Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

vanntett gardin... hjelp


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg prøver å poste på dette forumet, kanskje noen kan hjelpe meg med problemet mitt

 

Jeg lurer på om noen vet hvor man kan få tak i vanntette gardiner(til baderoms vindu)?

Jeg har sydd en av et dusjforheng, men dette materialet er for "sprøtt" så det revner.. Setter pris på alle forslag til løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva skal du med gardin?

Ikke noe som å titte ut av vinduet mens man gjør sitt på badet?! :)

fra spøk..

du får evnt folie til å feste på vinduet så man ikke ser inn eller ut.

trenger den og være vanntett?

hvis det er mye vann som sprutes på vindu/gardin blir vinduet ødelagt snart uansett.

har selv vindu på badet men ikke noe vann kommer bort dit så jeg bruker bare en vanlig persienne..

Lenke til kommentar

Hus i skogen hvor det ikke er mulig å dusje uten å sprute på vinduet - la meg gjette at det dusjes i et rom som ikke er planlagt å være baderom og bygd etter våtromsnormen? Og da trenges mer enn et gardin for å unngå vannskade, bruk dusjkabinett! Om du ikke har plass på badet, prøv kjøkkenet.

 

Om en vanntett gardin er beste løsning, vil jeg tro at det er kurant vare hos vanlige gardinbutikker (Kid, Princess, Jysk f.eks) Men hvorfor ikke bare bruke et dusjforheng, uten å klippe og sy i det, og la det dekke veggen foran vinduet nesten fra gulv til tak? Og om dere

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Umm jo.. Det hørtes vel ikke akkurat noe særlig estetisk vakkert ut med et dusjforheng foran et vindu !

 

Det er et våtrom, fra 2005. Men hun som fikk dette pusset opp ville kun ha et badekar(eldre dame). Hvis det hadde vært kurant vare hos Kid,Princess el. lign så ville jeg nok ikke postet på et forum for å finne en løsning. Har faktisk satt bena mine i alle de nevnte uten resultat..

Endret av zacko
Lenke til kommentar
vanntette gardiner kalles også dusjforheng, prøv det så finner du nok noe. :!:

 

 

Tror ikke jeg kjøper den definasjonen, dusjforheng, gardin... Litt forskjell der i mine øyne! Hvis du leser posten så ser du at jeg faktisk har sydd selv, men materialet ryker etter kort tid(er for sprøtt)!

Endret av zacko
Lenke til kommentar

Kva med berre å ta eit stykke plast og stifte stramt rundt vinduet?

Du kan feste plasten ved hjelp av listene rundt vindauget.

Eller har du behov for å kunne åpne vindauget?

 

I så tilfelle kan du lage sette plasten i ei ramme som du hengslar slik at du fyrst åpnar ramma med plast (svinger inn i rommet) og deretter åpnar vindauget.

 

Kva type plast du brukar er ikkje så nøye med, er heilt sikker på at du kan bruke litt tjukk plastfilm. Eventuellt rett og slett eit stykke plexiglas som er større en vindauget.

Lenke til kommentar

Hvem vil ha ett stykke plast klippet ut og stiftet fast i vinduet sitt på badet da? Og gjør du det helt tett vil det skape fukt også ettersom du ikke får luftet etter dusjing.

 

Har du prøvd å ta ett vanlig IKEA-dusjforheng og kun brukt toppen? Dvs, klippet av nedre del og brukt de opprinnelige hengslene i toppen av dusjforhenget slik at du kan bruke en gardinstokk over vinduet med dusjforhenget på? Hvis dusjforhenget er av "plast" så skal det jo ikke være noe problem med at dusjforhenget ikke løsner(går i oppløsning) i enden der du har klippet.

Endret av LOOM
Lenke til kommentar
Hvem vil ha ett stykke plast klippet ut og stiftet fast i vinduet sitt på badet da? Og gjør du det helt tett vil det skape fukt også ettersom du ikke får luftet etter dusjing.

 

Ja du har rett i at det kanskje kan variere litt om kor godt badet er ventilert, eg antok at lufteventilen på badet gir tilstrekkelig utlufting av fuktig luft på badet.

 

Om det blir fint eller ikkje er avhengig av valg av materiale og kor mykje arbeid som blir lagt i gjennomføringa, men om dusjforheng som gardin ikkje fungerar så ser eg ikkje noke anna alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...