Gå til innhold

Tid for sesjon snart...


the_basher

Anbefalte innlegg

...og derfor lurte jeg på hvor jeg burde sette opp ønsker?

 

Jeg har lyst til å skyte mest mulig, og samtidig ha varierte oppgaver og øvelser.

 

Og så lurte jeg på om det er noen avdelinger der de står opp senere enn kl 6.00? Er B-menneske deluxe... :-P

 

Beklager om det har vært en tråd tidligere, men fant ikke noe da jeg prøve å søke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jegerkompaniet (er vel fortsatt på GP, men flyttes til setermoen etter hvert. Usikker på hvor innrykk 09 finner sted), 2BN på skjold, Panserbataljonen og til dels garden er fine plasser å være om du ønsker mye pang-pang. Eventuelt en av de berømte jegerkommandoene. Kommer du inn der får du I HVERT FALL mye pang-pang.

Det du må huske på er at jo mer moro, jo mer hat. Altså, de som får skyte mye og gjøre mye "kult", er også de som må sove mye ute i skauen, gå lange marsjer etc. Jo mer gøy du får være med på, jo mer må du betale i form av hating i teig. Å stå opp seint kan du bare glemme uansett hvor du er.

Lenke til kommentar

jeg er også B menneske, hater å stå opp.

men, etter ett par uker var det faktisk helt "greit" å stå opp 06:00, sov "lenge" i helgene, stor opp mellom 8 og 9 stort sett.

 

de som evt står opp etter 06:00 er de som har kjedelig tjeneste, vakta og slikt har det gjerne litt friere da de også jobber på natta(jeg hadde det ihvertfall slik når jeg var i vakta ett par ganger)

 

som Herrbrun sier, jo mer pang-pang, jo mer hat og skog.

INGEN drar ut i skogen og skyter hver dag og drar tilbake til leiren og sitter på kontor/velferd/whatever resten av dagen.

men, det er morro å være i skogen også, mye hat men mye morro.

ting høres ofte værre ut enn hva det er, en uke i fjellet med 20 blå høres ikke fristende ut men du lærer hva du skal gjøre for å overleve og ha det greit, eneste gangen jeg var kald i løpet av den uka var når gradestokken vistnok nærmet seg 30 blå og vi skulle sitte rolige på feltgudstjeneste.

Lenke til kommentar

Tusen takk for flotte og utfyllende svar.

 

Det med mer pangpang, mer trening er helt greit. Jeg liker å gå lange turer generelt så jeg har egentlig ikke noe problem med villmarka. Er redd for å havne en plass der det blir typ 3 dager med lange øvelser slik som bygg en trehytte eller what so ever uten at jeg får litt action i form av pangpang :-)

 

Ser at jeg ikke slipper unna morrareveljen, men jeg håper det går bra mtp nattsøvn og at man kommer fort i døgnrytme.

 

Jegerbataljonen er vel ikke for førstegangstjenesten? Mener jeg hørte at du må fullføre hele førstegangstjenesten før du kan være elev i feks HTTS, JB ol.

Endret av the_basher
Lenke til kommentar
Tusen takk for flotte og utfyllende svar.

 

Det med mer pangpang, mer trening er helt greit. Jeg liker å gå lange turer generelt så jeg har egentlig ikke noe problem med villmarka. Er redd for å havne en plass der det blir typ 3 dager med lange øvelser slik som bygg en trehytte eller what so ever uten at jeg får litt action i form av pangpang :-)

 

Ser at jeg ikke slipper unna morrareveljen, men jeg håper det går bra mtp nattsøvn og at man kommer fort i døgnrytme.

 

Jegerbataljonen er vel ikke for førstegangstjenesten? Mener jeg hørte at du må fullføre hele førstegangstjenesten før du kan være elev i feks HTTS, JB ol.

 

ikke tro at du er så heldig at du får lov til å bygge en trehytte på øvelse...

kommer du i en grønn avdeling er det ikke noe problem med action på øvelse, jeg var glad om jeg fikk sove 5 timer i løpet av en natt på øvelse, alltid klar til å dra på 10 minutters varsel(ja, det skjedde)

 

godt at du liker lange turer og ikke har noe problemer med villmarka, er langt ifra det samme å gå på "tur" i forsvaret og gå på tur hjemme, i forcen har man ofte en del utstyr med seg, kan ikke ta pause og går i ett relativt høyt tempo, når man samtidig legger på lyd-, lys- og spordisiplin er det ikke mye som minner om tur man går hjemme...

Lenke til kommentar
Er klar over at det ikke er som vanlig spasèrturer. Har bært mye tung sekk før og overnattet mye i villmarken, så jeg ser ikke på det som den største utfordringen.

 

Hvor var du i førstegangstjenesten?

 

HVUV, det er nedlagt nå men tror tjenesten jeg hadde ville passet ypperlig for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...