Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Smerter under knærne:(


Anders1995

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener du, rett under kneskålen, eller bak? Kanskje litt på siden?

 

Hvordan er smerten? Stikkende, som en nål? Pressende?

 

Forklar smerten litt mer nøyaktig, om du kan. :)

 

Jeg vil tro 3cm nedforbi kneskålen, foran. Jeg vil tro at smerten føles pressende. Jeg får vondt når jeg f.eks går opp/ned trapper, reiser meg opp eller når jeg bøyer meg ned. Jeg tror også at det er litt hovent.

Lenke til kommentar

Hm, jeg har noen liknende smerter, men litt mer bak kneskåla. Sliter selv med forandringer i noe som heter Hoffas Fettpute og en vannsyste i knehalsen (baksiden av kneet).

 

Ut ifra det lille jeg har fått høre nå, kan det nesten høres ut som en liten slitasje eller at knoklene gnir direkte på hverandre (at du mangler en beskyttende og dempende fettpute). Skal ikke se bort ifra at det er problemer med menisken heller, men det kommer litt an på gener eller arbeidsforhold/fritidsaktiviteter.

 

Snakk med fastlegen din og be om å få snakke med en kne-spesialist. Dette er det beste du kan gjøre egentlig. Leger er treige, men kommer du til en spesialist, vil du nok se det blir fart på sakene.

 

Jeg regner med at du kommer til en MR-scan etter dette (detaljert scan), men ventetiden på dette er lang over hele landet (sist gang måtte jeg vente 3 mnder på scan).

Lenke til kommentar
Hm, jeg har noen liknende smerter, men litt mer bak kneskåla. Sliter selv med forandringer i noe som heter Hoffas Fettpute og en vannsyste i knehalsen (baksiden av kneet).

 

Ut ifra det lille jeg har fått høre nå, kan det nesten høres ut som en liten slitasje eller at knoklene gnir direkte på hverandre (at du mangler en beskyttende og dempende fettpute). Skal ikke se bort ifra at det er problemer med menisken heller, men det kommer litt an på gener eller arbeidsforhold/fritidsaktiviteter.

 

Snakk med fastlegen din og be om å få snakke med en kne-spesialist. Dette er det beste du kan gjøre egentlig. Leger er treige, men kommer du til en spesialist, vil du nok se det blir fart på sakene.

 

Jeg regner med at du kommer til en MR-scan etter dette (detaljert scan), men ventetiden på dette er lang over hele landet (sist gang måtte jeg vente 3 mnder på scan).

 

Tusen takk for hjelpen! Hjelper meg en god del. Nå vet jeg hva det kan dreie seg om!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...