Gå til innhold

Gmail tar igjen Hotmail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker både Hotmail og Gmail, til hvert sitt formål. Jeg liker ikke at mine mail blir scannet av Google i Gmail, og det er derfor jeg av prinsipp ikke har skiftet helt over.

Hva hindrer Microsoft i å lese e-posten din på deres tjener?

Ingen ting, men de har det ikke som allmenn policy.

Google er i alle fall åpne om det, og om jeg måtte dele mine mørkeste hemmeligheter med et gedigent IT-selskap, ville det være storebror Googol i Amerika.

Lenke til kommentar
Jeg bruker både Hotmail og Gmail, til hvert sitt formål. Jeg liker ikke at mine mail blir scannet av Google i Gmail, og det er derfor jeg av prinsipp ikke har skiftet helt over.

Hva hindrer Microsoft i å lese e-posten din på deres tjener?

Ingen ting, men de har det ikke som allmenn policy.

Google er i alle fall åpne om det, og om jeg måtte dele mine mørkeste hemmeligheter med et gedigent IT-selskap, ville det være storebror Googol i Amerika.

Jeg ser på det som et steg nærmere aksept. Nå skal det sies at jeg ser på både Hotmail og Gmail (og de fleste andre liknende tjenester av de store aktørene innen samme marked) som deler av samme alen. Historien har jo vist gang på gang at sikkerhet rundt private data aldri må tillegges slike tjenester, derfor bruker jeg dem selvsagt ikke profesjonelt. Når jeg da må velge mellom ulike onder, går jeg for det alternativet som ihvertfall på papiret ønsker å distansere seg fra det private innholdet.
Lenke til kommentar

Tja. Har mailadressen min på en kamerats server og har praktisk talt ubegrenset med plass, pluss at jeg har min helt egen epost-adresse. Hotmailadressa droppa jeg fullstendig da MS åpna for å bruke andre epostadresser enn hotmail etc. for å åpne msn-konto. Har også en gmail-adresse liggende, men den er praktisk talt aldri i bruk.

Lenke til kommentar

Kunne hatt en egen epostserver med eget domene og tusen av adresser og gigabyte. Men vil ha min e-post et sted jeg vet at backup og restore alltid er en stor prioritet. Hos meg kan i verste fall alt ryke, men muligheten er mindre hos gmail.

 

Samt at de ikke forsvinner eller stenger kontoen min i morgen. Dermed gmail :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kunne hatt en egen epostserver med eget domene og tusen av adresser og gigabyte. Men vil ha min e-post et sted jeg vet at backup og restore alltid er en stor prioritet. Hos meg kan i verste fall alt ryke, men muligheten er mindre hos gmail.

 

Samt at de ikke forsvinner eller stenger kontoen min i morgen. Dermed gmail :)

 

Strengt tatt stoler jeg mer på kameraten min enn både Google og MS ;) I tillegg til å ha dem permanent på hans server, har jeg også alt av betydning liggende på min egen maskin.

Lenke til kommentar
Jeg bruker både Hotmail og Gmail, til hvert sitt formål. Jeg liker ikke at mine mail blir scannet av Google i Gmail, og det er derfor jeg av prinsipp ikke har skiftet helt over.

Hva hindrer Microsoft i å lese e-posten din på deres tjener?

Ingen ting, men de har det ikke som allmenn policy.

Google er i alle fall åpne om det, og om jeg måtte dele mine mørkeste hemmeligheter med et gedigent IT-selskap, ville det være storebror Googol i Amerika.

 

Skal ikke så mye til å bli "skannet" eller lest av uvedkommede nå om dagen. "bomb bin laden attentat kongen"

 

Sånn.. Da har jeg satt igang en del "triggere" her også kan jeg tenke meg.

