Gå til innhold

Lage en CD-Rom


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å lage en CD-Rom med bilder, MP3 filer og annet småtteri på. Jeg har laget stoffet ferdig på en Webeditor (Namo ) og alt sammen funker i editoren. Da er det bare å få brent det på en CD.

Så er problemet hvordan jeg får det til å starte opp som en Webside.

Må det være en EXE fil til dette? Så er det vel noe med autorun men jeg vet ikke hvordan man gjør dette. Er det noen som vet noe om dette og kan hjelpe meg ?

 

 

Rozzo !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil ha det til å starte som en web side må du lage en web side av det. Altså lære deg html. Så for å få den html siden du har laget til å starte opp av seg selv når du setter disken i cd rommen lager du en fil kalt "autorun.inf" med notisblokken din. Husk å lagre den som inf, ikke txt. Og i den skriver du noe som dette:


[autorun]

open=index.html

Lenke til kommentar
Om du vil ha det til å starte som en web side må du lage en web side av det. Altså lære deg html. Så for å få den html siden du har laget til å starte opp av seg selv når du setter disken i cd rommen lager du en fil kalt "autorun.inf" med notisblokken din. Husk å lagre den som inf, ikke txt. Og i den skriver du noe som dette:

[autorun]

open=index.html

 

[autorun]

OPEN=(path og navn på fil som skal åpnes)

ICON=(path og navn på icon som skal vises) denne er ikke nødvendig men det ser jo bedre ut med et icon enn det vanlige bildet av en CD-Rom drive

 

 

Du må lagre den som en inf fil ikke txt

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...