Gå til innhold

The Prodigy - Invaders Must Die (23. februar 2009)


Cuneax

Anbefalte innlegg

Band merch er gull! Både for fansen og artisten.

 

Ja, det er sant det, vi er ganske dårlige på det i Norge. Har jo Body Map i Oslo, da. De har det meste innen kjente artister (ikke så mye pop, men), og også en del mindre kjente alternative band. Det beste er uansett å kjøpe på nettet, da kan man få fingrene i mye flott, altså. Og selvsagt benytte seg av muligheten når man er på konsert, siden de fleste band har med seg et par tonn av merch når de spiller.

 

Jeg skulle forresten hatt ny Prodigy-t-skjorte selv. Den jeg kjøpte i all hui og hast på den forrige konserten deres i Norge er jo svær som et telt, og ikke så kul, egentlig :b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla folkens! Godt å se at nordmenn ikke har glemt Prodigy :) Mange av dere som skal på konserten 27. februar? Jeg skal, kommer over fra Bergen ;)

 

Noen av dere som er medlem på Brainkiller forresten?

http://www.brainkiller.it/public/forum/ind...a4f713bee12020b

 

Blant verdens største fan-forum for bandet. Ta dere en tur der. Jeg er blant annet moderator der :) Bare spør meg om dere lurer på noe om bandet og utgivelser. Kan min del ;)

 

Angående Lost Beats EP ,så er det rykter om at den vil bli sluppet for seg selv via iTunes om et par måneder. Selv har jeg bestilt Deluxe boksen til albumet. Gleder meg til å få den i posten ^^ Da skal naboene konverteres hehe :p

Lenke til kommentar
Håhå. :D Jeg gleder meg til dette ^^

Har forhåndsbestilt "Deluxe Box-set" til 500,- på CDon.no :D er man fan, så er man fan.

 

Bare 500?? :o

 

Jeg kjøpte fra offisielle online butikken deres, og de hadde en satan så pris på frakt, så det ble vel en 700 eller mer til sammen o.0

 

Er uansett verdt det. Er ikke ofte de kommer med nytt album ;)

 

Innholdet i Luxury settet :

 

- five 7-inch orange coloured vinyl singles featuring all the tracks on the album

- the CD/DVD version of the album

- exclusive Prodigy poster

- two exclusive stencils

- Prodigy sticker sheet

- bonus audio disc

 

It's easy to forget that not only have The Prodigy given us some of the greatest hits of the rave era and beyond with 'Out of Space', 'Everybody In the Place', 'Charley Says', 'Firestarter' and 'Smack My Bitch Up', they also gave a face to rave and to the rest of us donated the whole idea of selling a credible, uncompromising dance music album with the personality and punk panache of a rock artist – and sold 16 million albums in the process.

 

Now, on 'Invaders Must Die', Liam Howlett, Keith Flint and Maxim all feature on the album, which is the first time since the release of 'Fat Of The Land' in 1997. The result is back to their bone-shaking best - a collision of old skool rave noise with the stratospheric limits of new technology.

 

Tracklisting

 

7-inch #1

 

Side A

1. Invaders Must Die

Side B

1. Omen

 

7-inch #2

 

Side A

1. Thunder

Side B

1. Colours

 

7-inch #3

 

Side A

1. Take Me To The Hospital

Side B

1. Warriors Dance

 

7-inch #4

 

Side A

1. Run With The Wolves

Side B

1. World's On Fire

 

7-inch #5

 

Side A

1. Piranha

Side B

1. Stand Up

 

 

CD

 

1. Invaders Must Die

2. Omen

3. Thunder

4. Colours

5. Take Me To The Hospital

6. Warrior's Dance

7. Run With The Wolves

8. Omen Reprise

9. World's On Fire

10. Piranha

11. Stand Up

 

DVD

 

1. Invaders Must Die (video)

2. Omen (video)

3. World’s On Fire (live film)

4. Warriors Dance (live film)

 

Bonus CD

 

1. The Big Gundown

2. Black Smoke

3. Disko Punks

4. Fighter Beat

Lenke til kommentar

Og hvem var sniken? :whistle:

 

Fått kjøpt albumet tidligere eller noe? "Thunder" og "Take Me to the Hospital" er favoritter inntil videre. "Omen" er deilig oldskool, det samme kan sies om "Warrior's Dance" også. Syns ikke det er så mye tamt egentlig, men heller litt mindre fengende i forhold til tidligere gudeklasse.

Lenke til kommentar

Fikk Lost Beats EP idag! Ikke så veldig imponerende samling. Men The Big Gun Down (og kjent som Comanche live, sjekk youtube) er helt genial :D

 

Lost Beats EP

1. The Big Gundown

2. Black Smoke

3. Wild West

4. Fighter Beat

 

Ser ut til at Disco Punks er erstattet med Wild West!

 

Edit: Wild West er nytt navn på Disco Punks!

 

Confusing I know :p

Endret av Jericho-X
Lenke til kommentar

Terningkast 5 - i VG:

The Prodigy: «Invaders Must Die»

 

De britiske «rockerave»-mestrene har så langt slitt med å finne sin plass i årtusenet de pekte mot på sine 90-tallsplater. Tittel og omslag på deres femte album lover da også det verste; igjen får man inntrykk av at de skal bjeffe høyt, uten å bite skikkelig.

 

Men så viser det seg at «Invaders Must Die» biter hardt likevel, og den gjør det med mange av kvalitetene som gjorde «Music For The Jilted Generation» (1994) til et av tidenes mest zeitgeist-fangende album. Liam Howlett har gjenfunnet kjemien, og leverer panikkartede breakbeats, brutale synthlyder, lekne vokalknagger og digre, deilige riff som sørger for at man hiver hendene i været i ren refleks.

 

Det er fint lite fornyelse her, men det er storartet stupid moro - og oppsiktsvekkende at The Prodigy nå fremstår tidløse, nærmest klassiske, ikke lenger håpløst akterutseilte. Akkurat nå er de den elektroniske rockens AC/DC.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med albumet, men jeg mener det manlger noen låter som tar av litt mer.

Mange av de har bra potensiale og starter veldig bra men så bare skjer det ikke noe mer og de ender opp litt for ensformige. Men gleder meg uansett til fredag!

"Omen reprise" minner meg om en eller annen gammel trance låt men jeg klarer ikke å komme på hvilken!

Er det noen andre som skjønner hvilken jeg mener? Kanskje ikke så lett å vite hva jeg mener men er jo verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...