Gå til innhold

Overgang fra Scart til HDMI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle enheter (DVD, PVR-motaker osv) må ha et HD-standard for at du skal få nytte av HD ellers hjelper ikke HDMI. Alle disse HD-enhetene har egen HDMI utgang, men ingen SCART.

 

På bakgrunn av dette tør jeg si at det ikke finnes, men om det finnes er det lite poeng. Da må dere kjøpe en ny DVD spiller eller hva det nå er deres skal koble opp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Så til TVn har vi en Dreambox, men den har bare Scartkabel utgang. Er det mulig å få en overgang fra Scart til HDMI?

Du får ikke HD-kvalitet bare du benytter deg av en HDMI-kabel. Hvis Dreambox-en har utgang for scart, så kjører du scart inn til TV-en. Du greier ikke få "bedre kvalitet" enn det utgangssignalet er, så det hjelper lite å prøve å "gjøre signalet om" til noe som kan sendes gjennom en HDMI-kabel.

Lenke til kommentar
Alle enheter (DVD, PVR-motaker osv) må ha et HD-standard for at du skal få nytte av HD ellers hjelper ikke HDMI. Alle disse HD-enhetene har egen HDMI utgang, men ingen SCART.

 

På bakgrunn av dette tør jeg si at det ikke finnes, men om det finnes er det lite poeng. Da må dere kjøpe en ny DVD spiller eller hva det nå er deres skal koble opp.

Mulig jeg missforsto deg, men hvis du mener at HD-mottakere ikke kommer med SCART, så tar du feil. HD-mottakere kan ha både SCART og HDMI.

 

Uansett, som KVTL allerede har nevnt, så er det komponent som er det beste alternativet for analoge signaler. (Blå\Grønn\Rød til video + rød og hvit til lyd)

 

Skal du bruke en scart-scart kabel, så bør du også sjekke om hvis du har flere scart-innganger på tv-en, så bør du bruke den som heter "RGB" eller "Component", istedet for "AV".

 

Det dere kan gjøre for å få bedre bilde er å kjøpe en Scart til Komponent- kabel og aktivere komponent på dreamboxen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...