Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Andre som har problemer med GET bredbånd?


Anbefalte innlegg

jeg har ekstreme bredbåndslinje fra Get. Denne skal ligge opptil 26000/2000 i hastighet. Har hatt problemer siden mandag. Ringer til Get og de sier de ikke kan se noen problemer hos meg. På lørdag installerte jeg ny trådløsa ruter og fikk testet speed på ca 23000/2000. Nå har jeg koblet bort ruteren og kjører direkte inn i pcn og har hastighet på 1000/2000. Det er ikke noe særlig.

Vurderte å endre til vdsl til nextgentel, men uheldigvis bor jeg 80 meter for langt borte fra en sender (grunerløkka, Oslo).

 

Nå lurer på bare på om det er andre som har problemer med linja til Get?

Jeg har testet med to pcn er får samme resultat.

post-94484-1234379036_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig problemet ditt? At trådløsforbindelsen din yter litt dårligere enn kablet?

 

Hva slags utstyr og operativsystem har du?

 

det yter like dårlig med trådløst og lokalt. Har en ganske bra gamer pc med vista og en bærbar pc med windows7. Som sagt så fungerte det helt fint på søndag men mandag var det store problemer. Og det er likt på begge pcene. Get sier bare at alt ser ok ut og da må jeg bestille teknikker time hvis noen skal se på det. Og det må jeg vel gjøre for ingenting endre seg.

Lenke til kommentar

Har kjempe problemer med Get for tiden, har 17500/1750 kbps (XL pakken), får ikke mer enn 5500 kbps ned og 750 kbps opp. Får laggspikes når jeg spiller, pinget UIO serveren i Oslo, resultatene ligger på 15-150. Dette har pågått i en 14 dagers periode nå. Teknikker ble bestilt for å se på problemet hos meg, han kom ikke. Så skulle Get oppgradere og forbedre sentralen lokalt på Grønland, dette skulle skje 9. og 10. feb. Nå har det faktisk blitt værre. Har nå bestilt ADSL fra Telenor. Kan ikke annet enn å le...

Lenke til kommentar
Har kjempe problemer med Get for tiden, har 17500/1750 kbps (XL pakken), får ikke mer enn 5500 kbps ned og 750 kbps opp. Får laggspikes når jeg spiller, pinget UIO serveren i Oslo, resultatene ligger på 15-150. Dette har pågått i en 14 dagers periode nå. Teknikker ble bestilt for å se på problemet hos meg, han kom ikke. Så skulle Get oppgradere og forbedre sentralen lokalt på Grønland, dette skulle skje 9. og 10. feb. Nå har det faktisk blitt værre. Har nå bestilt ADSL fra Telenor. Kan ikke annet enn å le...

 

jeg fikk vite at sentralen ble oppgradert på mandag. Det var da problemene min startet. Har du målt om morgenen og kvelden for sammenligning?

anbefaler deg å bruke www.speedtest.net

Den logger alle testingene og kan evt fremvises til Get hvis det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar

Skal undersøke når jeg kommer hjem fra jobb, tester også i morgetidlig. Poster resultat da.

Kjørte ping test en morgen for ca. halvannen uke siden med samme dårlige resultat. UIO serveren lå på mellom ca.10 og 150ms

 

Kanskje man burde starte en "aksjon" for å få Get til å rydde opp.

Web adressen kunne jo vært www.dontGETit.no :p

Endret av Slaskenberg
Lenke til kommentar

Se her ja. Tenkte meg at problemet ikke bare var hos meg. Helt siden mandag så har jeg også hatt samme problem. Linjen fungerer helt fint på dagtid, men på kvelden blir alt sirup. Kan legge til at jeg bor på Teisen i Oslo.

 

Jeg skal kjøre en speedtest når jeg kommer hjem fra jobben, og en tilsvarende i kveld hvis problemene kommer tilbake.

 

edit:

Get 7000/1000 kbps klokka 15:35

409565503.png

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar

Bor i Bergen, og her har nettet vært dønn stabilt de siste ukene. Rett etter at de oppgraderte for filmleie og jeg måtte skifte splitter var det en del krøll med hastigheten neste 24 timer. Etter det var alt ok

409739277.png

 

Edit :Ble krøll med linken , å viser den bildet av speedtest,

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...