nordin Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Har en HP Compaq 6517b som har forhåndsinstallert Vista. Vil gjerne bytte til XP, men når jeg setter i XP-cden og systemet begynner å laste filene fra den (i begynnelsen, når man har blå bakgrunn), restarter den seg bare. Er det noe galt med CDen min, eller må jeg gjøre noe i BIOS f.eks. før jeg installerer XP på en PC med forhåndsinstallert Vista?
p@ge Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 du må går inn i bios og forandre oppstart rekkefølge til cd-rom som 1e valg. Make sure you can boot with your CD drive - Unlike Windows 9x/Me, the Windows XP CD-ROM is bootable, so you will not need a boot floppy to initiate Setup. However, some PCs don't offer the capability to boot from CD, though this should be rare on the newer systems that can run XP. More likely is that your system can boot from CD but isn't set up to do so. To set up your system to boot from the CD, you'll need to enter the BIOS software and change the boot order. Typically, you will want your system set up to boot from CD, then floppy, then the first hard drive. Check the manual that came with your PC or motherboard for information about entering the BIOS and making this change, if needed. lykke til
Jann - Ove Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 BIOS er satt opp rett. Problemet er vel mer at maskinen kansje ikke liker xp-disken din. Støtter maskinen xp?
SpecialForce Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Maskinen støtter nødvendigvis ikke xp hvis vista er forhåndsinstallert. Har sikkert noe med det å gjøre.
HAG Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 (endret) "Nedgradering" er og et problem, fikk en Compaq 6730b for ei uke siden, i "boka" stod det: "start opp, programvare legger seg inn automatisk" fant CD med XP i eska og slappa av og gikk fem på, Vista blei operativsystemet Tok fram XP plata og sleit litt i starten, tok full format av C, gikk fra maskina noen timer og nå gikk XP inn "Må" ha XP og seriellport noe denne maskina har, ifølge omtalen hos Komplett har denne Vista og XP, manualen burde hatt stor rød tekst om oppstart med XP CD i maskina for de som vil ha XP - "Automatikk" kun for de som vil ha Vista... Prøv og finne XP drivere til maskina her hos HP fant til pressario 6715TU, legg inn all ID på maskina og se om det er drivere til XP der. Uten drivere kan det bli vanskelig og få inn XP Endret 7. februar 2009 av HAG
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå