Gå til innhold

"Ikke nok diskplass" ved kopiering av filer, men det er 23 GB ledig!


Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en Western Digital My Book 500 GB ekstern harddisk, og jeg forsøker å få kopiert over en fil på 5 GB til den. Disken har 23,6 GB ledig, men jeg får opp en feilmelding om at det ikke er nok diskplass til å kopiere over filen (sånn dialogboks hvor du får forespørsel om diskopprydning). Dette har jeg opplevd en gang før, men da orket jeg ikke å se nærmere på saken.

 

Hva skjer? Kan dette ha noe å gjøre med plassmangel på systemdisken (C:)?

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har nok med filsystemet å gjøre. Disken har helt sikkert FAT32 og enkelt filer større enn 4GB går ikke. Skal du ha store filer der må du formatere til NTFS syetem eller konvertere disken til NTFS. For å konvertere disken i Vista, gå til Start>Alle Programmer>Tilbehør, høyreklikk på System symbolet, velg Kjør som administrator, klikk Fortsett på det vinduet som hopper opp, skriv så convert X: /fs:ntfs

i system symbolet hvor X er bokstaven til disken din.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Jeg sitter med en Western Digital My Book 500 GB ekstern harddisk, og jeg forsøker å få kopiert over en fil på 5 GB til den. Disken har 23,6 GB ledig, men jeg får opp en feilmelding om at det ikke er nok diskplass til å kopiere over filen (sånn dialogboks hvor du får forespørsel om diskopprydning). Dette har jeg opplevd en gang før, men da orket jeg ikke å se nærmere på saken.

 

Hva skjer? Kan dette ha noe å gjøre med plassmangel på systemdisken (C:)?

 

Må og hugse på at når du gjør dette vil all data bli slettet fra den:) Så pass på å ta backup vist du har masse viktig på den

Lenke til kommentar
Se her ja, den er selvsagt FAT32.. Hvorfor kommer de ikke som NTFS fra fabrikken?

 

Regner med at det er fordi de vil virke både på Windows og Mac maskiner. BTW, konvertering sletter ingenting av det du har på disken. Har brukt det masse ganger, til og med på system disken og aldri mistet noe. Men klikker USBen eller PCen, da er man nok fi... dragen ja. :whistle:

So backup, no bad idea.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...