Gå til innhold

PCutstyr nær konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er nettsida til meeter.no under oppdatering:S tippe den aldri kommer opp ijenn-.-

 

Nå er også sidene til pcutstyr.no nede for "oppdatering".

Amentio og datakjeden også. Er nok hele webmercs som er nede.

 

[edit] når man ser hva som skjer hos webmercs så er det nok der problemet ligger.

Endret av riroil
Lenke til kommentar
Sendte nettopp mail til tv2 hjelper deg. viss me får det opp på tv er di bare nødt til å fikse opp;)

 

Dette er nok ikke noen sak for TV2 Hjelperdeg. Dette er en helt vanlig sak. Bedrifter går konkurs og kreditorene taper penger. Som oftest er det banker og andre bedrifter (+ eierene) som taper mest på konkurser (siden de er de største kreditorene).

 

Hvorfor bedriftene går konkurs er en annen sak. Her kan det være mye rart, alt fra tapping av verdier fra firmaet, til så enkelt at kundene forsvinner. En får ikke nok penger til å dekke utgiftene, og da blir det konkurs.

 

Bit i deg det sure eplet og glem saken. Her er det lite du kan gjøre.

 

- kjbu

Lenke til kommentar
Sendte nettopp mail til tv2 hjelper deg. viss me får det opp på tv er di bare nødt til å fikse opp;)

 

Dette er nok ikke noen sak for TV2 Hjelperdeg. Dette er en helt vanlig sak. Bedrifter går konkurs og kreditorene taper penger. Som oftest er det banker og andre bedrifter (+ eierene) som taper mest på konkurser (siden de er de største kreditorene).

 

Hvorfor bedriftene går konkurs er en annen sak. Her kan det være mye rart, alt fra tapping av verdier fra firmaet, til så enkelt at kundene forsvinner. En får ikke nok penger til å dekke utgiftene, og da blir det konkurs.

 

Bit i deg det sure eplet og glem saken. Her er det lite du kan gjøre.

 

- kjbu

 

Må jo ver noe eg kan jør si det ikke er mer en 12 dager si eg bestilte varen. si d sje sjer noe me ordren så e jo pengane mine hos di ennå

Lenke til kommentar

Men det er noe jeg ikke skjønner. Det gikk dårlig med bedriften, også var butikken stengt en stund, for så å starte opp igjen, og så skjer dette.

Hva kan man tjene på slikt?

 

Jeg ble veldig skeptisk til bedriften når de startet opp igjen, og med ny "eier" som ikke hadde noen ansvar for gamle kunder.

 

Er det noen her som er kunde og har sendt inn et defekt produkt eller noe, uten å få igjen vare eller penger?

 

Rart at ikke TV2 hjelper deg ga butikken terningkast 6, som de gjorde med Whitebox.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er nå i kontakt med politiet for å anmelde meeter.no for svindel. dette kan rett å slett ikkje fortsetta! må få stoppa dette si flere personer nå har tapt flere tusen rett ut vinduet

 

På hvilken måte har de svindlet deg ?

 

27 dager siden han bestilte og betalte. Ingen penger, inger vare®, ingen kontakt med selger. Det er slik jeg oppfatter situasjonen etter å ha lest igjennom her på 2 minutter.

Lenke til kommentar
Er nå i kontakt med politiet for å anmelde meeter.no for svindel. dette kan rett å slett ikkje fortsetta! må få stoppa dette si flere personer nå har tapt flere tusen rett ut vinduet

 

På hvilken måte har de svindlet deg ?

 

27 dager siden han bestilte og betalte. Ingen penger, inger vare®, ingen kontakt med selger. Det er slik jeg oppfatter situasjonen etter å ha lest igjennom her på 2 minutter.

 

Det er vel forkjell på svindel og konkurs.

Men uskyldige blir rammet uansett dessverre.

Lenke til kommentar
Er nå i kontakt med politiet for å anmelde meeter.no for svindel. dette kan rett å slett ikkje fortsetta! må få stoppa dette si flere personer nå har tapt flere tusen rett ut vinduet

 

På hvilken måte har de svindlet deg ?

 

27 dager siden han bestilte og betalte. Ingen penger, inger vare®, ingen kontakt med selger. Det er slik jeg oppfatter situasjonen etter å ha lest igjennom her på 2 minutter.

 

Det er vel forkjell på svindel og konkurs.

