Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hardt å være mann i dagens samfunn!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Dæven, Statoil a gitt! Du trenger virkelig ikke slå på stortromma for min skyld, Steffengd :b

 

Trodde ikke du brydde deg om sånne overfladiske ting som fancy restauranter og bling :( Vi kan jo dra dra hjem til meg etterpå og spille litt, eller se på nerdeserier på TV, om du vil :) We can haz date? :D

Lenke til kommentar
Trodde ikke du brydde deg om sånne overfladiske ting som fancy restauranter og bling :( Vi kan jo dra dra hjem til meg etterpå og spille litt, eller se på nerdeserier på TV, om du vil :) We can haz date? :D

 

Det hørtes ut som drømmedaten <3

Men du må ikke la meg vinne bare fordi jeg er jente, da. Også kan du ikke si du tapte med vilje når jeg knuser deg heller. Tror dette blir koz, jeg :fun:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Koz, i can haz it! :fun:

 

 

...Og det er altså hvordan man sjekker damer :) Jeg kan godt lage en egen "steffens PUA-tråd" hvis dere dødelige vil det:)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

haha, lo godt nå. :)

 

Syns personlig at nordmenn er enten for løsslupne eller ikke i det hele tatt. (veldig generalisering, jeg er klar over det), veldig få finner den gyldne middelveien. I alle fall er det av min egen erfaring.

 

Dette gjelder forøvrig alkohol / dating / sex og et par andre ting.

 

I utlandet, så blir man ikke stemplet som en "taper" om man prøver å nærme seg en annen jente som er over din league, men det gjør man i Norge. Det er mange ganger at jenter generelt er vant med at gutter/menn er kun ute etter en ting. Dette mener jeg blir litt trist, da byen i dag virker som en gigantisk forspill til en orgie. Er helt umulig å møte noen i byen for å bli kjent med personen. I utlandet derimot så var det nesten motsatt, byen ble sett på som det sosiale treffet og ikke orgien som i Norge. Derfor liker jeg byen mye bedre i utlandet enn her i Norge, nettopp fordi det er mulig å ta kontakt med en jente uten å bli stemplet som skjørtejeger før man har åpnet munnen.

Lenke til kommentar

Har selv fundert på noe av det samme. At mindre attraktive personer blir sammen med noen som er så kjekke/pene. For øvrig synes jeg det oftere går motsatt vei - at pene jenter blir sammen med gutter under deres liga (i hvert fall er dette mønsteret i min venninneflokk).

 

MEN så plutselig forelsket jeg meg i en fyr, som jeg virkelig (og legg merke til dette) fant tonen sammen med. Og det er det som er viktig. Han hadde lenge gått rundt og bare vært en bekjent med et helt normalt utseende i mine øyne. Så ble vi godt kjent, gode venner - og nå synes jeg han er den fineste i hele verden!

 

Nå blir jeg ikke lenger overrasket på gaten uansett hvor dårlig utseendemessig match de er, de er jo bare forelsket. :love:

 

Personlighet og kjemi er det som teller!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Lynkurs i sjekking?

 

Synes det var en smooth ride, jeg. Top notch, altså :wee:

 

...Og det er jo det som teller! :)

 

Fortsett diskusjonen, jeg har kommet unna med nok OT i denne tråden allerede!

Lenke til kommentar
Å? Fortell om problemene en jente i dagens samfunn har? :p

 

Konsentrert rundt sjekking, samliv og forhold?

 

Jo, det kan jeg godt. Slik jeg oppfatter det, er det bare plass til én type jenter ute på byen. De skal være sexy, kle seg utfordrende, være høylydte og ikke minst rimelig beruset. De skal helst ha hatt en god del gutter allerede, og de bør ha en bitch i seg som de kan trekke frem hvis feil gutt tar kontakt. Dette skal selvsagt applauderes av resten av jentegjengen.

 

Da snakker jeg selvsagt bare om byen som sjekkearena, det er enda vanskeligere å ordne seg et forhold. Gutter liker som regel klisjéjentene best. Hun som bruker halve lønna på shopping, elsker Sex og Singelliv, synes Black Design er meningen med livet og som hopper opp på en stol hvis hun ser en edderkopp på kjøkkengulvet.

Tro det eller ei, men det er faktisk vanskelig, veldig vanskelig, å bli ansett som noe annet enn kompis-jente hvis man ikke holder seg innenfor de feminine retningslinjer. Jeg er ikke mandig, men jeg gjør det jeg har lyst til, og tilfeldigvis har jeg lyst til å drive med data, bruke pengene mine på musikk og idealistisk arbeid, og se på I.T Crowd når jeg har fri.

