Gå til innhold

Brødbakermaskinen min falt i gulvet


leahh

Anbefalte innlegg

Fikk en ny brødbakermaskin til jul - en wilfa bma-25, og den har fungert helt supert til nå. Pleier å bruke timerfunksjonen sånn at brødet er ferdig når jeg våkner. I dag våknet jeg derimot til en maskin som lå på gulvet, hadde tydeligvis veltet og falt over kanten på benken.

 

Maskina skrur seg helt fint på og det lyser ingen feilmelding. Men en bit av festet på lokket er falt av så lokket er litt løst. + At jeg er skeptisk til å sette på en maskin som har falt i gulvet!

 

Er dette en reklamasjonsgrunn? eller er dette noe som sannsynligvis vil regnes som selvforskyldt?

Maskina sto godt innpå benken, og har aldri vært noe problem at den beveger på seg før..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, det står det ikke. Det er ment at man skal kunne sette den på uten tilsyn, feks når man sover så man har nybakt brød når man våkner. Derfor har den innebydt timer.

 

Det står kun at maskinen må stå stødig og trygt -og det mener jeg den gjorde. Den sto langt innpå benken, og eneste måten jeg kunne sikret den bedre var ved å binde den fast. Og DET kan det umulig være meningen at man skal måtte gjøre..

 

Skjønner egentlig ikke hvordan du mener at det er selvforskyldt jeg!

Lenke til kommentar

Sålenge en gjenstand har er blitt utsatt for en "yttre påkjenning", så har skal du argumentere VELDIG godt for at noen aksepterer reklamasjon på den!

 

Hvis du prøver å google etter maskinen din og klarer å finne fram til mange som har hatt samme problem, kan det hende at du kan sannssynliggjøre at det er en mangel på den.

Lenke til kommentar

Hvordan kan den ha falt i gulvet, hvis du ikke dyttet den, og ikke har kjæledyr? Rister den under bruk?

Har den danset bortover bordet slik den gamle mobilen min gjorde hver gang den ringte? (vibratorfunksjon og veldig lett design)

 

Hvis den ikke kan riste seg over bordkanten, så må jo en ytre påvirkning ha dyttet den over kanten...

Spørs hvor langt du kommer med den klagen.

 

(Jeg er ikke jurist, og har null erfaring med brødbakermaskiner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...