Gå til innhold

Hva skjer med meeter.no?


Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som skjer med denne nettbutikken? En uke etter at jeg la inn ordren, står det fortsatt kun behandlet, selv om varene var på lager. Nå vises varene som at de ikke lenger er en del av sortimentet. De har natuligvis trekkt pengene fra min konto, men svarer ikke på e-post og tar ikke telefoner....

 

Styr unna... :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva som skjer med denne nettbutikken? En uke etter at jeg la inn ordren, står det fortsatt kun behandlet, selv om varene var på lager. Nå vises varene som at de ikke lenger er en del av sortimentet. De har natuligvis trekkt pengene fra min konto, men svarer ikke på e-post og tar ikke telefoner....

 

Styr unna... :thumbdown:

 

Samme har skjedd med meg. 3 uker nå og ingen varer. Support bruker en uke av gangen før de svarer. Jeg har bedt de kansellere 3 ganger, men neida det klarer de ikke.

Lenke til kommentar
Pengene blir da bare satt til side, og ikke overført til nettbutikken før varene er sendt (via kredittkort)?

 

I så fall er det jo bare til å kontakte banken for å få pengene tilbake :)

 

Nei, dette stemmer ikke. I følge min bank var pengene trukket fra konto. Banken skulle sende meg eit skjema jeg kunne fylle ut, for å gå videre med saken... men pengene er mest sannsynlig tapt.

 

Noen som får kontakt med meeter eller glomma handel as?

Lenke til kommentar
Du får pengene tilbake hvis du har betalt med VISA og sender inn skjemaet. Bankene liker bare ikke å reklamere for denne rettigheten...

 

Jeg spurte om det lå noen forsikring i visakortet mitt, men det gjorde det ikkje... da måtte jeg brukt mastercard... men kan være spesielt for min bank...

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at dette kun gjelder ved kredittkjøp. Loven som gir denne rettigheten heter jo Kredittkjøpløven.

 

§ 8. Kjøperens innsigelser mot annen kredittyter enn selgeren

 

Ved forbrukerkredittkjøp kan kjøperen overfor annen kredittyter enn selgeren gjøre gjeldende de samme innsigelser og pengekrav på grunnlag av kjøpet som han kunne gjøre gjeldende mot selgeren. Ved siden av reklamasjon overfor selgeren etter kjøpslovens regler må kredittyteren i tilfelle underrettes så snart det er rimelig høve til det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bestilte noen varer fra Meeter.no på fredag morgen (17. april), men siden ordrene mine forstod sto "til behandling" idag, så forsøkte jeg å ringe dem. Men kom bare til en telefonsvarer som ba meg sende mail.

 

Det gjorde jeg, men ingen svar fra Meeter foreløpig.

 

Er det ikke snart på tide at Meeter blir fjernet fra prisguiden til Hardware.no? Så ikke enda flere får tatt sine penger som "gissel"?

 

Dette hadde ikke skjedd dersom de ikke hadde vært i prisguiden. Mitt kjøp ble gjort fordi de dukket opp med en god pris der.

 

Ser kanskje ut som jeg må kontakte kredittkort-utstederen min for å kansellere bestillingene hos Meeter :(

Lenke til kommentar

Det lønner seg å bruke Mastercard ved handling på nett! Enklere å få tilbake pengene sine ved bruk av dette kortet enn med Visa. Ved Mastercard får du faktura i etterkant, da betaler du ikke men kontakter banken din. Ved Visa-kjøp kan det være trukket fra konto allerede og og det er en litt tyngre vei å gå!

Lenke til kommentar

Jeg brukte heldigvis mitt Visa kredittkort, og ikke det vanlige Visa debetkortet som er knyttet opp til min bankkonto. Så da blir lettere med refusjon fra Visa etter hva jeg forstår?

 

Faktisk står det fortsatt kun Visa reservasjon på kontoutskriften, det betyr kanskje at reservasjonen fra Meeter automatisk blir borte i løpet av 4-5 dager hvis ikke Meeter gjør noe med mine ordrer?

 

Men jeg lar foreløpig tvilen komme "tiltalte" (Meeter) til gode, og venter 1 uke fra jeg la inn ordrene før jeg gjør noe.

 

Hvis de ikke reagerer på noen måte innen den tid blir det klage til banken og kanksje også en klage til Hardware.no som bidrar til at folk blir lurt inn i klørne til Meeter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...