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Strengt tatt stoler jeg mer på kameraten min enn både Google og MS ;)
Det ville ikke jeg gjort. Med mindre jeg hadde mye rundt kriminell aktivitet i ukrypterte mailer.
I tillegg til å ha dem permanent på hans server, har jeg også alt av betydning liggende på min egen maskin.
Det blir vel mindre permanent om det ligger på hans server enn hos google. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg bruker både Hotmail og Gmail, til hvert sitt formål. Jeg liker ikke at mine mail blir scannet av Google i Gmail, og det er derfor jeg av prinsipp ikke har skiftet helt over.

Hva hindrer Microsoft i å lese e-posten din på deres tjener?

Ingen ting, men de har det ikke som allmenn policy.

Google er i alle fall åpne om det, og om jeg måtte dele mine mørkeste hemmeligheter med et gedigent IT-selskap, ville det være storebror Googol i Amerika.

Det er bare robotene som scanner gjennom mailen for å gi målbeviste GoogleAds, er det reklame på hotmail, så er den eneste forskjellen at det er Microsoft sine roboter som scanner gjennom.

Lenke til kommentar
Jeg bruker også begge deler, men hotmail som den seriøse mailen min. Jeg skal vurdere å bytte over til Gmail når de ser det passende å fjerne beta-merkingen.

Hvorfor hindrer beta-merkingen deg i å bytte til gmail?

 

Må si meg enig i at jeg kanskje oppfatter @gmail.com som litt mer seriøs enn @hotmail.com, hvorfor vet jeg egentlig ikke. Selv byttet jeg til Gmail for flere år siden og har ikke angret et sekund.

Lenke til kommentar
Jeg bruker også begge deler, men hotmail som den seriøse mailen min. Jeg skal vurdere å bytte over til Gmail når de ser det passende å fjerne beta-merkingen.

Hvorfor hindrer beta-merkingen deg i å bytte til gmail?

 

Må si meg enig i at jeg kanskje oppfatter @gmail.com som litt mer seriøs enn @hotmail.com, hvorfor vet jeg egentlig ikke. Selv byttet jeg til Gmail for flere år siden og har ikke angret et sekund.

Enig. At applikasjonen er beta-merket burde på ingen måte være noe hinder.

Lenke til kommentar
Strengt tatt stoler jeg mer på kameraten min enn både Google og MS ;)
Det ville ikke jeg gjort. Med mindre jeg hadde mye rundt kriminell aktivitet i ukrypterte mailer.
I tillegg til å ha dem permanent på hans server, har jeg også alt av betydning liggende på min egen maskin.
Det blir vel mindre permanent om det ligger på hans server enn hos google.

 

i løpet av de siste fem årene har han hatt nedetid én gang, og det var pga noe vedlikehold. Han sendte både mail og sms om det i god tid på forhånd, slik at alle vi som har konto der fikk berge det vi ville/måtte berge. Alle som har mailkonto hos ham kjenner ham personlig, og derfor passer han også godt på at det ikke skjer noe uønsket. Av spam-problemer var det en periode der det bare fosset inn, men så snart han fikset et nytt spamfilter har det blitt svært lite. Både min gmail og hotmail-konto mottar mye mer spam enn jeg gjør via hans server. Og som sagt, når jeg har mailer som er flere år gamle liggende på serveren hans, da er det stabilt nok for meg. Er det noe jeg absolutt må ta vare på, vil jeg alltid laste det ned på min egen maskin og ta backup av det. Hadde aldri stolt på noen om det var "livsviktig" informasjon.

 

Nok om det. Jeg foretrekker ihvertfall hans server over alle andre tilbydere, fordi det passer meg best.

Lenke til kommentar

Hva? Har ikke gmail tatt igjen hotmail før nå?!

 

Det inntrykket jeg sitter igjen med hos gmail er at de hele tiden utvikler produktet og forbedrer brukeropplevelsen. Mens med hotmail synes jeg det har stått rimelig stille, men med større endringer en sjelden gang i blant.

 

Heia beta-trenden til gmail sier nå jeg. Det er jo en av fordelene slik jeg ser det. At noen velger å vente til beta-perioden går ut, blir som å vente på det perfekte. Glem det, ingenting er perfekt for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...