Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problem med formatering. Se nederste post!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg får blåskjerm når jeg formaterer dataen, kan det ha noe med det nye skjermkortet jeg har kjøpt meg (http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=97715)? Forresten så er det 2x 6pins innganger på det kortet og strømforskyninga mi har bare en slik kabel. Disse overgangs kablene som vises på bildet er ikke med :S

 

Kom med tips :)

Endret av minotir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis skjermkortet ditt krever 2x 6pins strømkontakter og strømforsyninga di ikke har det, må du nesten kjøpe en ny strømforsyning og prøve igjen.. det burde løse problemet :-)

Evt. stikke og kjøpe en overgang om det eksisterer, har nemlig ikke hørt om en slik overgang fra 4 til 6pins.. :shrug:

 

Hvis du ønsker en stillegående PSU så anbefaler jeg Nexus 500w.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

De fleste skjermkort kommer med en 2x molex->6pin pciexpress-kabel.

Men uansett kan det skape trøbbel siden 6pin-kabelen har 12V, mens 4pin molex har vel bare 5V? Stemmer ikke det?

 

uansett, et skjermkort som ikke får nok strøm vil i mange tilfeller kræsje pc'n ganske solid.

 

Hva slags strømforsyning har du egentlig fra før? Burde nok hatt noe som ligger i 500W+ sjiktet...

Lenke til kommentar
Men uansett kan det skape trøbbel siden 6pin-kabelen har 12V, mens 4pin molex har vel bare 5V? Stemmer ikke det?

 

Nei, de har både 12V og 5V. (Gul leder = 12V, rød = 5V). På slike overganger er som regel bare 12V koplet til, siden det er det som behøves.

 

Som sagt, begge 6-pin må koples til. Og post PSUen, greit å vite hva du har ift. hva som evt. trengs.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har nå funnet ut at harddisken ikke funket, har skaffet en ny harddisk som er s-ata istedet for IDE, men når jeg formaterer og dataen skal starte på nytt igjen kommer jeg ikke lengre enn til at jeg må starte windows cd'en igjen. :( Hva er feil? (aldri gjort dette med s-ata disk før)

Lenke til kommentar
Hvis dette er Windows XP, må du trykke F6 under installasjon og velge å legge til S-ATA drivere til hovedkortet ditt. Du må da ha en diskett i maskinen med disse driverene. Disse kan i de fleste tilfeller lastes ned fra hovedkortprodusenten/PC-produsenten.

etter sp2 til xp så er ikke dette nødvendig.

Lenke til kommentar
etter sp2 til xp så er ikke dette nødvendig.

 

 

Dette stemmer ikke. Du må fremdeles bruke denne metoden, med mindre chipset'et har native generic S-ATA støtte i XP.

 

Når det gjelder bluscreen-problemet, kan dette ofte skyldes RAM-problemer. Har selv vært borti flere eksempler på dette. Prøv å ta ut alle RAM-brikkene, for deretter å sette i én av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...