Gå til innhold

Hva er det beste en kan få for 3900kr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endret tema for å kunne oppnå noe respons her... Noen som har tips, er veldig nær å bestille en Acer....

 

Skal du ha noe ferdig bygget, skal du ha med skjerm/tastatur/mus - eller kan du bygge selv?

 

Litt mer klargjøring på hva du er ute etter, og hva du skal bruke det til vil hjelpe en god del her, og da vil du nok også kunne få litt mer svar :-)

Lenke til kommentar

Skal kun ha noe lignende som den Acermaskinen, altså til bruk koblet opp mot en tv. Driver noe med videoredigering og noe bilderedigering, men klarer meg nå med den jeg har i signaturen, så allverdenes power trengs ikke.

 

Gjerne ferdigbygget, men i verst fall gjør jeg det selv. Men om det ikke finnes noe i nærheten av samme pris, i forhold til kvalitet så går jeg for den lille søte svarte.

Lenke til kommentar
Skal kun ha noe lignende som den Acermaskinen, altså til bruk koblet opp mot en tv. Driver noe med videoredigering og noe bilderedigering, men klarer meg nå med den jeg har i signaturen, så allverdenes power trengs ikke.

 

Gjerne ferdigbygget, men i verst fall gjør jeg det selv. Men om det ikke finnes noe i nærheten av samme pris, i forhold til kvalitet så går jeg for den lille søte svarte.

 

Hehe, kjør på da - du kunne nok ha satt sammen noe enkelt selv for å få det til å fungere. Jeg har satt sammen en del av disse Acer-boksene du snakker om her og jeg kan ikke si at jeg liker programvaren som Acer sender med sine pcer. De er for bloated :-)

 

Trenger litt tweaking og fiksing men det klarer du nok, hardwaremessig er de "ok" - men jeg synes personlig at de bråker litt vel mye til å være en stuepc. Man kunne nok klart å få til noe lignende til en ok pris, men jeg har ikke tid før etter midnatt til å se på et sammensatt forslag med deler, jeg har en prosjektoppgave jeg må ha sendt inn før 23:59

 

Du får gi et wink :-)

Lenke til kommentar

Kjør gjerne på med en liten handleliste. Den skal stå på loftstuen, og ikke på "finstuen", så tror ikke lyden er noe problem. Er jo stort sett alltid en tv eller musikk på uansett. Programvaren til Acer er vel ikke et argument for ikke å kjøpe en slik boks?

 

Marius WL: Lykke til med prosjektoppgaven

Lenke til kommentar
Kjør gjerne på med en liten handleliste. Den skal stå på loftstuen, og ikke på "finstuen", så tror ikke lyden er noe problem. Er jo stort sett alltid en tv eller musikk på uansett. Programvaren til Acer er vel ikke et argument for ikke å kjøpe en slik boks?

 

Marius WL: Lykke til med prosjektoppgaven

 

Jeg kan nok komme med mange poenger for å unngå programvarepakken som kommer med disse Acer maskinene, som f.eks:

- Du får ingen plater med når du kjøper men du kan brenne ut noen rescue dvder som lar deg reinstallere (med da får du med all bloatwaren til Acer på nytt)

- Jobben med å fjerne all bloatware fra disse installasjonene tar like lang tid som å innstallere et normalt OS og alle drivere

 

... vel ja, kanskje det ikke er så farlig :-)

 

(Takk forresten)

Endret av Marius WL
Lenke til kommentar

Prisforskjellen er forsåvidt ikke veldig avskrekkende. Liker dog Acer sitt kabinett mye bedre, ettersom jeg ser for meg å ha maskinen enten stående rett ved tvbenken eller liggende ved siden av forsterkeren....

 

Spørsmålet er vel da om den lille (?) bedringen av ytelse er verdt pengene og kabinettet? Ser jo problemet med utvidelser, men kjører uansett NAS på nettverket, så lagring byr ikke på problemer.

Lenke til kommentar

1000kr dyrere, og et kabinett som jeg ikke liker like godt som aspire. Heller mer og mer mot den jeg har vist interesse for i utgangspunktet.

 

For hva er grunnen til at jeg burde velge en av de to andre forslagene som er kommet? Svar: det må du finne ut av selv. Jeg antar at du startet tråden for å få forslag på bordet? Jeg skjønner nå at med "Ligner" på Acer-maskinen så har du tenkt at de fysisk sett skal være like. Til å begynne med tolket jeg "ligner" til å være lik specs; skjønner nå at du faktisk mener fysisk utseende spesielt på kabinettet. Neste gang får du være mer presis, da blir det enklere å sette ned et forslag.

Merkelig kritisk du er også; vi gjør dette for å være hyggelige og fordi vi synes at det er gøy - du trenger ikke be om noe.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser vel mer og mer for meg å bygge selv, og droppe den maskinen fra Acer. Dette på grunn av utbyggingsmuligheter. Trenger et tv-kort som kan brukes til det lokale kabelnettet, hvilke kan da anbefales til en slik maskin? Skal se over handlevognene igjen, og se om jeg kan finne noe som jeg ønsker å bruke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...