Men uskyldige blir rammet uansett dessverre.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Svindel

 

"Svindel er kunsten å lure til seg noe som ikke er sitt eller man ikke har rett til, gjennom kriminelle måter. Enkelt sagt kan man si at svindel er å skape illusjoner hos motparten, forventninger som ikke blir oppfylt."

 

Om det har foregått noe kriminelt her vil politiet finne ut. Før den tid blir det bare spekulasjoner. Hvis de har solgt og tatt betalt for varer en stund etter at de selv vet de er konkurs vil jeg tro det er kriminelt.

 

Utenom det vil jeg anbefale alle å bruke kredittkort på netthandel. Spesielt i disse tider vi har vært inne i en stund nå. Da får man (som regel) pengene igjen hvis man ikke får det man har betalt for.

Lenke til kommentar
Er nå i kontakt med politiet for å anmelde meeter.no for svindel. dette kan rett å slett ikkje fortsetta! må få stoppa dette si flere personer nå har tapt flere tusen rett ut vinduet

 

På hvilken måte har de svindlet deg ?

 

27 dager siden han bestilte og betalte. Ingen penger, inger vare®, ingen kontakt med selger. Det er slik jeg oppfatter situasjonen etter å ha lest igjennom her på 2 minutter.

 

Det er vel forkjell på svindel og konkurs.

Men uskyldige blir rammet uansett dessverre.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Svindel

 

"Svindel er kunsten å lure til seg noe som ikke er sitt eller man ikke har rett til, gjennom kriminelle måter. Enkelt sagt kan man si at svindel er å skape illusjoner hos motparten, forventninger som ikke blir oppfylt."

 

Om det har foregått noe kriminelt her vil politiet finne ut. Før den tid blir det bare spekulasjoner. Hvis de har solgt og tatt betalt for varer en stund etter at de selv vet de er konkurs vil jeg tro det er kriminelt.

 

Utenom det vil jeg anbefale alle å bruke kredittkort på netthandel. Spesielt i disse tider vi har vært inne i en stund nå. Da får man (som regel) pengene igjen hvis man ikke får det man har betalt for.

 

Konkurs hadde det vært om de hadde opplyst noe på hjemmesiden sin, ikke utgitt seg for å være i full drift. Svindel er slik de nå opererer, tar imot ordre og betaling, uten å levere en eneste vare.

 

Jeg har klaget dem inn til forbrukerrådet for 2 bestillinger, den ene var en retur sak, hvor dem har lovet opptil flere ganger å gjøre opp for seg, dette gjelder en vare returnert november 2008 som jeg forsatt ikke har fått tilbake penger for.

 

Den andre bestillingen gjelder vare som enda ikke er levert men betalt for.

 

Har avbestillt ordre uten å ha sett ei krone.

 

Kundeservice er ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar

Kjørte forbi hentelageret igår og husket heldigvis å ta en titt på denne mystiske lappen på døra:)

 

Det står noe som dette: "Hentelageret er desverre stengt, men du er velkommen til å bestille på våre nettsider"

 

(ikke helt ordrett men samme budskap, gadd ikke å skrive opp hva som sto der... :p )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser også at de har tatt ned skiltet fra veggen bak Wenås.

Forsøkte å ringe dem hele forrige uke (uke 32) uten svar, bare tlf.svarer.

 

Tips: Hva med å kontakte pcDoktorn i Sarpasborg.

 

http://www.e-bedrift.no/detail/link-2784.html

 

De har butikk åpent fra kl.10.00 på hverdager.

 

De har også eget verksted og kan skaffe det meste av hardware og software som komplett, men de har ikke nettbutikk.

 

Er bare å sende de en mail så skaffer de det meste.

Lenke til kommentar

Men er de konkurs da? Så lenge de holder åpent for handel må de svare for seg. Ellers kan kreditorer politianmelde og sende konkursbegjæring. Deretter stå på kravene mot konkursboet. Eventuelt kan dere stevne Alexander Tvete inn for konfliktrådet, det koster ca tusenlappen, men kan gi løsning på krav dere har...

 

Jeg har selv et objektiv til kamera jeg skulle ha byttet, ser dårlig ut. Har mailet dem et par ganger i uka de siste fire ukene, Alexander Tvete svarer ikke på telefonen og PCUtstyr.no holder like jævlig oppe butikken.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...