Gå til innhold

Mobilen gikk i vasken - Noe håp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg skal ikke gi deg falske forhåpninger, men det finnes kanskje rundt 5% sjanse for at den kan fungere igjen :D

 

Og leftal dekker ikke dette nei!

 

Det du gjør er:

(Håper ikke det er lenge siden det skjedde!)

Så fort som mulig nå, skru på ovnen på varmluft på ca 60 grader, og la telefonen ligge der i ca 12 timer. Dette har jeg prøvd selv, med bra resultat :D Den fungerte ca en dag etter jeg tok den ut av ovnen igjen, og har fungert like bra som før. Dette var en litt eldre telefon, men hadde fargeskjerm ihvertfall :p

Lenke til kommentar

Tro hva dere vil, og jeg ga han 5% sjanse, og det er verdt et forsøk! Det som er med en mobil, er at den inneholder mange komponenter som fører strøm, lagrer strøm, gjør så strømmen får motstand osv, det er kretskortet på mobilen det som oftest går utover! Og dette trenger tid for å tørke!

 

Plastik, eller pvc som blir brukt på mobiler, har et smeltepunkt på over 100 grader, først på 100 grader begynner den å bli myk :)

 

Så ikke noe å være redd for, legg den i ovnen over natta, ingen fare på 60 grader, absolutt ingen ting som antenner ved 60 grader og en atmosfæres trykk :) Eller så kan du jo alltids kjøpe ny mobil ;)

Lenke til kommentar
Glemte å ta ut SE:C902 fra lomma, og gikk derfor til vaskemaskinen. Fant det ut nå, er det noe håp for at den kommer til å virke?

 

Lefdal dekker vel ikke dette, selvom det egentlig er min feil?

 

Om du har prøvd å slå på telefonen etter dette skjedde er det ikke noen vits i å prøve noe som helst for å redde den.

Lenke til kommentar
Ja veldig lurt, la ovnen stå på om natten... Mobilen vil nok smelte i det huset brenner ned uansett

 

Greit, siden alle er så hissige på dette her, en varmovn på 60 grader kan ikke antenne noe som helst med mindre du har en ovn med jordfeil... Har absolutt aldri hørt om noen som har brendt ned huset på grunn av en varmovn de har glemt å skru av under 100 grader, men hvis dette er så farlig, så bør du skru av alle varmovner i huset, og kjøleskap, fryser etc... Fordi alle disse gjenstandene holder en temperatur på over 50 grader ;)

 

Glemte å ta ut SE:C902 fra lomma, og gikk derfor til vaskemaskinen. Fant det ut nå, er det noe håp for at den kommer til å virke?

 

Lefdal dekker vel ikke dette, selvom det egentlig er min feil?

 

Om du har prøvd å slå på telefonen etter dette skjedde er det ikke noen vits i å prøve noe som helst for å redde den.

 

Om du har prøvd å slå på telefonen etter dette skjedde er det vits å prøve noe som helst for å redde den :)

 

Dette har som regel ikke noe å si, fordi batteriet ditt nok så sikkert har fått in h2o, som inneholder oksygen, som igjen reagerer med syren som ligger i batteriet, og da går batteriet ut av funksjon, du vil mest sansynlig oppleve at batteriet blir gravid i løpet av noen dager :p

 

Men alt for å diskutere det her, og bare la gutten/jenta prøve å få telefonen sin til å funke igjen :D

 

Ja veldig lurt, la ovnen stå på om natten... Mobilen vil nok smelte i det huset brenner ned uansett

 

Greit, siden alle er så hissige på dette her, en varmovn på 60 grader kan ikke antenne noe som helst med mindre du har en ovn med jordfeil... Har absolutt aldri hørt om noen som har brendt ned huset på grunn av en varmovn de har glemt å skru av under 100 grader, men hvis dette er så farlig, så bør du skru av alle varmovner i huset, og kjøleskap, fryser etc... Fordi alle disse gjenstandene holder en temperatur på over 50 grader ;)

 

Glemte å ta ut SE:C902 fra lomma, og gikk derfor til vaskemaskinen. Fant det ut nå, er det noe håp for at den kommer til å virke?

 

Lefdal dekker vel ikke dette, selvom det egentlig er min feil?

 

Om du har prøvd å slå på telefonen etter dette skjedde er det ikke noen vits i å prøve noe som helst for å redde den.

 

Om du har prøvd å slå på telefonen etter dette skjedde er det vits å prøve noe som helst for å redde den :)

 

Dette har som regel ikke noe å si, fordi batteriet ditt nok så sikkert har fått in h2o, som inneholder oksygen, som igjen reagerer med syren som ligger i batteriet, og da går batteriet ut av funksjon, du vil mest sansynlig oppleve at batteriet blir gravid i løpet av noen dager :p

 

Men alt for å diskutere det her, og bare la gutten/jenta prøve å få telefonen sin til å funke igjen :D

Lenke til kommentar

Virker den nå så plukk ut batteriet og la den ligge tørt i romtemperatur et par dager så det får tørke opp.

Skyll den gjerne med kaldt vann for å få ut eventuelle såperester.

Ditt største problem vil komme om noen uker om den ikke får tørke for da eirer kobberbannene på kretskortet i telefonen.

Har vaska min eldre nokia sprutsikre telefon med kompass i 10 minutter i vakemaskin og den var på hele tiden.

Demonterte telefonen, skyldte den og lot den ligge tørt over natta, den fungerer fortsatt et år etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...