WRT350N v1 er en router som har Gbit og støtter DD-WRT. Den greier ca 170Mbit fra WAN-LAN med orginal Linksysfirmware.

Lenke til kommentar

Er klar over begrensningen i den gamle routeren men den er grei å teste dette på. Funker det kan jeg jo kjøpe en ny når jeg starter testingen av Docsis 3.0 her.

 

OT Det er en ting jeg ikke fatter nå jeg satt in en GB switch mellom NGT routeren og resten av nettverket her og nå velger Vista den som hovedlinje, Dette skjer selv om jeg har satt manuell Metric på alle tre Dsl linjene inn i Pc'n. Noen som kan forklare det?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei, hei. Gammel tråd ser jeg, men spørsmålet gjelder fortsatt: funker det å sette Inteno x5668B i bridge eller ikke? Nextgentel bruker pppoa(i motsetning til pppoe) her jeg bor, så lurer på om det likevel stopper forsøket mitt med å bridge denne enheten?

PPPoA er mulig, men krever litt knotting: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=639355

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...