 

Så det er ikke bare guttene som sliter i dette hensynsløse kjøttmarkedet. Og nei, jeg er ikke bitter, jeg er bare veldig, veldig lei.

 

Sheera shnuppah? Ofte her? :fun:

 

Ja, rimelig ofte, ja :whistle:

 

 

Krake søker make. De damene du beskriver over er i mine øyne kjedelige og grunne - og dermed uinterresange. Akuratt som at de guttene som stiller slike kriterier til jenter med største sannsynlighet vil oppleves som kjedelige, grunne og overfladiske av deg..

Så da er det vel egentlig ikke noe galt med dette? :)

 

Når det kommer til popularitet, utstråling og karisma generelt, er det vel ingenting som er viktigere enn stil og selvtillit.. Utseende er ikke bare hva gud har gitt oss, men helheten...

Lenke til kommentar

Jeg er enig med stort sett alle her. Jentene på byen er bare teite stort sett (slik som Martine beskriver så godt). Men likevel merker jeg at "dagens samfunn" er veldig lappet rundt det å dra på byen for å finne seg ei jente / en gutt, og mener du noe annet er du bare rar.

Jeg har selv problemer med å finne noe interessant på byen, de jentene der er rett og slett kjedelig, overfladiske, kroppsfikserte og bitchy. Og det er ikke akkurat det jeg er ute etter hos en jente i alle fall...

Lenke til kommentar
Jeg er enig med stort sett alle her. Jentene på byen er bare teite stort sett (slik som Martine beskriver så godt). Men likevel merker jeg at "dagens samfunn" er veldig lappet rundt det å dra på byen for å finne seg ei jente / en gutt, og mener du noe annet er du bare rar.

Jeg har selv problemer med å finne noe interessant på byen, de jentene der er rett og slett kjedelig, overfladiske, kroppsfikserte og bitchy. Og det er ikke akkurat det jeg er ute etter hos en jente i alle fall...

 

kunne ikke ha blitt mer enig... jentene på byen er absolutt ikke min cup for tea.

en grunn for at jeg ikke gidder å dra på byen :)

Lenke til kommentar

Blir egentlig litt skremt når gutter sjekker meg opp på byen eller i andre sammenheng hvor saken er helt klar: Jeg sjekker deg opp. Det er altfor mange mennesker rundt meg når jeg er ute på byen, og i tillegg er det venninner/kamerater som søler pils, smiler lurt til meg om jeg snakker med en interessant fyr (nå har du funnet han), skråler over bordene og kanskje har jeg nettopp blitt klasket på rumpa av en 50åring som innbiller seg selv at han er den mest snasneste mannen som finnes i agurktiden.

 

Jeg tror kanskje jeg er en av de jentene som vil observere "byttet" (hmhaha). Flørting som sier "kanskje vi liker hverandre" eller kommunikasjon oss i mellom (øyenkontakt, smil og oppmerksomhet) er mer tingen for meg. Liker ikke når det går for fort frem, da jeg liker å finne ut hva det er jeg er så betatt av og leke litt med det før det skal bli helt åpenbart. Når jeg sier at jeg ikke liker at det er helt klart at jeg blir sjekket opp, kommer kanskje også litt i samme kategori som at jeg hater å "date": Jeg synes at det er for opplagt, en opplagthet som skal komme etterhvert hvor jeg har observert dere ;)

Selv har jeg også prøvd å sjekke opp noen på byen, så skinnhellig er jeg ikke. Bare en ørlittegranne dum og dum

Endret av Gomsy
Lenke til kommentar

Hvis du da ikke vil finne deg en gutt på byen, hvor tror du, du vil finne en? Det er jo ikke mange som stopper opp på gaten for å snakke med en jente han synes er fin, og det er ihvertfall ikke noen jenter som gjør det samme.

Tror hele etikken og moralen til de fleste i det norske samfunn har gått helt hadundras.

Lenke til kommentar

Tja, via felles bekjente? Jeg liker å være på kafe dog, der møter jeg mange nye kjente og interessante mennesker. Men er jo ikke alle som liker seg der, og da vet jeg ærligtalt ikke. Jeg går sjeldent rundt og tenker at jeg skal møte noen før de står der!

Endret av Gomsy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...