Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Laptop finner plutselig ikke det trådløse nettverket...?


Anbefalte innlegg

Scenario:

Plutselig har dama mi sin laptop (packard bell sak) sluttet å finne hjemmenettverket våres. Jeg har koblet opp dette for noen dager siden, og laptoppen har funnet nettverket hele tiden. Men så i går kveld ville den ikke lenger. Den finner merkelig nok nettverkene i nabolaget, men ikke det i leiligheten våres :hmm:

Jeg har sjekket med min egen laptop, og den finner og kobler seg opp med en gang - det samme gjør telefonen min.

 

Har prøvd å reparere nettverket osv, men intet funker. Hva i hule kan være problemet??? Makinen det gjelder har XP, mens min laptop bruker Vista. Tlf har WM...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner ingen steder hvor man kan endre kanaler...? det rare er jo at det funket for kort tid siden :hmm:

 

Edit:

Jeg gikk inn på routeren og endret kanal fra Automatisk til 10, og da funket det med en gang. Så er spørsmålet: har dette noe å si for resten av nettverket? Hva er riktig å bruke? best med auto, eller fast kanal? plz enlighten me :)

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Det funker fint med fast kanal. Det autovalget gjør at routeren finner en kanal med lite trafikk i øyeblikket som kan være en fordel i enkelte situasjoner.

 

Som nevnt tidligere så er det ikke noe problem å endre land...

 

Det er kalt location i eksemplet under:

http://support.dell.com/support/edocs/netw...UG_EN/props.htm

Ok, misforsto litt. På egenskapene til dette kortet (Ralink RT2500 Wireless LAN Card) er det ikke noe valg for å endre location. Men har lest litt rundt, og ser ut til at man bør velge kanal 1,6 eller 11. Her i nabolaget er det sikkert rundt 20 nettverk jeg får inn, så da skal det vel litt til å forhindre skurr fra de andre :D Har også prøvd Network Stumbler for å finne kanalene naboer bruker, men det programmet fungerer ikke på denne maskinen/ wifi kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...