Gå til innhold

"Electronic witch", Hva er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar!

Det virker fornuftig, siden eier av apparatet faktisk var telemontør...

 

Men hvordan bruker jeg den?

 

Den har en jordledning. Skal den kobles til f.eks. en vannkran?

Den er jo festet til en liten plate i aluminium, som jeg forestiller meg at skal ned i jorden. Men det kan jo bli vanskelig hvis man jobber med å finne en kabel i en skyskraper?

 

Er det meningen at jeg skal la senderen stå igjen ved enden på kabelen, mens jeg tar mottageren med meg på leting etter kabelen? Skal jeg ha et slags letespyd, eller skal jeg bruke selve kofferten som antenne?

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar!

Det virker fornuftig, siden eier av apparatet faktisk var telemontør...

 

Men hvordan bruker jeg den?

 

Den har en jordledning. Skal den kobles til f.eks. en vannkran?

Den er jo festet til en liten plate i aluminium, som jeg forestiller meg at skal ned i jorden. Men det kan jo bli vanskelig hvis man jobber med å finne en kabel i en skyskraper?

 

Er det meningen at jeg skal la senderen stå igjen ved enden på kabelen, mens jeg tar mottageren med meg på leting etter kabelen? Skal jeg ha et slags letespyd, eller skal jeg bruke selve kofferten som antenne?

 

Så vidt jeg forstår, så skal senderen stå igjen ved enden av røret eller ledningen du ønsker å finne. Jordplaten stikker du ned i jorda, og den andre ledningen (som bør være der) kopler du til det du skal finne (f.eks. røret)

 

Deretter tar du med deg mottakerdelen på tur for å finne hvor røret går videre.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei,

 

Dette er en kabelsøker fra 70 tallet. Fisher har laget en videreutvikling av denne med små modifikasjoner som selges den dag i dag. Den kan også benyttes som metalldetektor for store objekter når den monteres på bærestang. Sjekk Fisher importørens informasjonsside her:

 

http://www.detektor.no/subdet40.htm

 

Jeg samler på gammel måleelektronikk og kan være interessert i å kjøpe den dersom du vil selge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
Beklager, men onklene mine kastet den under en storopprydning.

 

 

det var synd! ikke mange som ser verdien av slik gammel elektronikk i dag. men om 100 år når det knapt finnes noe eksemplar igjen, da skal jeg love deg at det blir stor ståhei over å komme over en slik på loftet. på den annen side, dersom alle tok vare på de gamle tingene, så vil de jo ikke være mye verd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...