Gå til innhold

utestengt fra nettsted, tatt med andre kontoer, hvordan gjør de det?


Anbefalte innlegg

Hei

vil først si at jeg ikk vet om det skal postes her, jeg fant ikke noe annet stede som passet så m¨å bare flytte det hvis nødvendig.

 

jeg har blitt bannet på et nettsted, så lagde jeg ny bruker med en annen ip, så plutselig får jegt beskjed om at det ikke er lov til å ha to kontoer så ble jeg bannet der også. hvordan gjør dem det? ser dem at det er likt passord eller noe?

 

veldig rart siden jeg har brukt en annen mail og ip addresse, så er jo egentlig umulig for dem å vite noe da...? eller?

 

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er ganske mange måter, og det kommer veldig an på hva slags nettsted det er. På et forum, som dette, så vil moderatorer som henger her fast ofte lett kunne kjenne igjen brukere på måten de skriver. Ellers er det ting som brukernavn, IP, e-postadresse, navn, alder og så videre. Tidspunkt på registrering og div. innlogginger kan også være en faktor.

 

Ærlig talt er det veldig vanskelig å skjule seg, for å si det slik. Man må nesten ha god kjennskap til hvordan siden drives, og hva slags informasjon de ansvarlige har tilgang til for å ha en sjanse, om de virkelig tar det på alvor.

Lenke til kommentar

Det er lett å skjule seg. Proxy, annen epost, annet passord* og tilfeldige (men troverdige) personlige detaljer. Pass på å ha endre bruksmønsteret litt for å være på den sikre siden. Bruk gjerne forskjellige nettlesere på de ulike kontoene (men vær konsekvent da).

 

Ikke at jeg oppfordrer til denslags - det er bedre å tenke seg om før man poster med navn/nick - men det er ingen stor kunst hvis man går inn for det.

 

*(hash kan sammenlignes selv om de ikke har passord i klartekst)

Lenke til kommentar

jegt har brukt proxy ja, jeg har annen mail, registrerte en stund etterpå, fikk gheller ikke lagt inn noen innlegg, helt annerledes navn og brukt et annet program som skjuler ipen.

 

så da lurer jeg veldig hvordan dette er mulig fortsatt??

 

Det er lett å skjule seg. Proxy, annen epost, annet passord* og tilfeldige (men troverdige) personlige detaljer. Pass på å ha endre bruksmønsteret litt for å være på den sikre siden. Bruk gjerne forskjellige nettlesere på de ulike kontoene (men vær konsekvent da).

 

Ikke at jeg oppfordrer til denslags - det er bedre å tenke seg om før man poster med navn/nick - men det er ingen stor kunst hvis man går inn for det.

 

*(hash kan sammenlignes selv om de ikke har passord i klartekst)

ja jeg har gjort alt det også.... bruker annen nettleser også

Lenke til kommentar

Er som regel en grunn til att du blir banned, hadde du fulgt reglene til siden så hadde ikke dette skjedd.

er veldig lett å komme med sånne komentarer, men synes du at det fortjener å bli bannet for livet fordi du stilte spørsmål til en komderator??

så vær vennlig å ikke kom med sånne idiotiske kommentareer du du ikke vet hva som har skjedd

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...