Gå til innhold

* LØST - Problem med minneoppgradering av Toshiba laptop

Montag

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tenkte å oppgradere minnet på min laptop av merket

Toshiba Satellite A100-230,Intel Dualcore T5500 @1.66GHz.

Jeg har 2 memslots og kan max ha 2GB.

Originalminnet er av typen: DDR2 SO-DIMM, PC2-4300U DDR2-534

Problemet er at denne minnetypen visstnok er bort i mot umulig å oppdrive, og i beste fall kun til blodpris.

En selger i en av landets større dataforhandlere anbefalte meg å gå for minne av typen

DDR2 SO-DIMM, PC4200, DDR2-533. I følge han var forskjellen på 1 MHz fra originalminnet ikke noe å bry seg om da det ikke ville bli noen signifikant ytelsesforskjell.

Har han rett, eller bør jeg bite i det sure eplet og betale i dyre dommer for originalminne fra Toshiba?

Endret av Montag
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Du skal kunne bruke det meste av DDR2 SO-dimm. Maskinen justerer selv hastighet.

Greit nok, men har han rett i at man ikke får noen ytelsesreduksjon - er jo kun 1 MHz forskjell, men dog? (Prisdifferansen mellom de to minnetypene var forresten betydelig...)

Er det noen stor forskjell på PC2-4300U og PC-4200, og er det i såfall verdt penga å gå for den langt dyrere førstnevnte?

Endret av Montag
Skrevet
Det er nok ikke værdt pengene... Jeg kjøpte de billigste, og er storfornøyd ;)

En av de 100 % garanterte svarene; Selvfølgelig er det ikke verdt å betale mer for 1MHz raskere minne. Om da ikke utgangspunktet også var 1.

Takker for svar. Da går jeg for de billigste.

Skrevet (endret)
Selv om det står max 2 GB, kan den ha mer - det gikk helt fint her ;)

Hehe, du har altså samme maskin? For moro skyld, hvor mye ram kjører du med nå da?

Endret av Montag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...