Gå til innhold

MSN-Virus! trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

et øyeblikks uoppmerksomhet.. trykte på feil link, noe som førte til et kjipt virus.. :cry: har store problemer med å finne det, selv om jeg har søkt gjennom med avg free (kanskje ikke det beste) og et såkalt msnfix og combofix program, som ble anbefalt her i fjor elns.. men på de var det åpenbart trojans! :ohmy:

 

Håper at noen kan hjelpe med det her.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk her, og post loggane her i din eigen tråd

 

Edit: Last ned Malwarebytes' Anti-Malware Her eller Her.''' Lagre den på Skrivebordet.

 

Kjør fila og installer programmet. Velg Norsk språkdrakt.

  • Sett en hake ved siden av Oppdater Malwarebytes' Anti-Malware og Kjør Malwarebytes' Anti-Malware, og trykk Ferdig.

La programmet oppdatere seg og velg Utfør hurtig systemskann.

 

Du får en meldingsboks når programmet er ferdigkjørt

Klikk deretter på Vis resultat-knappen. Hvis det er funnet malware, vil du nå se hva som er funnet.

 

Klikk så på Fjern valgt -knappen for å fjerne malwaren som evt. ble funnet.

 

Notis:

Hvis MBAM finner en fil som er vanskelig å fjerne, vil du bli spurt om to spørsmål.

Trykk OK på begge, og la MBAM gjøre seg ferdig med desinfeksjonen.

Hvis du blir spurt om å restarte maskinen, gjør du det med en gang.

 

Når MBAM er ferdig med å fjerne det den har funnet, vil det bli åpnet en logg i notisblokk. Den poster du senere om den fant noe annet enn cookies

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

@martsK: Å lese ein HijackThis logg krev litt forkunnskapar, og det anbefalest ikkje å stoppe prosesser på "måfå". Somme prosessar let seg heller ikkje stanse ved HijackThis. Slike automatiske sider kan gi ein peikepinn på kva som skal vekk, men må ikkje ikkje brukast som ein fasit. Eg oppmodar derfor om at trådstarter laster ned Malwarebyte's som tar knekken på msn infeksjonen etter mine erfaringer.

 

@Redalon: Etter du har køyrd Malwarebyte's kan du godt køyre DDS.scr Køyr programmet og post dds.txt loggen (ikke attach.txt)

Lenke til kommentar
et øyeblikks uoppmerksomhet.. trykte på feil link, noe som førte til et kjipt virus.. :cry: har store problemer med å finne det, selv om jeg har søkt gjennom med avg free (kanskje ikke det beste) og et såkalt msnfix og combofix program, som ble anbefalt her i fjor elns.. men på de var det åpenbart trojans! :ohmy:

 

Håper at noen kan hjelpe med det her.. :)

 

Har du kjørt Combofix?

Da vil det lage en logg som du finner her: C:\combofix.txt

Kan du poste den?

Lenke til kommentar
et øyeblikks uoppmerksomhet.. trykte på feil link, noe som førte til et kjipt virus.. :cry: har store problemer med å finne det, selv om jeg har søkt gjennom med avg free (kanskje ikke det beste) og et såkalt msnfix og combofix program, som ble anbefalt her i fjor elns.. men på de var det åpenbart trojans! :ohmy:

 

Håper at noen kan hjelpe med det her.. :)

 

Har du kjørt Combofix?

Da vil det lage en logg som du finner her: C:\combofix.txt

Kan du poste den?

 

Kjørte combofix, men fikk meldinger om at det var trojan på den (og maskina hengte seg opp da jeg kjørte programmet)

 

Trur malwarebyte fjernet det, for har vært på msn 30min uten at noe har skjedd nå :)

takk for rask hjelp!

Lenke til kommentar
Hvilket program ga beskjed om at combofix var en trojaner? Deaktiver dette programmet, og prøv på nytt.

 

AVG ga den beskjeden, men programmet fungerte ikke da jeg slo avg av heller. fikk bare en feilmelding om at "prep.com" fungerer ikke, og programmet må avsluttes.. men kan godt hende at prep.com hadde noe med msn-viruset å gjøre ;)

 

uansett alt fungerer fint nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...