Gå til innhold

Hva er rasisme egentlig?


Anbefalte innlegg

et spørsmål som har plaget meg lenge.

 

lizom. en svart person kan kalle en hvit person. jævla hviting uten og få problemer.

mens en hvit person kan ikke kalle en svart person. neger uten og få store problmer.

 

er ikke dette ganske feil?

 

og de fleste svarte artister synger jo om hvordan de svarte skal reise seg . og hvordan de svarte skal

ikke bli behandlet ander ledes. ( ses på som forskjellige) ..

men textene sier jo akurat det at svarte er forskjellige fra hvite. eller omvend.

 

er ikke dette snud helt på hode eller er det bare meg?

 

spørsmålet blir vel hvòrfor blir bare hvite straffet ved rasisme.

når svarte personer snakker mer dritt om hvite en hvite om svarte.

 

. beklager hvis tråden fornermer noen var ikke menningen.,

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi de svarte har opplevd så mye vondt, og det er de som alltid har blitt trakkasert.

Og så er på en måte "Jævla neger" mer grovt en "jævla hviting", nettopp fordi de hvite ser på seg selv som bedre enn de svarte.

 

 

og på vilken måte gir det svarte rett til og være rasister mot hvite?...

 

og helt enig!. vis du ber en afrikaner om og gå vek. blir du kalt rasist!.

men vis en svart slår en hvit. blir han i værtfall ikke spurt om det var rasistikse motiver!.

 

det er jo helt rart

Lenke til kommentar

Slutt å dra påstander ut av løse lufta og presenter det som fakta.

Hva du blir kalt på skolen om du ber en afrikaner om å gå vekk har da ingenting med juss eller rasisme å gjøre.

Det samme gjelder i voldssaker, ingen blir siktet for rasistisk motivert vold om det ikke er god grunn til å tro at det nettopp er det.

 

Det siste innlegget ditt er skrevet og formulert så dårlig at jeg ikke vet hva jeg skal svare på.

Lenke til kommentar
Rasisme er tanken om at en etnisitet/folkeslag er bedre enn andre. Riktig?

Ikke helt vel? RASisme går vel mer på raser trodde jeg... Har ihvertfall lært at hvis en kar fra midtøsten kaller meg for rasist så vet han ikke hva han snakker om da vi er samme rase, det vil si at vi hadde samme stamfar for førti tusen år siden og ER samme rase.... Mens en neger derimot kan kalle meg en rasist... men da må det jo også gå på rase, ikke sant?

 

Rasisme er vel et av de utrykkene som misbrukes mest i dag... Du kan jo ikke si noe i mot innvandring her i landet uten nesten automatisk å være rasist... :no: Og det blir litt galt syntes jeg. Det må være lov å være kritisk uten å være rasist....

 

:)

Lenke til kommentar

Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers verdighet og/eller deres rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres rase, og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Rasisme forutsetter at arten menneske kan deles inn i forskjellige raser. Hvilke av disse rasene rasismen retter seg mot kan variere, gjerne avhengig av demografiske og politiske forhold.

 

Kilde: Wiki

Lenke til kommentar
Overlegne på hvilken måte? Det er klart vi er overlegne teknologisk. Hvis han derimot mener at vi er overlegne fordi vi er ariske, da er han rasist.

Overlegen på den måten jeg svarte Myagos!

Les:

Rasisme er tanken der man ser på sin egen rase overlegen en annen.
Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...